Setup Windows 7 ''Kan geen systeempartitie vinden of maken''

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jary
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 18:41
Onlangs heb ik een nieuwe moederbord gekocht, waar enkel SATA aansluitingen opzitten, en geen IDE aansluitingen. Omdat ik alleen twee IDE HD's heb, heb ik een controller voor in een PCI slot aangesloten waar deze twee IDE HD's oppassen. Deze controller werkt alleen onder Win XP, en niet onder Win 7. Zodoende kon ik alleen Win XP installeren, en dus niet 7.

Daarom heb ik vorige week op marktplaats drie SATA ( Western Digital WD 400bd) gekocht, en deze aangesloten. Nadat ik de setup van Win 7 heb gestart, en bij het selecteren van een HD om Windows op te installeren aankom, selecteer ik één van deze drie HD's, druk op volgende, maar dan krijg ik deze melding: ''Kan geen systeempartitie vinden of maken.'' Het werkt bij alle drie HD's niet, ze zijn al geformateerd, en werken onder XP prima. Ook al proberen te booten vanaf Win 7 CD, dan krijg ik CODE 5. Ook al geprobeerd zonder de IDE HD's.

Weet iemand hoe ik toch Win 7 kan installeren?

Specs:
ASUS M5A78L-M LX
AMD Athlon 245
2 GB Kingston DDR3
ASUS Radeon HD6670 GDDR5
Windows XP Prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens om alle partities op die harddisk te verwijderen (eventueel op ander systeem). Vaak moet je voor SATA de AHCI modus in de bios aanzetten.

Ga eens na of de harddisks aan je PCI-board wel bootable in zijn te stellen. Vaak kun je vanaf een PCI-device (PCI-ssd ofzo) niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders de drivers van je controller slipstreamen in XP of via diskette meegeven in de setup?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jary
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 18:41
Windows Xp (wat ik momenteel dus draai) staat op een IDE hd die dus in de PCI controller zit, en die is dus wel bootable. Wat betreft de PCI controller, dat is gewoon een driver probleem, alleen zijn er geen nieuwere drivers te downloaden. De AHCI zal ik nog even kijken.

Hij ziet alle HD's (de drie SATA en twee IDE's) wel in de BIOS. Ook alle boot volgordes al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:36

Quad

Doof

PCI kaart eruit halen, een Sata HDD er in laten, dus minimalistisch.
Bootvolgorde:
- ODD
- HDD 0 (je sata schijf)

Zorg ervoor dat AHCI ingeschakeld staat.
Boot vanaf Win DVD en dan zou het wel moeten werken.
Het lijkt erop dat je problemen krijgt met de drivers oa van de PCI kaart.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️