Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanmelden via extern bureaublad services toestaan

Pagina: 1
Acties:

• Pascalscholten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

Ik heb een SBS2011 machine waarbij ik een gebruiker rechten wil geven om in te loggen via RDP.
Als ik ga naar Aanmelden via extern bureaublad services toestaan staat er alleen administrators
en de knop gebruiker of groep toevoegen is licht grijs. Hoe kan ik als nog een gebruiker de rechten geven ?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Pascalscholten schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:34:
Hallo,

Ik heb een SBS2011 machine waarbij ik een gebruiker rechten wil geven om in te loggen via RDP.
Als ik ga naar Aanmelden via extern bureaublad services toestaan staat er alleen administrators
en de knop gebruiker of groep toevoegen is licht grijs. Hoe kan ik als nog een gebruiker de rechten geven ?
Al een poging gedaan SBS 2011 Terminal Server/Service in google in te tikken? Dan kan je zien dat dit een premium add-on is. Als het echter om 1 user gaat zou je een extra gebruikersaccount aan kunnen maken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Door die persoon administrator te maken, maar dat is niet wat je wilt. Terminal Services in applicatiemodus gaat niet in SBS2011 Standard, daarvoor moet je een 2e machine hebben, al dan niet virtueel, via bijvoorbeeld de premium add on

• Pascalscholten
ik heb al meerdere gebruikers accounts. ik wil ze geen admin maken. maar hij moet via rdp kunnen inloggen.
Standaard moeten er twee tegelijk kunnen inloggen

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je zult dan de security policy moeten wijzigen. Bedenk dat je SBS 2011 bak ook een domain controller is waardoor eigenlijk alleen domain admins horen in te loggen.

Bijv. http://scorpiotek.com/blog/?p=742

Toch nieuwsgierig naar wat je die gebruiker wilt laten doen waarvoor RDP benodigd is?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
akimosan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:48:
Toch nieuwsgierig naar wat je die gebruiker wilt laten doen waarvoor RDP benodigd is?
Waarschijnlijk MKB server die als enige draait en waarop de mensen dan vanaf thuis kunnen inloggen. Als je enkel maar een DC hebt dan moeten ze daar wel op inloggen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gomez12 op 20-01-2012 16:51 ]

• Pascalscholten
akimosan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:48:
Je zult dan de security policy moeten wijzigen. Bedenk dat je SBS 2011 bak ook een domain controller is waardoor eigenlijk alleen domain admins horen in te loggen.

Bijv. http://scorpiotek.com/blog/?p=742
Dat staat boven aan mijn verhaaltje.. die optie is licht grijs daar kan ik niets doen

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
huh? Pas eerst die security policy eens aan.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:51:
[...]

Waarschijnlijk MKB server die als enige draait en waarop de mensen dan vanaf thuis kunnen inloggen. Als je enkel maar een DC hebt dan moeten ze daar wel op inloggen :)
Ja, en dan vind ik het dus een heel stom idee om een willekeurige user in te laten loggen. Als het nu nog een collega beheerder was, of een applicatiebeheerder desnoods, of voor mij part een externe partij die een update moet installeren dan snap ik het nog en is het misschien te rechtvaardigen.

Maar voor een normale user maak je desnoods een extra virtuele machine aan waarop daarmee met RDP wordt ingelogd of een extra PC ernaast hangen (met Windows client versie desnoods en daar de extra software die nodig is op installeren)
Ik probeer alleen maar suggesties aan de hand te doen die ook zouden kunnen werken zonder jezelf heel hard in de voet te schieten door zomaar gebruikers een RDP sessie op je DC te laten doen. Er komt een moment, dan gaat het fout!

De rest lijkt me voor de discussie niet echt nodig :)

[ Voor 24% gewijzigd door Question Mark op 21-01-2012 09:20 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pascalscholten schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:52:
[...]

Dat staat boven aan mijn verhaaltje.. die optie is licht grijs daar kan ik niets doen
Die optie is "greyed out" omdat deze vanuit een zogenaamde group policy ingesteld wordt. Lokaal valt deze dan niet meer in te stellen, je zult de group policy moeten aanpassen. Dat is wat Akimosan bedoelt.

Windows Small Business Server 2011 default Group Policy configuration
Even voor mijn beeldvorming: waarom wil je dat een "reguliere" gebruiker aan moet kunnen loggen op je server?

[ Voor 8% gewijzigd door Question Mark op 21-01-2012 09:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 15:40
Lijkt me inderdaad niet heel handig om zomaar users op te server in te laten loggen, of je moet het echt heeeel goed dicht timmeren!!

Als mensen vanaf thuis bij hun spul moeten kunnen zou je ook VPN of iets dergelijks kunnen gebruiken...
Als er echt programma's gedraait moeten worden zou ik zeggen, pak een Windows 7 kist, mop daar ff RDP open, en klaar is TS...
Pagina: 1