Toon posts:

Geen internet via browsers, wel via dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier familie die op een laptop proberen te connecten met internet via ie. Dit lijkt niet te lukken, maar toen viel het mij op dat ik wel gewoon websites kan pingen via dos prompt. Uiteindelijk via dos ftp Firefox gedownload en daarna die geïnstalleerd. Blijkt het daar ook niet te werken.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Btw, bovenstaande allemaal via wifi.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-02 22:54
Het kan zijn dat er ergens een proxy of een stuk software draait. Kijk eens in de internet opties van Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de internet opties geen proxy ingesteld vinden. Ik hoor net dat ze wel een keer iets van "tor" in beeld hebben gezien als ze een website probeerden te openen. Maar nu zie ik dat niet. Ik neem aan dat dat om dat toe proxy netwerk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me zojuist ook op dat ik wel gewoon ftp connecties kan maken in de browser. :/

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ligt de DSN server eruit? Reset je modem eens dan, of stel de DNS server van google in: 8.8.8.8 of 8.8.8.4

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:34

Fiber

Beaches are for storming.

Geef eens wat meer info! Welke Internet Service Provider gebruik je? Welke Windows versie? Welke IE of FF versie? Welke foutmelding krijg je te zien? etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 22:24

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Doe ook eens in CMD;

ipconfig /flushdns

Professioneel Heftruck Syndroom

• bobsquad
  • Niet online
Puur DNS zoals Bartjezz aangeeft gewoon een andere DNS instellen mocht dit niet helpen dan eventueel even kijken in de router. Kan zijn dat ze daar zelf mee aan het **** zijn geweest deze dan ook even nakijken.

Post eventueel hier een ipconfig /all want meer informatie maakt het wel makkelijker om het probleem te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry. Ik zit hier op mijn iPad vandaar dat ik niet zoveel info heb getypt. (lui ;) )

Maar het gaat om een Acer eee pc.
Windows xp home edition service pack 3
Internet explorer 8
Avast virus scanner
Windows firewall ingeschakeld (ook al geprobeerd uit t schakelen, geen verschil)

Heb de dns van Google geprobeerd, ook geen verschil.

Daarnaast, dns zou denk ik geen probleem moeten zijn. Aangezien ik wel naar een domein kan ftpen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kan ook een overactieve firewall zijn, of half gede/instaleerde beveiligings software, of een trojan met het zelfde effect, child protection etc etc.

reset de tcipip stack:
code:
1
netsh int ip reset resetlog.txt

Kijk het hijack this eens na of er nog iets van rare dingen in tcipip stack zitten.

als
code:
1
ping www.tweakers.net

wel werkt
en
code:
1
2
telnet www.tweakers.net 80
get
(get blind intikken resultaat moet wat html zijn, niet een cannot connect)

en vergeet ook neit eens de router /modem te herstarten, dat die niet gewoon over zijn toeren is.

[ Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 21-01-2012 13:39 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:28:
Ik kan in de internet opties geen proxy ingesteld vinden. Ik hoor net dat ze wel een keer iets van "tor" in beeld hebben gezien als ze een website probeerden te openen. Maar nu zie ik dat niet. Ik neem aan dat dat om dat toe proxy netwerk gaat.
Wellicht staat Tor op die laptop. Als dat zo is zou ik dat er eerst maar eens afgooien trouwens. En dan met meer info komen als het nog steeds niet werkt.

https://www.torproject.org/docs/faq.html.en#HowUninstallTor

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk hè: ik heb zojuist dat commando uitgevoerd maar dat lijkt niets te veranderen. Ik heb ook geen idee wat je bedoeld met het hijack this nakijken. (a) zou je hier mij wat meer info over kunnen geven.

Trouwens, even voor de duidelijkheid ik zit hier op mijn iPad op het zelfde wifi maar krijg daar geen problemen.

• Fiber

Fiber

Beetje eigen inzet kan ook geen kwaad... Wikipedia: HijackThis

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:44:
Ik heb ook geen idee wat je bedoeld met het hijack this nakijken. (a) zou je hier mij wat meer info over kunnen geven.
HijackThis:
http://download.cnet.com/...3000-8022_4-10227353.html
Software waarmee je kunt kijken wat er allemaal opgestart wordt op de pc.

Evt. kun je ook iets soortgelijks van MS gebruiken:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/sysinternals
Met name ProcessExplorer en AutoRuns zijn dan handig.

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 21-01-2012 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leuk hè: ik heb net de ping en telnet uitgevoerd. Ping werkt prima, krijg gewoon meteen antwoord. Maar de telnet 80 op tweakers.net krijg ik een "kan geen verbinding maken met de host op poort 80"

Iva_bigone: thanks voor de info. Ik zal eens kijken of ik ergens een ftp kan vinden waar ik dat vandaan kan halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 13:52 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:51:
Leuk hè: ik heb net de ping en telnet uitgevoerd. Ping werkt prima, krijg gewoon meteen antwoord. Maar de telnet 80 op tweakers.net krijg ik een "kan geen verbinding maken met de host op poort 80"

Iva_bigone: thanks voor de info. Ik zal eens kijken of ik ergens een ftp kan vinden waar ik dat vandaan kan halen.
hier kan je dat downloaden. http://download.cnet.com/...2edc761b21a56545773c0fba9

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

leuk_he schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:36:
Kan ook een overactieve firewall zijn, of half gede/instaleerde beveiligings software, of een trojan met het zelfde effect, child protection etc etc.
en dat... kan ik niet checken met de informatie die je geeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de hijackthis processen bekeken. Krijg een redelijke lijst met processen, maar weet niet echt waar ik naar op zoek ben. Zie in iedergeval geen tor.exe er tussen staan.

Ik zou je graag de complete lijst laten zien, maar dat gaat nu dus een beetje lastig. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh wacht! Ik zie hier ineens "privoxy.exe" draaien. Lijkt mij een proxy?

• bobsquad
  • Niet online
Schiet die eens af in taksmanager en probeer dan eens op internet te komen.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:55

Wish

ingwell

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Bobsquad: staat niet in de reguliere process manager van Windows. "fix checked" lijkt ook niet de proces te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de privoxy service zelfs even gerenamed en gereboot, nu krijg ik bij hijackthis (file missing). Maar nog steeds geen verbetering.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:21:
Ik heb zojuist de privoxy service zelfs even gerenamed en gereboot, nu krijg ik bij hijackthis (file missing). Maar nog steeds geen verbetering.
Probeer anders de winsock-settings te resetten met dit tooltje:
http://majorgeeks.com/WinSock_XP_Fix_d4372.html

Heeft me vroeger met XP ook wel geholpen als er weer eens een antivirusprog (Panda :X) de internetinstellingen dusdanig "beschermd" had dat je helemaal niet meer kon browsen :P

• Fiber

Fiber

Ik heb er even op geGoogled, maar Privoxy lijkt erg lastig te verwijderen, als dat er echt op staat. Windows overnieuw schoon installeren lijkt mij eenvoudiger. Wel eerst je persoonlijke bestanden back-uppen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het zojuist met wat langere Google zoektocht toch nog kunnen repareren!

netsh winsock reset catalog

Dat was de oplossing. Blijkbaar zet dat je winsock (?) weer helemaal naar factory defaults, waarmee het ineens allemaal weer deed!
Pagina: 1