Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een HTC HD2 met Android 2.3.4 die wordt geidentificeerd als een Nexus One. De build is NexusHD2-Gingerbread. Mijn probleem heb ik uitgelegde in de 'Ervaringen met Simyo' topic. Ik denk dat mijn probleem Android gerelateerd is, vandaar dat ik hier een poging waag.

Ik heb recent een nieuw Sim Only abonnement met internet afgesloten. Ik heb de bijbehorende APN instellingen naar mijn weten goed ingesteld. Ik kan alleen mobiel internet niet aan zetten! Ik zie die optie niet :S

Mijn post in het Simyo topic:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de APN Instellingen naar mijn weten correct ingevoerd. Maar ik kan niet testen of de instellingen die ik heb ingevoerd correct zijn, omdat ik mijn internet verbinding niet aan kan zetten! Dat is het probleem, ik heb als het ware geen 3g switch meer :S

Zoals je in dit plaatje kunt zien heb ik niet de optie op Gegevensverbinding aan te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/b6an8h.jpg

Ik heb verder alles naar mijn weet correct ingevoerd:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2mq92s4.jpg Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/35n4itz.jpg Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2818z0m.jpg

Dus nogmaals, ik wil mijn 3g gewoon aan kunnen zetten. Die optie heb ik niet :S
Bes wel maf :P

Oh en onder 'Screenshot succesfully taken' staat APN, waar ik 'internet' heb ingevoerd.

Dus ik zoek:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ush1lh.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de sim-kaart van een klasgenoot geprobeerd en daar kon ik deze optie ook niet vinden. Ik meen dat ik hem wel gehad heb toen ik bij Telfort zat. Wat denken jullie? Is dit carrier locked of ligt het aan mijn Android build?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Voor zover ik kan zien heb je bij "Gegevenstoegang aan[V]" hem al aangezet. Als ik het even goed uit mijn hoofd zeg moet je tappen op Namen toegangspunten, menu toets indrukken en kiezen voor iets van "APN instellingen herstellen". Ben benieuwd of je dan verbinding krijgt, zo te zien staat die dus al aan.
Vaak kun je de gegevensverbinding ook aan/uitzetten als je de [power] knop wat langer ingedrukt houd en dan krijg je een popup menu waar je dit in kunt kiezen (bij de HTC Desire tenminste wel)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is inderdaad het knopje gegevenstoegang :)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Met de power knop kan ik mobiel internet niet aan/uit zetten. En ik betwijfel of het knopje 'Gegevenstoegang aan' het is. Ik zie in mijn statusbar namelijk geen 3g icoontje en internet doet het niet. Maar weten jullie zeker dat ik mobiel internet aan zet met:

Instellingen -> Draadloos en Netwerken -> Mobiele Netwerken -> Gegevenstoegang aan [V]

?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 13:18

Koppensneller

winterrrrrr

Heb je wel de instellingen van je Access Point goed ingevoerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Koppensneller op 20-01-2012 14:38 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:36:
Met de power knop kan ik mobiel internet niet aan/uit zetten. En ik betwijfel of het knopje 'Gegevenstoegang aan' het is. Ik zie in mijn statusbar namelijk geen 3g icoontje en internet doet het niet. Maar weten jullie zeker dat ik mobiel internet aan zet met:

Instellingen -> Draadloos en Netwerken -> Mobiele Netwerken -> Gegevenstoegang aan [V]

?
Ja, dat is de switch die internet (G of 3G) aan en uitzet. Als die niet werkt, dan staan je instellingen waarschijnlijk niet goed, of is er iets anders aan de hand.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Dat is raar, ik heb alle instructies van de provider gevolgd. Ik ga eens de instellingen wijzigen.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:36:

?
Dat is de setting absoluut. Ik draai ook NexusHD2 en hier werkt het prima :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het probleem zit in de APN instellingen, probeer ze eens te herstellen naar de standaardwaarden zoals ik al aangaf in mijn post ergens hierboven ([menu] toets en dan herstellen)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Simyo zit volgens mij op het KPN-netwerk...misschien dat deze link je kan helpen:

https://forum.simyo.nl/in...nstellen-op-telefoon-731/

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Hij doet het :D Ik weet alleen niet wat ik heb gedaan.. oh well. Topic kan op slot. Dank iedereen!

• RoD
  • Niet online

RoD

Slotjes doen we alleen als topics niet volgens de regels zijn ;)

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Geen enkel idee hoe je het hebt opgelost?
Ik heb een milestone 2 met android 2.2 en heb namelijk hetzelfde probleem...

Onder mobiele netwerken heb ik zelfs alleen netwerk selecteren, opterator selecteren en namen toegangspunten (APN). De APN herstellen heb ik enkele keren gedaan, de telefoon herstarten en niets helpt.

Internet heb ik meestal wel, maar het valt ooit uit. En ik kreeg een bericht dat ik in het buitenland aan het roamen was, dit terwijl android dat normaal niet doet. Internet uitzetten gaat dus niet, en heb ik dus airplane mode moeten gebruiken. Maargoed, ik wil wel graag kunnen bellen/gebeld worden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Dit is verre van hetzelfde probleem... Je hebt een ander toestel, andere software en andere gegevens op je scherm...

Roaming is een optie die je aan of uit kan zetten, wat de default instelling is hangt volgens mij van je fabrikant af.
Let ook op, soms is het nodig om roaming aan te zetten in nederlands als je een abo hebt bij een provider zonder eigen netwerk. SIMYO roamt bv op het netwerk van KPN en daarom moet data roaming aanstaan op je toestel.

Strava

• Tonkey
Dezelfde optie mist, daar gaat het me even om.
De optie roaming heb ik niet, daar verschilt het wel.

Zou het aan het feit kunnen liggen dat motorola er een blur schil overheen legt? Verder werkt dat wel praktisch op de missende optie na. Of moet ik er een eigen topic van maken?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06

MsG

Forumzwerver

Bij Android moet je na het aanmaken van een APN hem daarna ook expliciet selecteren door op die radiobutton te drukken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Tonkey
dat heb ik gedaan, internet werkt verder ook gewoon alleen valt het ooit uit. Mij gaat met name om de optie gegevensverbinding welke er niet is. Vind het nogal vreemd dat dit binnen dezelfde versie kan verschillen of je de optie hebt.
Pagina: 1