Primaire harde schijf wordt als removable gezien

Pagina: 1
Acties:

• Tyr0s_Fre4k
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-01 19:14
Na een verse windows 7 installatie wordt de primaire harde schijf weergegeven in het menuutje voor Hardware veilig verwijderen.
Volgens mij is dit gebeurd na het installeren van de Driverpack Solution 11.8
Ik vind dit bijzonder vervelend, en zou dit dus weg willen hebben.

Ik kan nergens vinden waar dit is in te stellen, dus stel ik hier mijn vraag.

Is er iemand die weet waar dit geregeld kan worden? Zo ja, hoor ik dat graag.
Het gaat om een WDC WD80 0JD-55MUA1 SATA schijf.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Hot-swapping uitschakelen in de bios of driver.
Het is namelijk een functie van je SATA-controller, om on the fly schijven te kunnen wisselen.

[ Voor 59% gewijzigd door Swordlord op 21-01-2012 12:39 ]

• Tyr0s_Fre4k
In mijn bios is geen hot-swapping optie.
Hoe schakel ik deze uit in mijn driver?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Swordlord schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:39:
Hot-swapping uitschakelen in de bios of driver.
Het is namelijk een functie van je SATA-controller, om on the fly schijven te kunnen wisselen.
SATA schijven zijn altijd hotswappable, is een functie set in de SATA spec. Dat je OS ze niet als zodanig ziet normaliter is een tweede.

https://discord.com/invite/tweakers

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

SATA is wel ontworpen met hot-swapping in gedachte, maar de echte support ligt toch op software/firmware niveau van controller en storage apparaat...

Je kan ervan uitgaan dat elk apparaat het ondersteunt.
Maar bepaalde Add-on controllers en bepaalde SATA drives ondersteunen bijvoorbeeld geen Hot-swap omdat dit niet in hun firmware/drivers zit... Maar dat zijn dus eigenlijk flut dingen...

Maar het is dus iets dat ondersteunt moet worden door beide kanten van de communicatie op non hardware niveau. Daardoor is het dus ook in te stellen in de BIOS soms...

Even richting Tyr0s ook nog, download eens de storage drivers van de bron waar het vandaan moet komen, dus van Intel of van AMD en niet via 1 of ander luie bastaard programma...
Zou kunnen dat door de juiste versie drivers, je drives niet meer in het veilig verwijderen menu komen...

[ Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 21-01-2012 14:29 ]

• Tyr0s_Fre4k
Het installeren van de storage drivers gaat niet, omdat apparaatbeheer zegt dat de nieuwste versie al is geinstalleerd. Verwijderen resulteert in een reboot, waarna Windows zelf de drivers installeert en alsnog de drives in het veilig verwijderen menu komen.

In de tab Details van de eigenschappen van de harde schijf, staat bij "Veilige Verwijdering Vereist" <waar> aangegeven. Mogelijk zit hier iets? Ik kan het alleen niet aanpassen.

Is er misschien iemand die een werkende oplossing heeft hiervoor?

[ Voor 7% gewijzigd door Tyr0s_Fre4k op 23-01-2012 21:16 ]

Pagina: 1