Tijdelijk internet en televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik ga in Eindhoven tijdelijk in een woning wonen. De periode hiervan is nog onbekend omdat wij wachten op een appartement wat vrij moet komen. Mijn vermoeden is dat dit tussen 1 en 6 maanden vrij zal komen voor ons. Hierdoor ben ik dus opzoek naar een tijdelijke TV en internet aansluiting. De reden dat we maar tijdelijk willen is omdat in dat volgende appartement al internet inbegrepen zit (of in uitzondering zelf internet aangevraagd moet worden, maar dat wordt dan glasvezel)
Mijn vraag is dus, waar kan ik tijdelijk internet en tv aanvragen. Mogen twee losse paketten zijn of een 2-in-1 (of 3-in-1). Ik las dat Ziggo dat aanbiedt maar Eindhoven is sowieso een UPC gebied.

Indien van belang, de postcode is 5615SV
Een dongle lijkt mij geen oplossing voor internet omdat er vast wel iets gedownload zal worden en omdat er online gespeeld zal worden (League of Legends)

Wie kan mij ermee verder helpen? Ik vind alleen berichten van vorig jaar die volgens mij niet meer gelden. Ik hoop ook dat mijn verhaal duidelijk genoeg is. En als er nog info ontbreekt zal ik die uiteraard ook geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je je postcode en huisnummer eens hier neer gooit: http://tweakers.net/adslwinkel

Dan weet je in iedergeval waar je uit kan selecteren. Er zijn genoeg ADSL-providers die maandelijks opzegbaar is. Voor TV zou je Digitenne kunnen nemen, want landelijke dekking heeft zo ver ik weet.

Een pakket als Online kan ook (ook met digitenne), en ASDL + DVB-T zijn natuurlijk gewoon verhuisbaar. Glasvezel is misschien ook wel aan te vragen bij afloop van een eventueel jaarcontract denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 20-01-2012 20:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49

Nakebod

Nope.

@ RaZ, geef mij eens een lijstje met ADSL providers die maandelijks opzegbaar zijn dan. Naar mijn weten komt dat lijstje namelijk vrij precies op 0 uit.
Want, maandelijks opzegbaar is alleen na 1 jaar. Wat je hier eigenlijk zoekt is een maandcontract, en toen ik vorig jaar tijdelijk internet probeerde te krijgen was dat gewoon nergens te krijgen.Of er zijn nieuwe aanbieders gekomen sinds vorig jaar, maar niet dat ik weet.
Alice had het vroeger, tot die overgenomen werd door Tele2. En zoals de TS al zei, Ziggo biedt die mogelijkheid.

Digitenne voor TV is denk ik wel de goedkoopste oplossing, al zit je daar ook een jaar aan vast, of je neemt alleen de gratis kanalen wat je dan 0 euro kost.
Qua internet denk ik dat alleen buren overblijven. Een eigen verbinding gaat je niet lukken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ALs je straks op te leveren woning ook in het UPC gebied staat, kun je volgens mijn gewoon zo'n alles in 1 verhaal aanvragen en dat op een gegeven moment mee verhuizen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat je pas na een jaar mag verhuizen. Bovendien: als de boel op je tijdelijke adres al opgeleverd is, is het op het nieuwe adres simpelweg aansluiten en gaan :) Oh ja, en een adreswijziging doorgeven aan UPC ;)

Anders wordt het als UPC niet op je tijdelijke woning kan leveren, maar dat is een kwestie van je oude en nieuwe postcode ff checken bij UPC :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Je gaat samenwonen? Gewoon een pakket aanvragen wat je wilt. Dan als je gaat verhuizen laat je je partner op zijn/haar naam datgene aanvragen wat je wilt op het nieuwe adres. Dan doodleuk tegen je oude provider zeggen dat er op het nieuwe adres al een aansluiting is en je wilt opzeggen. Geen verhuiskosten en dat geneuzel.

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 20-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Nakebod:
Alice biedt nogsteeds de mogelijk voor abo's die maandelijks opzegbaar zijn.
http://www.alice.nl/support/faq
Wat is mijn contractduur?

