Windows 7 productkey onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217425

Topicstarter
Beste,

Ik heb hier een laptop van een vriend waarvan de harde schijf het niet meer doet. Geen probleem, er is een backup, dus nieuwe hd erin en installeren. Tenminste dat was het plan. De sticker op de onderkant van de laptop is onleesbaar. Ik kan niet meer starten van de oude schijf, helemaal corrupt en niet repareerbaar (ook niet vanaf andere computer), het is ook niet mogelijk om er een image van te maken. Ook de versie is niet meer leesbaar, maar via de website van de fabrikant (HP) heb ik gezien dat ze enkel met Windows 7 Home Premium verkocht werden, dus dat zou juist moeten zijn.
Is er een manier om aan die productcode te raken? Kan ik hiervoor naar Microsoft bellen? of moet ik HP contacteren? of is er iets anders dat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Naar HP bellen en het serienummer van je laptop doorgeven, waarschijnlijk kunnen die je een andere serial geven. Ander moet je zien te regelen dat bij Microsoft misschien het OEM serial aan het serialnummer zit gekoppeld, en dus het bewijs dat je een nieuwe code nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:50

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat doen we dus niet.

[ Voor 79% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2012 22:28 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal maandag bellen met Microsoft en/of HP en zien wat ik eruit krijg.
Schijf is niet meer benaderbaar, heel soms doet ie het enkele seconden in een Windows 7 op een andere computer, recover software faalt, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou al eerst contact met HP opnemen, dit "klinkt" misschien vreemd, maar Microsoft bied geen support op oem licenties. Het support op oem software ligt namelijk bij de oem fabrikant, in dit geval HP.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:26

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Installeer je de laptop wel met de originele (bijgeleverde?) schijfjes?
Als je op een OEM-laptop een niet-OEM-windows wilt installeren, dan heb je niks aan de OEM-productkey...
Heb je wel de originele installatieschijven, lees dan verder:

Boot de laptop met een of andere bootable linuxcd, en kopieer het NTUSER.DAT (van de user die gebruikt werd bij het installeren van windows, dit moet over het algemeen 'administrator' zijn) naar een werkende windowsinstallatie (bijv. ergens op het bureaublad), start daar regedit, open het gekopieerde bestand NTUSER.DAT ("load hive" heet dat bij mij) en geef het een willekeurige naam. Ga dan vanaf die naam naar software\microsoft\windows nt\current version.
Daar vind je DigitalProductId, dit zijn 164 bytes. Hiervan neem je 15 bytes die beginnen op 0x0034
(dus 0x0034 t/m 0x0042).
In deze 15 bytes zit de productkey! Echter wel ge-encrypt, maar je kunt ze hier decrypten:
http://www.dagondesign.com/tools/windows-xp-key-decrypter/
(Ondanks de naam werkt dit ook voor Windows 7, heb ik net zelf ff getest).

[ Voor 0% gewijzigd door MartinMeijerink op 21-01-2012 11:54 . Reden: typo ]

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MartinMeijerink schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:53:
Installeer je de laptop wel met de originele (bijgeleverde?) schijfjes?
Als je op een OEM-laptop een niet-OEM-windows wilt installeren, dan heb je niks aan de OEM-productkey...
Heb je wel de originele installatieschijven, lees dan verder:

Boot de laptop met een of andere bootable linuxcd, en kopieer het NTUSER.DAT (van de user die gebruikt werd bij het installeren van windows, dit moet over het algemeen 'administrator' zijn) naar een werkende windowsinstallatie (bijv. ergens op het bureaublad), start daar regedit, open het gekopieerde bestand NTUSER.DAT ("load hive" heet dat bij mij) en geef het een willekeurige naam. Ga dan vanaf die naam naar software\microsoft\windows nt\current version.
Daar vind je DigitalProductId, dit zijn 164 bytes. Hiervan neem je 15 bytes die beginnen op 0x0034
(dus 0x0034 t/m 0x0042).
In deze 15 bytes zit de productkey! Echter wel ge-encrypt, maar je kunt ze hier decrypten:
http://www.dagondesign.com/tools/windows-xp-key-decrypter/
(Ondanks de naam werkt dit ook voor Windows 7, heb ik net zelf ff getest).
Dat zal denk ik niet de exacte code zijn die onder op de laptop staat, omdat die vaak geimaged worden met een algemene OEM-code.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:01
Gunner schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:58:
[...]

Dat zal denk ik niet de exacte code zijn die onder op de laptop staat, omdat die vaak geimaged worden met een algemene OEM-code.
Helemaal juist, en die algemene code werkt niet voor bij een normale installatie.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:58:
[...]

Jup, dat zijn de SLP versies, die overigens meestal niet werken als je de HDD hebt vervangen. De key onderop werkt dan wel.

Je kunt overigens met HP bellen, Microsoft bel je pas als de OEM niet meer bestaat, of als deze je écht niet helpen (in eerste instantie zul je naar de OEM verwezen worden anders).

(volgensmij kun je HP ook op zaterdag bellen btw, mits thuis-pc en binnen garantie: http://www8.hp.com/nl/nl/contact-hp/phone-assist.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@MartinMeijerink: Opstarten met Linux gaat, maar ik kan de schijf niet benadere, dus ook NTUSER.DAT naar een andere computer kopiëren gaat ook niet. Helaas is er ook geen schijfje bijgeleverd, de recover-partitie kan uiteraard ook niet meer gelezen worden.
@_Dune_,Gunner,drunkfux,defusion: Bedankt, ik zal eerst naar HP bellen, ik laat nog weten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

je hebt ook programmatjes die je windows serial kunnen weergeven,
moet je wel de orignele instalatie kunnen booten

EDIT, ow niet gelezen dat de HD niet weer wekt :F

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 21-01-2012 19:53 ]

ora et labora