Toon posts:

imac valt spontaan uit en is traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik zit met een erg vervelend probleem:

Mijn iMac 27 inch i7 ( mid 2010) valt een aantal keer per week " spontaan" uit . Zomaar uit het niets hoor ik een tik en valt hij dus uit. Als ik hem dan weer aanzet, start hij weer netjes op en opent alle schermen die op het moment van uitvallen actief waren. In de map" DiagnosticReports" vind ik hier niets van terug.
Ook hoor ik continu mijn harddisk " ratelen" terwijl ik niets aan het doen ben met de mac.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:

- 220v aansluiting gecheckt
- clean install osx
- extra memory eruit gehaald.
- 3 maal ter reparatie aangeboden bij de apple service winkel ( onder garantie)

zij hebben mijn moederbord en harddisk ( 2 maal) vervangen.

Ondertussen is de mac iets meer dan een jaar oud en is de garantie vervallen, omdat ik geen apple care heb.

Hebben jullie een idee hoe ik dit probleem zelf aan kan gaan pakken , want iedere keer als ik hem wegbreng kunnen ze niets vinden. Ze draaien dan allerlei " zware" benchmark programma's om hem zwaar te belasten, maar dat geeft daar dus geen problemen .

welke stressprogramma's gebruiken jullie hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je de logboeken al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik aangaf kan ik in de map" DiagnosticReports" niets vinden over het uitvallen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:16:
[...]

zoals ik aangaf kan ik in de map" DiagnosticReports" niets vinden over het uitvallen .
Heb je in Console gekeken? Even opzoeken wat de laatste melding was voordat hij uitviel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52
Je hebt nog garantie bij de winkel! Er bestaat bij de wet zoiets als een redelijk verwachte levensduur:

http://zakelijk.infonu.nl...ie-en-extra-garantie.html

Je bent dus niet helemaal zonder juridische backing.

Klinkt mij namelijk als een verhaaltje PSU of moederbord die niet lekker meer is.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Vermoedelijk PSU dan inderdaad, daar ze zijn moederbord al een paar keer hebben vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoeveel geheugen en welk merk geheugen heb je erin zitten? Ik had zelf een soortgelijk issue, er zat toen 8GB in (4x 2GB). Tijdens zware operaties waarbij veel geheugen werd gebruikt (o.a. Photoshop exports) viel hij opeens uit, geen melding in Console, niets...Gebeurde soms ook "random".

Omdat de geheugenprijzen zo laag liggen, heb ik pas geleden een upgrade uitgevoerd naar 16GB en daarna het probleem niet meer gehad

Ik heb een 2009 27" iMac i7

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:39:
Hoeveel geheugen en welk merk geheugen heb je erin zitten? Ik had zelf een soortgelijk issue, er zat toen 8GB in (4x 2GB). Tijdens zware operaties waarbij veel geheugen werd gebruikt (o.a. Photoshop exports) viel hij opeens uit, geen melding in Console, niets...Gebeurde soms ook "random".

Omdat de geheugenprijzen zo laag liggen, heb ik pas geleden een upgrade uitgevoerd naar 16GB en daarna het probleem niet meer gehad

Ik heb een 2009 27" iMac i7
Ik heb er nu 12 Gb inzitten , 4 Gb standaard en 2x4 Gb (OCZ3M13338GK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Ik heb er nu 12 Gb inzitten , 4 Gb standaard en 2x4 Gb (OCZ3M13338GK)
Haal het extra geheugen, dat je er waarschijnlijk zelf in hebt gezet, er eens uit en test het eens op die manier. Kijken of dat een paar dagen goed gaat. Dan weet je ook vrij zeker of het daar aan ligt of niet. Wellicht kun je een geheugentest uitvoeren (ik weer daar geen Mac versie voor).

Anders blijft er denk ik inderdaad weinig anders over dan de PSU of misschien oververhitting? Wat zijn je temps? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn late reactie, maar ik heb dat geheugen er wel eens een tijdje uitgehaald, zonder resultaat. wat me de laatste paar dagen wel opvalt is dat het voornamelijk bij het werken in Photoshop gebeurde. Dat is dus behoorlijk belastend. Weet er iemand een zwaar stress programma om dat eens te proberen ?
Pagina: 1