Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een Acer Aspire 7750G met een AMD HD7670M videokaart.

Zou meer dan genoeg moeten zijn om GTA IV op redelijke resolutie te kunnen spelen toch?

Helaas lukt me dit niet. De vrienden van Acer hebben Dynamic Switchable Graphics eringebouwd, waardoor de grafische kaart switcht tussen de onboard Intel CPU voor simpele taken en bij spellen naar de dedicated toe hoort te switchen.

Nu lijkt het er duidelijk op dat hij dit switchen niet doet, GTA IV is niet vooruit te branden :'(
Andere spellen heb ik nog niet geprobeerd, en met GPU-Z krijg ik geen gegevens van mijn AMD...

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Ik heb al in de BIOS startup gegekeken, maar ik kan alleen maar instellen dat hij altijd op de integrated GPU draait, niet andersom.

Ook heb ik bij mijn powersettings en in Catalyst al alle instellingen (denk ik) zo staan dat hij GTAIV op de dedicated gaat draaien (high performance)

Weet iemand raad? Alvast heel erg bedankt! Het alternatief is om mijn laptop weer terug te sturen en een nieuwe uit te zoeken :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Probeer eerst een andere spellen, GTA is niet echt het beste spel om je laptop te testen lijkt me... naar wat ik heb gelezen is het eigenlijk een slechte port, die slecht omgaat met de hardware. Probeer Elder scrols skyrim, of MW3 of call of duty eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik heb FableIII geinstalleerd en die deed het na wat proberen wel.
Misschien lag het idd aan GTAIV...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde notebook maar ervaar problemen bij Battlefield 3. Kan het spel niet in fullscreen modus spelen.
In fullscreen heb ik bij het opstarten wel geluid maar geen beeld. En daarbij kan ik in fullscreen modus het spel niet bedienen met de muis?? In window-modus werkt het spel wel goed?

Toevallig hier ook ervaring mee?

Iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Probeer eens reinstall van het spel? Doet hij dan nog steeds raar? Anders eens proberen de drivers te deinstalleren van je videokaart en opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien een idee om de Intel HD Graphics Family uit te schakelen bij Apparaatbeheer?

Ben niet heel ervaren met computers maar ik heb ergens gelezen dat dit ook werkt voor ''Can you run it?'',
zo merkt de computer maar 1 videokaart op en moet hij dus wel gebruikt worden..

Weet niet zeker of het werkt en misschien is dit ook wel een heel stom idee maar nogmaals, ik ben niet heel ervaren met computers!

Hoop dat het werkt, ben ook van plan om GTA 4 te halen maar heb de zelfde laptop.. Hopen dat hij het doet!
Pagina: 1