linksys wag200g verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik ben alweer een tijdje in het bezit van een linksys wag200g (toch maar eens mijn oude speedtouch 570 met wep beveiliging vervangen) maar het apparaat heeft wat kuren. Bijvoorbeeld het niet kunnen inloggen met live messenger zonder wat in windows cmd te typen (interface tcp en set global autotuninglevel=disabled) en de extreem irritante eigenschap met regelmaat even verbinding te verliezen. Dat laatste is vooral hinderlijk bij gamen aangezien mijn client dan een aantal seconden geen data kan versturen/ontvangen (andere spelers lopen gewoon in een lijn rechtdoor etc) en daarom ook regelmatig disconnect (en weg is mijn goddelijke score).
Google weet geen raad dus probeer ik het hier maar eens.

op de setup pagina van de router vond ik deze twee regels:

Connect on Demand: Max Idle Time Minutes
Keep Alive: Redial period Seconds

ik heb daar wat dingen mee geprobeerd maar geen resultaat, de internetverbinding valt gewoon elke paar minuten weg. PC zit vast met een kabeltje, wireless doet het prima maar ook daar last van wegvallende internetverbinding.

Bestaat hier een oplossing voor of is de wag200g gewoon een onding? Met mijn ouwe speedtouch 570 heb ik nergens last van.

plaatjes of het gebeurde niet:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2cd0ch.png

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
of is de wag200g gewoon een onding?
In principe niet. De mijne werkt prima, uptime van maanden, geen omkijken naar. Verschil is wel dat jij PPPoA gebruikt, en ik RFC 1483 Bridged, hoewel ik denk dat dat niet uit zou moeten maken.

Heb je toevallig nog P2P clients draaien? De wag vind het niet leuk om heel erg veel verbindingen open te houden. Als je het limiteert tot +/- 20 verbindingen geeft het geen problemen.

Heb je nog in de logs gekeken?

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik kon geen logs vinden, net nog even goed gekeken en blijkt aangegeven te zijn als reporting. Logfunctie stond uit maar nu aan, ik ga het even in de gaten houden.

-edit
er komt niks in het log te staan. Iemand nog suggesties?

[ Voor 121% gewijzigd door leecher op 26-01-2012 00:13 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)