Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:50
Beste mensen,

Ik ben al enkele dagen bezig mijn Synology NAS aan de praat te krijgen en dit lukt aardig. Hij is reeds extern benaderbaar, maar ook intern via het lokale IP kan ik in de webinterface komen. Het enige grote en echte probleem is dat ik de NAS niet kan benaderen via het Windows Netwerk. Dit wil zeggen, hij staat er wel, maar ik kan verder geen verbinding maken.

Met zowel het Netwerk van Windows als via de speciale software van Synology (Data Replicator 3) wordt de NAS wel gezien, maar kan ik geen verbinding maken. Ik krijg dan meldingen als "Kan netwerkpad niet vinden of "Kan geen verbinding maken met doelserver". Dit ondanks het programma van Synology zegt dat het apparaat klaar is.

Wat doe ik nou eigenlijk fout, en is dit een Windows kwestie of instellingen op de NAS? Heb geprobeerd in Windows de beleidsinstellingen te wijzigen, maar zonder succes.

Alvast bedankt voor reacties!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Windows file service wel aangevinkt in DSM?

[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 20-01-2012 15:45 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:50
De Windows-bestandsservice staat zeer zeker ingeschakeld. Dien ik alleen dit aan te vinken, of moet ik nog andere informatie zoals een WINS server invoeren?

Het is allemaal gewoon erg vaag en zou niet weten waar het aan ligt. De NAS wordt wel gedetecteerd maar daar is ook alles mee gezegd. Handmatig verbinding maken lijkt te werken en duurt even, maar geeft op gegeven moment een foutmelding dat het netwerkpad niet gevonden kan worden.

Iemand nog een idee?

EDIT: Het is uiteindelijk gelukt. Niet te geloven, maar het heeft gelegen aan een regel die in de firewall stond. Deze stond automatisch op de meeste verbindingen blokkeren. Het punt was het toestaan van deze verbindingen en voila, toegang via het Windows Netwerk!

[ Voor 71% gewijzigd door Jochemp op 20-01-2012 16:32 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black