Zyxel NSA 320 niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Hallo allemaal,

Heb een ibood aanbieding gekocht. Een Zyxel NSA320. Hierbij een WD green caviar hdd van 2,5 tb aangeschaft. Vanmiddag de boel in elkaar gezet en ja hoor, HDD niet ondersteund. Dus nieuwe firmware en client software geinstalleerd en alles leek goed te gaan. Het ding herkende de HDD enik heb de installatie wizard kunnen draaien, dus volume aangemaakt (JBOD dus) wat standaardmappen en nieuw password.etc.

Toen begon het gedonder. Ik proberen in het managementsysteem te komen (via mijn browser dus), hangt het apparaart. Mappen staan netjes in windows verkenner, maar zodra ik er wat mee ga doen: hangen. En ook als ik niets doe na reboot dan zegt de tool dat de NAS af en aan online komt... Ik heb al een reset naar fabriekswaarden gedaan, reboots, downgrade naar oude client software...

Wat kan ik nog doen? Het lijkt me sterk dat de HDD kapot is, omdat de NAS zelf slecht bereikbaar en/of te managen is. Als iemand mij kan helpen: graag. Ik ben voorlopig even gekapt met rommelen, ander gaat het hele apparaat straks een stukje vliegen, dat zou zonde zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet gaat de 'incompatibiliteit' van Caviar schijven pas opspelen als je er twee (of meer) in raid zet. Dat is bij jou niet het geval, dus zou denk ik geen problemen moeten geven.

Je kunt proberen of alles wel werkt zonder harddisk. Een NSA320 kan prima werken zonder schijf, zij het dat het nut natuurlijk beperkt is.
Verwijder de schijf, doe een factory reset en leeg de cache van de browser. Als hij nog vastloopt in het management systeem, verbind hem direct naar je PC (skip de router, dus. Je zult wat langer moeten wachten tot hij online komt, omdat zowel je PC als de NAS eerst een APIPA adres moeten genereren). Als hij dan nog vastloopt, is hij stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mijzelf schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:43:
Voor zover ik weet gaat de 'incompatibiliteit' van Caviar schijven pas opspelen als je er twee (of meer) in raid zet. Dat is bij jou niet het geval, dus zou denk ik geen problemen moeten geven.

Je kunt proberen of alles wel werkt zonder harddisk. Een NSA320 kan prima werken zonder schijf, zij het dat het nut natuurlijk beperkt is.
Verwijder de schijf, doe een factory reset en leeg de cache van de browser. Als hij nog vastloopt in het management systeem, verbind hem direct naar je PC (skip de router, dus. Je zult wat langer moeten wachten tot hij online komt, omdat zowel je PC als de NAS eerst een APIPA adres moeten genereren). Als hij dan nog vastloopt, is hij stuk.
Die incompatibiliteit zou opgelost moeten zijn met nieuwe firmware. maar sowieso ondersteunde de oude firmware.

Ik ga je tips even uitproberen...
bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDDD
  • Laatst online: 13-07 12:30
Ook een NSA320 gekocht. Eerst alles uitgeprobeerd zonder interne disk, maar wel een externe usb disk.

Firmware upgrade uitgevoerd.

Eerst toegang verkrijgen met de default waarden. Je moet direct een admin wachtwoord ingeven.

Pas later een HD Samsung 1.5TB ingebouwd. Daarna format etc. Werkte als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb dezelfde iBood aanbieding, krijg de firmware niet naar een hogere versie. Er zijn twee methodes, beiden werken niet. Zelf via de webinterface uploaden levert 'invalid firmware file' (de .bin upload ik) en hem het zelf laten downloaden levert iets van 'server unreachable' rondom de 50%.

Enig idee?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Ik heb hier het zelfde probleem, krijg de firmware van de NSA320 ook niet van v4.01 naar v4.40 :?

Nog meer mensen? en is er al een oplossing?
edgarv schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:13:
Ik heb dezelfde iBood aanbieding, krijg de firmware niet naar een hogere versie. Er zijn twee methodes, beiden werken niet. Zelf via de webinterface uploaden levert 'invalid firmware file' (de .bin upload ik) en hem het zelf laten downloaden levert iets van 'server unreachable' rondom de 50%.

Enig idee?

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024

CdRwin

Ik had het zelfde, maar is nu toch gelukt om om naar 4.40 te krijgen.

Je moet hem eerst updaten naar 4.23 en pas daarna naar 4.40.

Suc6
edgarv schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:13:

Enig idee?

www.Qbox.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
bij blijft de NSA 320 de laatste tijd regelmatig vast lopen, het CPU gebruik gaat dan naar de 100% en films die ik dan stream blijven hangen. Ook nu de firmware upgrade blijft dit het geval.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 13:21
onderstaande vragen ook in een ander topic gesteld, maar misschien kan ik dit beter in dit topic stellen:

- Ik heb snelkoppelingen gemaakt op mijn computer maar elke keer moet ik opnieuw een password invullen ondanks dat ik "onthouden" aanvink. Is hier een andere manier voor?
- Ik wil via UPNP mijn media bestanden benadere maar als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon kies voor de map "Folders" zie ik niet alle mappen op mijn NAS tevoorschijn komen. Moeten deze geindexeerd worden oid?
- Ik wil later een 2e hardeschijf ernaast zetten in RAID 1 opstelling (backup). Blijven mijn bestanden op schijf 1 bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Even een verdere reactie. De problemen bleken te komen door ee DoA harde schijf, niet de NAS, ondanks het rare gedrag ervan. Nu met goede HDD's werkt alles. Alleen is de netwerksnelheid van het apparaat erg traag, ondanks het feit dat het ding aan een gigabit poort hangt. Maar daarover heb ik een ander topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Zitilites schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:25:
onderstaande vragen ook in een ander topic gesteld, maar misschien kan ik dit beter in dit topic stellen:

1) Ik wil via UPNP mijn media bestanden benadere maar als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon kies voor de map "Folders" zie ik niet alle mappen op mijn NAS tevoorschijn komen. Moeten deze geindexeerd worden oid?
2) Ik wil later een 2e hardeschijf ernaast zetten in RAID 1 opstelling (backup). Blijven mijn bestanden op schijf 1 bewaard?
1) Hoeven niet geindexeerd te zijn. Kloppen de rechten? Je kan die instellen in het admin systeem.
2) Dat kan prima. Gegevens blijven behouden, kijk even in de handleiding (is te downloaden) hoe dit precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fn002449, misschien niet opgevallen, maar dit topic is al bijna een jaar oud. Naar ik aanneem is er reeds een oplossing gevonden. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.