Dag iedereen,
Ik ben wat aan het experimenteren met Doctrine en CodeIgniter. Daarbij volg ik deze tutorial. Tot nu toe ging alles goed maar zit nu al 2 dagen te zoeken naar een oplossing voor een zeer ambetante foutmelding.
Wanneer ik mijn proxies wil laten genereren m.b.v php doctrine-cli orm:generate-proxies krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb hier de afgelopen dagen vanalles voor opgezocht en kwam onder andere te weten dat ik de apc module in php nodig had. Deze heb ik dan gedownload van downloads.php.net/pierre en succesvol geïnstalleerd.
Wanneer dit niet bleek te werken ben ik wat verder gaan zoeken en kwam er dan achter dat de cli een andere cache gaat aanspreken: (bron)
... maar ook dit blijkt uiteindelijk niet te werken. Nu ben ik dus ten einde raad en kom ik de Tweakerts om hulp vragen.
Misschien moet ik eens proberen om het met file_get_contents() proberen maar ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen aangezien ik parameters moet megeven...
Ik ben wat aan het experimenteren met Doctrine en CodeIgniter. Daarbij volg ik deze tutorial. Tot nu toe ging alles goed maar zit nu al 2 dagen te zoeken naar een oplossing voor een zeer ambetante foutmelding.
Wanneer ik mijn proxies wil laten genereren m.b.v php doctrine-cli orm:generate-proxies krijg ik de volgende foutmelding:
PHP Fatal error: Call to undefined function Doctrine\Common\Cache\apc_fetch() in pad_naar_diezelfde_directory/ApcCache.php on line 60 [...]
Ik heb hier de afgelopen dagen vanalles voor opgezocht en kwam onder andere te weten dat ik de apc module in php nodig had. Deze heb ik dan gedownload van downloads.php.net/pierre en succesvol geïnstalleerd.
Wanneer dit niet bleek te werken ben ik wat verder gaan zoeken en kwam er dan achter dat de cli een andere cache gaat aanspreken: (bron)
Nu was ik wat verder aan het zoeken naar hoe ik dit kan omzeilen maar kon niet direct iets werkend vinden. Op Stackoverflow stond te lezen dat dit simpelweg niet mogelijk is. Toch nog een beetje verder gezocht en toen kwam ik dit tegen:Note that the APC cache accessible from PHP running through Apache is not accessible from CLI-PHP (the commandline PHP version). They are 2 different APC caches.
If you are trying for example to run a script from cron that needs to access the same APC cache as your scripts (executed through Apache) with PHP CLI, use file_get_contents to execute the real script or to send over the data.
Doing so executes the script on Apache.
You can also specify a return value in order to move data around.
PHP:
1 2 3 <?PHP file_get_contents('http://localhost/actual_processing_script.php'); ?>
Dus dan ook maar even mijn C:\wamp\bin\php\php5.3.8\php.ini en C:\wamp\bin\apache\Apache2.2.21\bin\php.ini aangevuld met:Enabling APC for the command line interpreter
We have to add just two lines to the appropriate ini file:
code:
1 2 apc.enabled = 1 apc.enable_cli = 1
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [APC] apc.enabled = 1 apc.enable_cli = 1 apc.shm_segments = 1 apc.shm_size = 64M apc.max_file_size = 10M apc.stat = 1 |
... maar ook dit blijkt uiteindelijk niet te werken. Nu ben ik dus ten einde raad en kom ik de Tweakerts om hulp vragen.
Misschien moet ik eens proberen om het met file_get_contents() proberen maar ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen aangezien ik parameters moet megeven...