Toon posts:

RAM werkt niet mee...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PII 350 naar 466 overclock, dus met 133MHz FSB. Gaat vrij goed alleen krijg veeel crashes. Kan bijvoorbeeld wel door de W2k startup komen maar crashed geheid binnen een minuut.

Nou denk ik dus dat het aan het RAM ligt. Want het procje is vrij koel +- 30 graden.
Ik heb al wat geprutst met de latency, maar wil ook niet helpen.

Kan ik op een een of andere manier mijn systeem op 133MHz FSB draaien, zonder nieuw RAM te kopen?

Verwijderd

Grappig, ik heb hetzelfde probleem met mijn PII-350 op 133FSB. 124 loopt prima, maar op 133FSB, zelfs met 2.2 volt, crashed hij als hij in windows komt, en reset hij hem zelf. Ik heb ook PC-100 64MB RAM.
Helaas kan je hier niks aan doen. Iemand is voor mij aan het uitzoeken hoe je de multipler kan overklokken.
Ik heb wel zelf nog effe uitgezocht hoe je het voltage kan tweaken. Bij mij loopt ie nu op 2.2volt. Mogelijk is: 2.05/2.2/2.4/2.6/2.8/3.0 volt. Voor 2.2volt moet je pin A121 B119 en A119 afplakken. Als je nog meer moet weten over die pinnetjes, stuur me effe een mailtje :)!!
Je hoeft natuurlijk geen pinnetjes af te plakken als je het op je mobo kan!!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus je wilt 100mhz ram laten lopen op 133! Denk niet dat dat stabiel wil of je moet een heeel goed setje hebben

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo kan niet voltage tweaken :(. En ook niet een FSB van 124MHz draaien.

Verwijderd

Mijn mobo ook niet, maar je kan met pinnetjes afplakken toch je voltage op: 2.05/2.2/2.4/2.6/2.8/3.0 zetten!!!
Voor 2.2 volt moet je de pinnen:
A121
B119
A119
afplakken. Dan staat 'ie op 2.2 volt!!
Maar dan gaat 'ie nog niet!! Maar ja, het helpt wel een beetje de prestaties op te voeren, maar heel weinig!!!!
Succes :)!!!!