Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Doorschakelen door één druk op knop, Frits of IP?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Aangezien het Asterisk topic ook in deze rubriek zat, heb ik mijn vraag hier maar geplaatst.

Ik heb een Fritzbox 7170 die als ISDN<->VOIP gateway dient. Er zitten 3 Grandstream IP telefoons op aangesloten.

Als mensen mijn ISDN lijn bellen, gaan de IP telefoons over. So far so good. Nu wil ik laten doorschakelen als ik niet opneem. De Fritz 7170 kan dat via de web interface, en dat gaat prima, maar ik wil niet steeds als ik vertrek van kantoor, via de webinterface doorschakelen enablen of disablen.

Nu kan dat via de telefoontoetsen, maar in de documentatie staat niets over het doorschakelen van IP telefoons, alleen over doorschakelen van de extensies van de analoge poorten (je moet dan ##41 bellen + extensie die je wilt laten doorschakelen + nummer waar naar toe). Maar ik wil dat gewoon alles wordt doorgeschakeld, naar een nummer via VOIP.

Via de webinterface kan dat dus ook prima, maar ik wil dat ik dat met één druk op de knop op mijn telefoon kan bedienen. Daarom zoek ik dus een mogelijkheid om een bepaald nummer te bellen zodat doorschakelen gactiveerd of gedactiveerd kan worden.

De Grandstream telefoons kunnen ook doorschakelen, en er komt dan ook een icoontje in beeld, maar de telefoon doet verder niets. Hij gaat in ieder geval niet over als ik bel naar m'n nummer, dus er is wel iets geactiveerd.. hij belt alleen geen nummer. Of heb je hier een centrale voor nodig?

Kortom, ik wil naar een nummer bellen om doorschakelen te activeren.
Dan zet ik bijvoorbeeld ##41#1#123456789 onder een voorkeurstoets zodat ik daardoor het kan inschakelen of niet. Ik zoek dus de juiste cijfers die ik meot hebben om IP telefoons te laten doorschakelen via VOIP. Misschien is dat dus ##41#620#123456789.. alleen weet ik dat dus niet :P

Tips? :)

edit: ik heb hier nog een lijstje codes gevonden, die ga ik nog eens ff uitproberen.
http://www.ip-phone-forum...97801&p=547610#post547610

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 20-01-2012 18:11 ]