Niet-VS en niet-NL mailhost

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Naar aanleiding van de vele berichtgeving over de VS ben ik eens gaan kijken naar alternatieven voor diensten als Gmail. Gmail mag dan qua functionaliteit erg goed zijn, maar met die advertentie-algoritmen en VS wetgeving wordt ik er toch niet echt gerust van. Voor je het weet stuur je iets dat in de VS verboden is en wordt je door Verhagen uitgeleverd aan de VS of kun je daar niet meer naar binnen.

Toen dacht ik aan een NL alternatief, maar gezien de praktijken van Donner lijkt me dat ook niet veel beter.

Dus ik dacht aan een europese host die niet zo VS gezind is. Die host mag betaald zijn (30 euro per jaar o.i.d. is geen probleem), voorzien van IMAP, secure connecties en op z'n minst 750 MB ruimte.

Nou heb ik een heel rijtje bekeken zoals Pobox, Fusemail, Zoho en Lavabit (ziet er verder wel goed uit), maar die zijn allemaal Amerikaans. Dan heb je Fastmail, volgens mij niet VS, maar heeft wel de servers daar. Qaleido is helaas Nederlands.

Dan is de enige die er op lijkt is swissmail.org
Niet helemaal die ik zocht, maar wie weet heeft iemand betere ideeën of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 08:48
Zoek eens met de termen "offshore email hosting". Wellicht komen er dan meer resultaten naar boven, zoals bijvoorbeeld: http://neomailbox.com/ (niet op enige manier bekend mee).

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Je snijd een item aan wat binnenkort wel meer van toepassing zal worden bij internetters in het algemeen.

De denkwijze die je inbrengt is wel juist maar je moet wel veel verder kijken als waar die servers staan, ook de domeinnaam is hier van toepassing. Andrieslouw kan wel een site aanhalen maar kijk naar de tld die .com is en daarmee amerikaans en met de nodige wetgeving gaat dat ook fout.

Op zich is er niet veel mis met de huidige .nl alleen laat nooit berichten op de server achter en laat ze daar ook zo kort mogelijk staan.
Dan kom je nog bij de eigen mailserver neerzetten thuis, dan houd je het zelf in de hand. Maar dan nog blijf je met de problemen zitten het is te onderscheppen als je de gedachte van je ts wil blijven volgen.

Kortom het blijft niet alleen bij mail maar ook encryptie zal je moeten toepassen dat staat het ergens op een server (van diegene waar je iets heen gestuurd hebt) is het nog niet te onderscheppen.
*Kortom .nl is best te doen zover is wetgeving nog niet in Nederland.
*Eigen mailserver neerzetten en encryptie toepassen.

En de basis al is nooit online toepassingen gebruiken als hyves ect, online-google dingen of office-365 en cloud gedoe, daar schuilen nu juist de dingen waar het allemaal om gaat bij controle door overheden.
Zelf zitten we ook al een tijdje te denken hoe gaan we dit doen, zowel in mail als ook surfen, online opslag gebruiken we al helemaal niet dat gaat via eigen servers. Ik zei al dit item is opkomend en zal zeer binnenkort meer gevraagt gaan worden, en dat heeft niets met aluhoedjes te maken maar alles met vertrouwen in overheden die hard aan het onderuitgaan is.
En de normale dooddoener "dat gebeurt in Nederland niet" kom je al niet meer mee weg, ook de "niets te verbergen bla bla" is al onderuit gehaald, het laatste jaar is al veelvuldig gebleken hoe "veilig" het allemaal wel niet is, en toch blijven mensen die blindeerkleppen ophouden.

Kijk maar eens naar het EPD, afgeschoten door de 1e kamer, maar het gaat er nu wel komen, alleen nu door de verzekeraars en die hebben de hele infra gewoon overgenomen. Maar nu hoor je er niemand meer over ook de kamer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bedankt tot zover. Die domeinnaam is inderdaad dan ook nog een aardig puntje, iets waar ik ook nog naar moet kijken. Maar een domein registreren is gelukkig niet zo lastig.

Mogelijk zou een eigen server ook nog een optie zijn, dan kan ik in elk geval nog wat ander zaken doen zoals online opslag. Mijn mailbox functioneert toch stiekem al een beetje als een opslag.