• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:44
Sinds de aanschaf van mijn A75M als HTPC based systeem heb ik het probleem dat ik geen USB 2,5" HDD kan gebruiken op dit mobo:

Hiervoor gebruik ik een std laptopschijf die ik in een aparte 2,5" behuizing heb gemonteerd. Met bijgeleverde USB Y-kabel probeer ik deze te gebruiken op dit mobo.
Deze schijf heb ik al een tijd en werkt op elk ander systeem waar ik deze aanhang. Gaande van andere laptops tot HP ML en DL servers.

Het probleem is het volgende: ik kan ze aansluiten en ik zie ze in de verkenner en kan door de mappen browsen, maar van zodra ik een kopier actie start, verdwijnt de disk even uit "deze computer" en wordt deze her-herkend. Het kopieren an sich faalt dus ook.

Aangezien dit mobo USB 3 poorten heeft, heb ik dit zowel op de achterste USB2 en USB3 alsook op de front USB 3 headers geprobeerd, zonder resultaat.

Elk andere USB device werkt zoals behoren (sticks, USB HD's met externe psu, muis, KB, IR receiver). Ik vermoed dat de USB poorten niet genoeg vermogen kunnen leveren voor een usb hdd.

Ik heb reeds de verschillende asrock drivers geinstalleerd en gedeinstalleerd zonder resultaat. Als het eens voorvalt dat de disk effectief begint te kopieren, is dit zeer traag (300k).
Ook het almachtige google geeft geen antwoorden op deze vraag. Ik ben nog wachtende op een antwoord van Asrock zelf.

Is er iemand met eenzelfde moederbord die eens kan proberen met een 2,5"hd ? Ik heb helaas voor de moment geen andere disk waar ik mee kan proberen.

Als OS gebruik ik W7 X64 Home.
Voeding is een (refurbished) Tagan 350W voeding, dewelke zou moeten volstaan daar er voor de rest niets is aangesloten aan dit mobo anders dan een interne 160GB 2,5 en 2TB WD green 3,5"HDD en een AMD A-3400. Geen VGA oid. Alle power headers op het mobo zijn ook aangesloten.

Page intentionally left blank.