Een wat verlate reactie, na een heel weekend alles klaar maken voor verhuizen en uiteindelijk ook het grootste gedeelte verhuist te hebben. Hieronder de antwoorden, maar eerst even een update. Mijn tijdelijke woning gaat niet meer door, ik ga tijdelijk weer bij mijn ouders wonen. Er kwam teveel gedoe bij kijken en veel kleine dingen die bij elkaar toch teveel was (afstand, staat huis, tv/internet, etc.)
Nakebod schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:35:
@ RaZ, geef mij eens een lijstje met ADSL providers die maandelijks opzegbaar zijn dan. Naar mijn weten komt dat lijstje namelijk vrij precies op 0 uit.
Want, maandelijks opzegbaar is alleen na 1 jaar. Wat je hier eigenlijk zoekt is een maandcontract, en toen ik vorig jaar tijdelijk internet probeerde te krijgen was dat gewoon nergens te krijgen.Of er zijn nieuwe aanbieders gekomen sinds vorig jaar, maar niet dat ik weet.
Alice had het vroeger, tot die overgenomen werd door Tele2. En zoals de TS al zei, Ziggo biedt die mogelijkheid.
Digitenne voor TV is denk ik wel de goedkoopste oplossing, al zit je daar ook een jaar aan vast, of je neemt alleen de gratis kanalen wat je dan 0 euro kost.
Qua internet denk ik dat alleen buren overblijven. Een eigen verbinding gaat je niet lukken.
Gratis kanalen had ik inderdaad niet aan gedacht. Ik kijk opzich niet veel tv. Eigenlijk alleen het nieuws en Comedy Central. Dat laatste zal helaas niet tot de gratis zenders horen ben ik bang
Maandelijks opzegbaar zonder een jaar doet Alice inderdaad niet meer. Daar was ik ook al achter gekomen, had ik misschien even in mijn startpost moeten vermelden. Tenminste, ik kon het niet op de Tele2 site vinden.
The Eagle schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:39:
ALs je straks op te leveren woning ook in het UPC gebied staat, kun je volgens mijn gewoon zo'n alles in 1 verhaal aanvragen en dat op een gegeven moment mee verhuizen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat je pas na een jaar mag verhuizen. Bovendien: als de boel op je tijdelijke adres al opgeleverd is, is het op het nieuwe adres simpelweg aansluiten en gaan

Oh ja, en een adreswijziging doorgeven aan UPC
Anders wordt het als UPC niet op je tijdelijke woning kan leveren, maar dat is een kwestie van je oude en nieuwe postcode ff checken bij UPC

Dat klopt inderdaad, alleen het probleem was dat in de andere woning een OnsNetEindhoven aansluiting aanwezig is. Dat zou dan betekenen omdat het ook UPC gebied is, dat je twee abonnementen krijgt.
ManiacsHouse schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:43:
Je gaat samenwonen? Gewoon een pakket aanvragen wat je wilt. Dan als je gaat verhuizen laat je je partner op zijn/haar naam datgene aanvragen wat je wilt op het nieuwe adres. Dan doodleuk tegen je oude provider zeggen dat er op het nieuwe adres al een aansluiting is en je wilt opzeggen. Geen verhuiskosten en dat geneuzel.
In principe is het samenwonen, maar dan als studenten

Ik zal het even beknopt uitleggen omdat het anders niet te volgen is.
Wij wonen op dit moment (tot het eind van de maand) met 4 vrienden samen. Woning particulier gehuurd. We stoppen hier mee omdat het te duur is (2 zijn klaar met de studie) dus zijn we opzoek naar een kleiner appartement met 2 slaapkamers dichterbij de stad/universiteit. Nu heb ik alles natuurlijk in de gaten gehouden en weet ik dat er tussen nu en de zomer enkele woningen beschikbaar zullen komen voor ons (95% zeker). En nu heb ik de optie gevonden om ergens anders tijdelijk te wonen om die periode te overbruggen zegmaar. Alleen het internet/tv is een probleem omdat die andere woningen Ons Net Eindhoven als internet en tv al aanwezig hebben. Hierdoor is UPC dus overbodig (dubbel abonnement) en de tijdelijke woning heeft ook nog eens geen coax kabels door het huis. Daarom was het idee, tijdelijk internet en digitenne (prijs digitenne was nog wel te overbruggen en ook voor andere doeleinden te gebruiken; op andere plaatsen tv dan in het huis). Maar uiteindelijk zijn er teveel haken waardoor we toch maar van deze woning afzien. (Wat overigens niet zegt dat dit probleem niet nog eens kan voorkomen tussen nu en het moment dat we de juiste woning hebben)
Anno.nu ziet er inderdaad goed uit, alleen is het op die postcode niet beschikbaar. Maar wel iets om te onthouden als ik ergens een andere tijdelijke woning heb.