De contractduur is afhankelijk van het product wat u heeft afgenomen. De producten Alice Easy Vast en Alice Comfort Vast kennen een contractsperiode van 12 maanden. De andere Alice abonnementen hebben een contractsperiode van 1 maand. Kijk op de bevestigingsbrief die Alice u stuurde om te zien welke abonnementstype u heeft.
En Alice is volgensmij niet de enige. Wat beschikbaar is bij de TS kan die zelf checken, en zelf even rondneuzen op de site zal hij ook wel kunnen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:44
Ziggo biedt deze pakketten ook. Wat je beter kan doen (doen wij ook in dezelfde situatie) is digitenne ontvanger nemen waarmee je gewoon gratis Ned. 1, 2 & 3 + regionaal kan ontvangen. Wie heeft er meer nodig :) Internet kan je dan proberen te delen met de buren. Betaal je gewoon zolang mee met hun abonnement.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:45:
@Nakebod:
Alice biedt nogsteeds de mogelijk voor abo's die maandelijks opzegbaar zijn.
http://www.alice.nl/support/faq

[...]

En Alice is volgensmij niet de enige. Wat beschikbaar is bij de TS kan die zelf checken, en zelf even rondneuzen op de site zal hij ook wel kunnen ;)
Alice is niet meer bestelbaar, als je op bestel klik word je doorverwezen naar Tele2. www.anno.nu is na 3 maanden per maand opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 20:39

Robtimus

me Robtimus no like you

The Eagle schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:39:
ALs je straks op te leveren woning ook in het UPC gebied staat, kun je volgens mijn gewoon zo'n alles in 1 verhaal aanvragen en dat op een gegeven moment mee verhuizen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat je pas na een jaar mag verhuizen. Bovendien: als de boel op je tijdelijke adres al opgeleverd is, is het op het nieuwe adres simpelweg aansluiten en gaan :) Oh ja, en een adreswijziging doorgeven aan UPC ;)

Anders wordt het als UPC niet op je tijdelijke woning kan leveren, maar dat is een kwestie van je oude en nieuwe postcode ff checken bij UPC :)
Als je straks buiten UPC gebied woont kun je zelfs op grond daarvan het contract per direct laten verbinden:
Moet ik mijn contract bij UPC afkopen als ik verhuis naar een niet-UPC-adres?

Gaat u verhuizen naar een adres buiten UPC verzorgingsgebied en heeft u nog een lopend contract voor uw UPC-diensten? Dan hoeft u dit contract niet af te kopen. U moet ons in dit geval een kopie van de gemeentelijke basisadministratie (GBA) sturen, waarop uw nieuwe adres staat.

U kunt de kopie van de GBA inscannen en als bijlage bij een e-mail versturen naar onze klantenservice. U kunt de kopie ook per post versturen naar:

UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH Lelystad

Wij zullen uw opzegging verwerken en de resterende termijnen van uw contract niet in rekening brengen. Om te controleren welke provider u in uw nieuwe woonplaats heeft, verwijzen wij u door naar NLKabel.
En als je straks wel in UPC gebied zit dan kun je voor €25 alles laten verhuizen. Dan zit je misschien wel met dubbele internetkosten als je het nieuwe internet meteen al laat ingaan.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vragen die eikels bij UPC serieus 25 euro voor een simpele verhuizing? :( Da's voor hen niks meer dan een adreswijziging doorvoeren namelijk. In voorkomend geval zou ik gewoon een adreswijziging doorgeven, mogen ze die 25 euro lekker in hun reet stoppen (je vraagt namelijk niks aan, maar geeft iets door) :)

having said that: nog niks van TS gehoord op basis van eerder gestelde vragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31

ManiacsHouse

Scheisse!

The Eagle schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:29:
Vragen die eikels bij UPC serieus 25 euro voor een simpele verhuizing? :( Da's voor hen niks meer dan een adreswijziging doorvoeren namelijk. In voorkomend geval zou ik gewoon een adreswijziging doorgeven, mogen ze die 25 euro lekker in hun reet stoppen (je vraagt namelijk niks aan, maar geeft iets door) :)

