Toon posts:

MSI 580 TwinFrozriii fans werken niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Anderhalve week geleden heb ik een MSI 580 Twin Frozriii gekocht.
Eerste week deed die het goed, hield kaart op 55graden BF3, maar sinds enkele dagen geraak ik makkelijk aan 80 graden (90 graden met kombustor).
Als ik kijk in MSI afterburner, zie ik de fans op 1100 RPM draaien, zelfs als ze op 100% draaien.
Op sommige momenten draaien de fans wel normaal (wat uitzonderlijk is :s), en heb ik geen probleem, op heel wat andere momenten niet (althans ze draaien maar op belachelijk lage snelheid, zelfs als usage 100% is).

Heb drivers en MSI afterburner volledig gedeïnstalleerd en opnieuw erop gesmeten, maar probleem blijft aanhouden..

Need help, is dit softwarematig of ga ik best morgen effe langs de winkel?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/9969/msi.th.png

Heb kaart kleine 5 minuten laten stressen, zoals je ziet werkt het in het begin en vallen de fans zo goed als stil..

Verwijderd

Persoonlijk heb ik hele slechte ervaringen met de TwinFrozr cooler van MSI aangezien ik twee in één jaar kon RMA'en, één door een fabrieksfout, één door belachelijk snelle slijtage. Het zou dus goed kunnen dat de koeler inderdaad stuk is.

Voordat we dat echter concluderen: Heb je met Afterburner geprobeerd de fan handmatig op 100% te zetten? Niet per ongeluk een alternatief fan profiel gemaakt? Maakt de koeler abnormale geluiden?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afterburner eraf gooien en eens kijken wat er gebeurt met de laatste beta-drivers van Nvidia zelf (290.nogwat).

En ondanks bepaalde replies in je vorige topic, gaarne Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken i.p.v. meerdere keren achter elkaar te posten; hiermee voorkom je een Slotje op je topic.

[ Voor 52% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2012 23:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad de fan al handmatig op 100% proberen zetten, maar dat helpte dus niks.

MAX, ik ga dit zeker eens proberen, ben nu eerst originele drivers aan het testen die met cd meekwamen, tot nu toe doet ie het goed.

edit: nope, helpt niet. zal straks de beta drivers eens installeren en anders doe ik hem morgen terug naar de winkel

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 23:49 ]