Toon posts:

Geen geluid op gigabyte GA-MA790x ud4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Al enige tijd loop ik wat te klooien met het geluid van mijn pc.
Hieronder even de hardware,

AMD 7750 BE
4GB adata
Gigabyte GA-MA 790x ud4
XFX HD 4870
Windows 7 64 ultimate

Nu het probleem,

Ik heb de pc op de tv aangesloten via dvi-hdmi en het geluid van jack-tulp achter op de tv.
Maar wat ik ook doe ik krijg geen geluid uit mijn pc.Het geluid werkte hiervoor wel gewoon
prima toen hij nog gewoon aan een beeldschermpje stond.Nu dacht ik,ff een testje doen met de headset maar toen bleek daar dus ook geen geluid uit te komen.Als ik rechts onderin op het speakertje klik en dan volumemixer open dan zie ik dat er bij speakers en explorer gewoon geluid word afgespeelt(via youtube) maar onder het vakje syst.geluiden zie ik niks verschijnen.

Heb zelf al geprobeert de drivers te updaten en dat is allemaal prima verlopen.Verder alle instellingen gecontroleerd en dat lijkt me ook allemaal prima.Maar ik kan er maar niet achter komen waarom ik geen geluid krijg.

Zou iemand van jullie me nog wat verder op weg kunnen helpen?

Bvd,

Daniel

edit inmiddels wel weer geluid via de headset maar nog niet via de tv....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 14:50 ]

Verwijderd

Ik kan het mis hebben maar volgens mij verlies je bij conversie DVI --> HDMI het geluid. Net uitgevonden dat dit niet altijd waar is, ligt aan de implementatie van de fabrikant.
Zie: http://hardforum.com/showthread.php?p=1031650868
Waarschijnlijk verwacht de tv de audio over HDMI, je hebt dan het probleem dat je 2 verschillende inputs op de tv gebruikt. Wat bedoel je met 'het geluid werkte hiervoor wel gewoon'? Werkte de setup toen wel?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid kwam hiervoor gewoon over het beeldscherm heen.Daar zitten van die ingeboude speakertjes in...