Shader error met videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Ramon_k123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 02:38
Beste,

Ik heb een probleem met mijn videokaart. Althans met waarschijnlijk de drivers/shaders ervan.

Als ik Flight simulator x installeer en FSX sp1 installeer kan ik spelen. Als ik Service pack 2 installeer en FSX probeer op te starten krijg ik de volgende error.

"The graphics card does not meet minimum requirements for shader support. This product requires a geForce3/Radeon8500 class or better graphics card. Flight Simulator will now exit."

Mijn videokaart is een Asus GTX560 DCII OC
Nou kan ik het dus alleen spelen zonder sp2. Maar aangezien heel veel custom vliegtuigen etc, alleen werken met sp2. Kan ik het dus nouwelijks spelen. Maar dit is een vrij nieuwe kaart. Dus ik snap niet waarom hij dan niet wordt gesupport. Ik heb al geprobeerd de nieuwste drivers te installeren maar dat zonder succes.

Met vriendelijke groet,
Ramon

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat het een spel is van pak 'm beet 5 jaar oud en misschien geen ingebouwde detectie heeft voor nieuwere videokaarten/GPU's?

Maar, misschien overbodige vraag; heb je Microsoft hierover al gebeld/gemaild?

/edit: forums van avsim staan vol met dit soort vragen; welke oplossingen/tips werken voor jou niet?

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2012 14:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ramon_k123
Nee, aangezien die service altijd standaard antwoorden geeft, waar je toch niks aan hebt is mijn ervaring. Ik ken die service van Microsoft ondertussen :P. Daarom stel ik deze vraag op een forum waar mensen dingen zeggen waar ze wel verstand van hebben.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Ramonisgek123 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:45:
Daarom stel ik deze vraag op een forum waar mensen dingen zeggen waar ze wel verstand van hebben.
Had je je vraag beter in het juiste sub-forum kunnen plaatsen, namelijk in Simulatie, Sport en Racing Games aangezien het geen hardware-gerelateerd probleem is, maar de software die ruk doet.

Verder raad ik je aan om het hier even opnieuw te vragen: Flight Simulator - Deel 84

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ramonisgek123 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:45:
Nee, aangezien die service altijd standaard antwoorden geeft, waar je toch niks aan hebt is mijn ervaring. Ik ken die service van Microsoft ondertussen :P.
Erg vreemd; mijn ervaring met Microsoft (zowel prive als professioneel) is dat ze altijd erg goed helpen, ook antwoorden binnen de periode die ze aangeven en niet te beroerd zijn om naar je te luisteren.

Iets zegt me dat je op vooroordelen leunt... O-)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ramon_k123
Tot nu toe dat ik ze een keer of 2 heb gebeld, kreeg ik 2 keer een persoon aan de lijn die er geen drol van snapte. En alleen maar van die stom zinnige antwoorden kreeg van, staat je virus scanner uit etc. Maar goed. Ik heb fsx opnieuw geinstalleerd, fsx cfg verwijdert. Maar ben nu bezig m'n shader cache aan het rebuilden. En kijken of het nu werkt.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:21

fynrd1

Fooled by Randomness

Kom even naar het flightsim forum, daar zitten een aantal met dezelfde kaart.

Maar om even het verhaal duidelijk te krijgen, is de kaart nieuw? is je windows installatie schoon? Zo niet, heb je driver cleaner gebruikt? Wat voor kaart had je eerder?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Pagina: 1