[V&A] Wijziging User Review - Laurent Noord27

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via V&A kwam ik in contact met Noord27 die een GeForce 560 Ti videokaart aanbood. Zie V&A aangeboden: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC.
Via DM hebben wij contact gehad waarin wij tot een overeenkomst zjin gekomen wat betreft de prijs. Echter, bleef het hierna stil, ook na het vragen om contact. Achteraf blijkt dat de kaart intussen aan iemand anders was verkocht via een clone account.
Omdat het intussen al drie dagen stil was en dit natuurlijk geen nette manier is van zaken doen heb ik hem hiervoor een negatieve beoordeling gegeven wat betreft communicatie, conform met de richtlijnen van V&A: er heeft geen daadwerkelijke transactie plaatsgevonden immers. Hierop is er nu een vraak-beoordeling geplaatst in mijn profiel: http://tweakers.net/aanbod/rating/105750

Opgemerkt mag worden dat in de advertentie slechts DM als vorm van communicatie werd gevraagd. Ik was overigens ook de hoogste bieder van de veiling bij de advertentie.

Omdat ik van mening ben ik dat niet slecht heb gecommuniceerd, noch rare eisen stel, zou ik het gepast vinden deze beoordeling te laten komen te vervallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 20-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:37
Laurant,

U heeft geen moeite gedaan om in te leven in de situatie waarin ik verkeerde. Geen email gestuurd, wat ik een stuk sneller zou hebben kunnen lezen. Wat u hier verteld klopt vrijwel allemaal. Gezien uw niet inleving in de situatie en daardoor alleen positief voor uzelf denkend ben ik alleen bereid akoord te geven voor de verwijdering van mijn review en uw review. Het had een kleine moeite geweest om een mailtje te versturen. En bovendien is afdingen na het plaatsen van een bod op een veiling niet bepaald een nette kwestie.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
In de advertentie stond mailen niet aangevinkt en DM juist wel. Laurent heeft volgens de uitdrukkelijk door de koper gevraagde methode gereageerd. Vervolgens is er een overeenkomst gesloten op 15 januari waarbij prijs door beide partijen overeen is gekomen. Op 19 januari haakt de verkoper zonder tegenbericht tussentijds af. De kaart is inmiddels aan een ander verkcoht. Dit is zonder meer reden genoeg om een negatieve review te plaatsen. Immers er was een overeenkomst tussen beide partijen en die wordt door de koper niet nageleefd.

Overmacht. Op 15 januari komen partijen een prijs overeen en pas op 19 januari laat de koper weer van zich horen met het bericht dat de kaart aan een ander is verkocht. Nergens in de hele discussie beroept de verkoper zich op enige vorm van overmacht. Inleven in de situatie is niet mogelijk voor de koper omdat de verkoper nergens aangeeft dat er bijzondere omstandigheden zijn. Dit kan de verkoper de koper dan ook niet verwijten.

Als laatste plaatst de (ex)verkoper een onterechte review om daarmee de koper te gijzelen. Zonder instemming van beide partijen wordt volgens (ex)verkoper de beide reviews niet aangepast en hij gaat niet akkoord tenzij de wederpartij met een valide review óók akkoord gaat met verwijderen. Zo werkt het dus niet bij V&A.

De review van de verkoper wordt verwijderd, de review van de koper blijft staan.

Dit topic is gesloten.