having said that: nog niks van TS gehoord op basis van eerder gestelde vragen :)
Wat ik al zei is dit makkelijk te omzeilen als je met zijn 2 ergens gaat wonen. Gewoon op de ander zijn naam aanvragen en op het moment dat je gaat verhuizen aangeven dat je partner al een aansluiting ergens anders heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Een wat verlate reactie, na een heel weekend alles klaar maken voor verhuizen en uiteindelijk ook het grootste gedeelte verhuist te hebben. Hieronder de antwoorden, maar eerst even een update. Mijn tijdelijke woning gaat niet meer door, ik ga tijdelijk weer bij mijn ouders wonen. Er kwam teveel gedoe bij kijken en veel kleine dingen die bij elkaar toch teveel was (afstand, staat huis, tv/internet, etc.)
Nakebod schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:35:
@ RaZ, geef mij eens een lijstje met ADSL providers die maandelijks opzegbaar zijn dan. Naar mijn weten komt dat lijstje namelijk vrij precies op 0 uit.
Want, maandelijks opzegbaar is alleen na 1 jaar. Wat je hier eigenlijk zoekt is een maandcontract, en toen ik vorig jaar tijdelijk internet probeerde te krijgen was dat gewoon nergens te krijgen.Of er zijn nieuwe aanbieders gekomen sinds vorig jaar, maar niet dat ik weet.
Alice had het vroeger, tot die overgenomen werd door Tele2. En zoals de TS al zei, Ziggo biedt die mogelijkheid.

Digitenne voor TV is denk ik wel de goedkoopste oplossing, al zit je daar ook een jaar aan vast, of je neemt alleen de gratis kanalen wat je dan 0 euro kost.
Qua internet denk ik dat alleen buren overblijven. Een eigen verbinding gaat je niet lukken.
Gratis kanalen had ik inderdaad niet aan gedacht. Ik kijk opzich niet veel tv. Eigenlijk alleen het nieuws en Comedy Central. Dat laatste zal helaas niet tot de gratis zenders horen ben ik bang ;)
Maandelijks opzegbaar zonder een jaar doet Alice inderdaad niet meer. Daar was ik ook al achter gekomen, had ik misschien even in mijn startpost moeten vermelden. Tenminste, ik kon het niet op de Tele2 site vinden.
The Eagle schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:39:

Dat klopt inderdaad, alleen het probleem was dat in de andere woning een OnsNetEindhoven aansluiting aanwezig is. Dat zou dan betekenen omdat het ook UPC gebied is, dat je twee abonnementen krijgt.
ManiacsHouse schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:43:
Je gaat samenwonen? Gewoon een pakket aanvragen wat je wilt. Dan als je gaat verhuizen laat je je partner op zijn/haar naam datgene aanvragen wat je wilt op het nieuwe adres. Dan doodleuk tegen je oude provider zeggen dat er op het nieuwe adres al een aansluiting is en je wilt opzeggen. Geen verhuiskosten en dat geneuzel.
In principe is het samenwonen, maar dan als studenten :) Ik zal het even beknopt uitleggen omdat het anders niet te volgen is.
Wij wonen op dit moment (tot het eind van de maand) met 4 vrienden samen. Woning particulier gehuurd. We stoppen hier mee omdat het te duur is (2 zijn klaar met de studie) dus zijn we opzoek naar een kleiner appartement met 2 slaapkamers dichterbij de stad/universiteit. Nu heb ik alles natuurlijk in de gaten gehouden en weet ik dat er tussen nu en de zomer enkele woningen beschikbaar zullen komen voor ons (95% zeker). En nu heb ik de optie gevonden om ergens anders tijdelijk te wonen om die periode te overbruggen zegmaar. Alleen het internet/tv is een probleem omdat die andere woningen Ons Net Eindhoven als internet en tv al aanwezig hebben. Hierdoor is UPC dus overbodig (dubbel abonnement) en de tijdelijke woning heeft ook nog eens geen coax kabels door het huis. Daarom was het idee, tijdelijk internet en digitenne (prijs digitenne was nog wel te overbruggen en ook voor andere doeleinden te gebruiken; op andere plaatsen tv dan in het huis). Maar uiteindelijk zijn er teveel haken waardoor we toch maar van deze woning afzien. (Wat overigens niet zegt dat dit probleem niet nog eens kan voorkomen tussen nu en het moment dat we de juiste woning hebben)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:52:
[...]

Alice is niet meer bestelbaar, als je op bestel klik word je doorverwezen naar Tele2. www.anno.nu is na 3 maanden per maand opzegbaar.
Anno.nu ziet er inderdaad goed uit, alleen is het op die postcode niet beschikbaar. Maar wel iets om te onthouden als ik ergens een andere tijdelijke woning heb.
Pagina: 1