Displayport > HDMI. Laptop herkent beeldscherm, maar...

Pagina: 1
Acties:

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Al veel gegoogled, maar niks gevonden: ik heb een HP elitebook 8740w met Displayport++ aangesloten op een Hanns.G monitor via een Displayport naar HDMI adapter (de monitor heeft dus een HDMI aansluiting).

Nu loop ik tegen een vreemd en irritant probleem aan, namelijk: de laptop herkent in deze configuratie helemaal correct de monitor en alle bijbehorende resoluties en refresh rates. Ik kan de laptop een signaal uit laten sturen naar de monitor (extend desktop to this display), maar de monitor zegt vervolgens dat er geen signaal binnenkomt en dat ik de verbinding moet controleren.

De VGA aansluiting van de monitor werk verder prima (behalve dan dat hoge resoluties er niet uit zien natuurlijk). En ik weet redelijk zeker dat de HDMI ook werkt (die heb ik enkele maanden geleden zonder problemen aan de praat gehad).

Weet iemand waar het probleem zou kunnen zitten? De adapter zelf (net nieuw)?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 18:51
Als je hdmi en je monitor goed werken, blijft alleen de kabel en de adapter over.

werkt een lage resolutie wel?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Tens schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:24:
Als je hdmi en je monitor goed werken, blijft alleen de kabel en de adapter over.

werkt een lage resolutie wel?
Lage resoluties geven hetzelfde resultaat (werkt niet dus). Terug naar de winkel maar weer dan...

Edit: vreemd is ook dat bij het inpluggen het beeldscherm uit sleep komt om me te vertellen dat "er geen signaal is" (in andere woorden er wordt een signaal doorgestuurd naar het beeldscherm bij het inpluggen, maar niet het correcte beeldsignaal).

Edit2: Naar de winkel geweest voor een nieuwe adapter, dit werkt nu dus het lag aan de adapter. Topic mag dicht?

[ Voor 36% gewijzigd door GeoBeo op 20-01-2012 19:55 ]