• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik heb nu al een aantal weken mijn computer zonder probleem goed draaien. Het moederbord waar het hier om gaat is een een ASUS P9Z68-V Pro /gen 3. In het begin (toen ik daar nog regelmatig) kwam kwam ik zonder problemen in mijn BIOS. Toen heb ik het full screen logo uit gezet in de hoop dat ik dan normale tekst zou krijgen. Dit is niet het geval, ik krijg een zwart scherm tot te post piep en daarna een tijd die in te stellen is (een van de redenen dat ik naar mijn BIOS wil is om die naar 1 seconde te halen) voltooit POST scherm. Volgens mijn moederbord handleiding moet ik voor de piep op delete drukken om mijn BIOS in te komen, maar het lukt met geen mogelijkheid. Ik kan wel tijdens dat POST scherm restarten met cntrl-alt-delete, waaruit ik af kan leiden dat mijn toetsenbord op dat moment in ieder geval werkt, delete werkt volgens de handleiding op dat moment niet meer.

Dit probleem is overigens niet begonnen met het uitzetten van dat logo, want daarna ben ik er ook nog in geweest. Omdat ik met een draadloze Logitec set werk is zou mijn eerste reactie het aansluiten van een PS/2 toetsenbord zijn, in dit geval is dat vanwege het ontbreken van PS/2 poorten niet mogelijk (lang leve de moderne techniek...).

Is het mogelijk dat dit een hardware probleem is? Of ram ik gewoon niet hard genoeg op delete?

Wat me ook is opgevallen (en dat is ook iets van de laatste dagen) is dat er een redelijk grote vertraging zit in het wakker worden uit S3 met mijn toetsenbord.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:29
Probeer eens delete of f2 ingedrukt te houden terwijl je de computer aanzet.
Dus niet 1 keer drukken maar ingedrukt houden. Hielp bij mij, de tijd was zo kort dat ik anders te laat drukte.

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Mijn vader heeft het nu één keer voor elkaar gekregen, hij weet zelf niet hoe. Ik kan het daarna niet meer reproduceren. Ik weet in ieder geval dat er niets raars mis is. Maar toch het hoort toch niet zo moeilijk te zijn dat ik in 30 pogingen geen succes heb?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eew schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:06:
Omdat ik met een draadloze Logitec set werk is zou mijn eerste reactie het aansluiten van een PS/2 toetsenbord zijn, in dit geval is dat vanwege het ontbreken van PS/2 poorten niet mogelijk (lang leve de moderne techniek...).
Probeer eens een bedraad USB toetsenbord dan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Kijk ook even of je toevallig usb poorten hebt speciaal voor keyboard/muis.
Op mijn Gigabyte mobo werkt mijn keyboard zolang windows niet gestart is niet op alle usb poorten.
In mijn geval zitten er helemaal bovenin 2 poorten die dan wel werken.

Mijn speeltje