Toon posts:

Verticale strepen van "vallende pixels"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren eindelijk mijn LG915FT+ binnengekregen... machtige mooie monitor :9. Op mijn oude 17" kon ik altijd maar max. 1024x768 aan. Natuurlijk op de nieuwe monitor direct 1600x1200 @ 85Hz geprobeert en dat werkt fantastisch... Maar helaas heb ik nu het verschijnsel dat ik in de hogere resoluties vreemde verticale strepen door het beeld krijg. Deze strepen lopen over de hele lengte van het beeld en zien eruit als een rij 'vallende' pixels (ik weet niet hoe ik het moet omschrijven :?)
Het verschijnsel doet zich alleen voor onder W98SE als ik uit een powersave toestand kom (DPMS off). Onder WinXP blijft het beeld wel gewoon perfect.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Video: Asus V7700 Deluxe (GF2 GTS)
Nvidia Detonator3 4.12.01.0650
Monitor: LG Flatron 915FT+

PS: Ja, ik heb de F**** search al gebruikt ;)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:57
hmm niet meer in de powersave zetten..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... die oplossing is te simpel :P
Andere (meer serieuze) oplossingen misschien?

Verwijderd

hej dat heb ik ook op mijn 795FT!
alleen als mijn monitor, (die na een uur uitgaat, dat heb ik ingesteld in windows) een tijdje uitstaat terwijl mijn computer nog aan is, heb ik dat ook, en wel op 1280*1024@85
snappik niets van..
kd8 al dat ie stuk was maar er zijn dus meerdere....
:(
vreemd

ik draai win98SE trouwens, maar binnenkort ff win2k en ff testen wat er dan gebeurt
zou het een driver conflict zijn?
ik heb een GF2GTS met detonator 6.49
|:(

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Is gewoon nadeel van geforce, heb ik met mijn geforce2 MX soms ook last van.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vermoedelijk toch iets met de drivers te maken hebben. Onder WinXP met de 'build-in' drivers, heb ik het probleem niet. |:(

Verwijderd

ik had het met mijn ouwe 15" en gf 2 gTS geen last van
sinds aanschaf van deze LG is het pas

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook niet dat jouw oude 15" 1280x1024 of 1600x1200 kon draaien :)
In de lage resoluties doet het verschijsel zich ook niet voor. Het begint vanaf 1280x1024 pas.

Verwijderd

Met andere woorden:

De monitor kan de settings van de videokaart niet aan. Er is niets mis met je videokaart, noch met je monitor. Je wilt eenvoudigweg iets wat je videokaart wel kan leveren maar je monitor niet kan verwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved :) ipv. de Detonator drivers heb ik nog de Asus drivers maar geinstalleerd en alles werkt perfect.
1600x1200 blijft perfect van kwaliteit na een suspend.
Pagina: 1