Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-10 11:17
Ik ben gisteren overgestapt van een Blackberry naar een iPhone en moet nu dus mail gaan versturen via de SMTP-server van Vodafone in plaats van via de BB-servers. Dat heb ik, dankzij diverse tutorials op het net, vrij eenvoudig aan de praat gekregen. Over WiFi (thuis) gebruik ik uiteraard de SMTP-server van mijn provider.

Nu mijn vraag (wellicht een domme): werkt die SMTP-server van Vodafone ook in het buitenland? Aangezien je dan op een ander GSM-netwerk zit?

Ik heb gezocht op de VF-website en via Google, maar kan het antwoord niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 21-01-2012 10:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ja, die werkt, als je in het buitenland ben, en gebruik maakt van roaming (natuurlijk niet als je een buitenlands simkaartje gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Met de oude smtp-server van Vodafone (die niet beveiligd was) heb ik zelfs in het buitenland mail kunnen verzenden via een andere (buitenlandse) provider :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nog een aanvullende vraag: werkt het verzenden van mail via de SMTP server van VF ook via WiFi? Dus stel je zit in het buitenland in een hotel op WiFi. Kan ik dan via de SMTP server van VF een mail versturen over WiFi. En hoe zit het als je met je telefoon geen bereik hebt, maar wel WiFi? Werkt het dan?

Sorry voor de domme vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 25-01-2012 15:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

havana schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:57:
Nog een aanvullende vraag: werkt het verzenden van mail ook via WiFi?
Ja
Dus stel je zit in het buitenland in een hotel op WiFi. Wordt de mail dan verstuurd over het telefoonnetwerk of over Wifi?
Wifi. Wifi heeft voorang op het mobiele netwerk.
En hoe zit het als je met je telefoon geen bereik hebt, maar wel WiFi? Werkt het dan?
Ja.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 25-01-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb me niet duidelijk uitgedrukt:

Stel dat ik een mail probeer te verzenden via de Vodafone SMTP server over WiFi, gaat dat lukken? En wat als ik op dat moment geen bereik heb (qua telefoonnetwerk, maar wel WiFI) ?

[ Voor 127% gewijzigd door havana op 25-01-2012 15:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00
Gebruik uitgaande poort 2525 met SSL aan en hij werkt bij alle providers. Ook in veel buitenlanden. Zelfs in censuurland Belarus werkte het. Alleen in Indonesië wilde het niet, daar kreeg ik doodleuk een rejected omdat er te veel spam vanuit Indonesië zou komen. Dan maar via de webmail. Binnenkort eens in China proberen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

havana schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:31:
Ik heb me niet duidelijk uitgedrukt:
Waarom denk je dat?
Stel dat ik een mail probeer te verzenden via de Vodafone SMTP server over WiFi, gaat dat lukken?
Ja
Authenticated smtp (vandaar de authsmtp.vodafone.nl) wordt juist gebruikt om gebruik van te maken op het moment dat je buiten het eigen netwerk (van in dit geval vodafone) zit. Maar het werkt ook als je wel via het vodafone netwerk op internet zit.
En wat als ik op dat moment geen bereik heb (qua telefoonnetwerk, maar wel WiFI) ?
Wifi heeft voorang, dus of er wel of geen 3g is (in het buitenland is het handig om 3g uit te zetten) maakt niet uit. Zolang wifi aanstaat gaat al het verkeer over wifi. (let op dat veel telefoons in de slaapstand wifi uitzetten terwijl ze wel data gebruiken).

Je kan het hier in Nederland ook gewoon testen. Zet je wifi aan mail instellen en mailen maar.
Zolang je de juiste instellingen e.d. gebruikt gaat het gewoon werken zoals jij wilt.
Hier de correcte instellingen: http://www.vodafone.nl/kl...en/Algemene_instellingen/

Je gebruikersnaam is mail<06********>@vodafone.nl (ipv de ** natuurlijk je eigen nummer)
Je wachtwoord is dezelfde die je gebruikt om mee in te loggen op de myvodafone pagina.

[ Voor 92% gewijzigd door job op 28-01-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Thanks guys, duidelijk :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1