[auto] Opel Corsa VS Fiat Punto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Na 3 jaar rondgereden hebben in Ford Ka dat een half levend lijk was (maar nog reed), heb ik besloten om een nieuwe wagen te kopen. Zelf ben ik een echte leek op vlak van wagens. Ik weet dat dat rond ding binnen gebruikt wordt om die 2 andere dingen vooraan van richting te veranderen en daar eindig het zowat.

Gelukkig bestaat er in België het Autosalon (t'otosalong zoals ze het hier uitspreken).
Ondertussen heb ik deze bezocht en heb ik ook meteen de garages bezocht voor een offerte.

Blijven over, een Fiat Punto en Opel Corsa.
Ze komen beide goed overeen kwa functies, hoewel de Corsa toch makkelijk €2000 meer kost en het iets beter doet kwa veiligheid (denk ik).

Na mensen in mijn omgeving wat gesproken te hebben leek het er sterk op om voor een Opel te gaan, wegen "beter kwa kwaliteit". Alleen waren dat allemaal mensen zonder echte auto achtergrond en toen ik vandaag mij oom aansprak (die van opleiding auto mechanica heeft gedaan) dan kreeg ik het antwoord: "Kwa kwaliteit scheelt dat echt niet veel en zou ik voor de punto gaan omdat die goedkoper is." Hij gaf er zelfs een argument bij: "Opel is de laatste tijd veel gekocht en verkocht (als bedrijf) en zitten een beetje in een sukkelstraatje wat wel wat gevolgen heeft voor de kwaliteit".

En hopla, daar sta je dan, vandaag wil ik graag de knoop doorhakken, maar dat ene telefoontje heeft mij weer sterk doen twijfelen. Dus daarom stel ik het hier maar even, in de hoop dat er hier wel wat advies kan krijgen.

Extra info: Ik doe weinig grote afstanden, meestal enkel tot mijn vriendin en die woont ~3.5km van mij (dus 7/dag). En af en toe eens naar een grootstad zoals Brussel, Gent, Antwerpen (vanuit Aalst).

Poll: Welke wagen?
Opel Corsa
Fiat Punto
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=378010&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat voor motor wil je?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Benzine 1.2. Wat die 1.2 nu ook weer is, geen idee, ik weet dat ze ermee de belastingen mee berekenen.
Diesel is niet de moeite in België, zeker niet voor het aantal kilometers die ik rij.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan zou ik voor de Punto gaan :) Bij een diesel ook trouwens bedacht ik me nadat ik postte :P

Luxer, goedkoper en de Punto's zijn gewoon heerlijk volwassen auto's :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Blijkbaar gaat het jou er enkel om van a naar b te komen, dan zullen alle auto's zo'n beetje wel voldoen (is je goed recht overigens hoor, niet iedereen hoeft autofreak te zijn).
Maar als wij een keuze of een voorkeur moeten uitspreken moeten we wel iets meer over auto's weten denk ik.
Denk dan aan:
Leeftijd
KMstand
Uitrusting (extra's)
enz.

[ Voor 9% gewijzigd door bartvl op 20-01-2012 13:01 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:28

Fiber

Beaches are for storming.

Koop een fiets voor naar je vriendin en ga met de trein naar de stad...! ;)

On topic: Maak gewoon een proefritje met beide auto's, dan ben je er waarschijnlijk direct uit.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Ga je de auto nieuw kopen? Ik verwacht het haast wel gezien het forse verschil van €2000 wat je noemt, maar het staat nergens in de TS.

Ik heb voor de Punto gestemd, ik heb hem zelf ook! :+ Maar misschien is het interessant om te weten dat de nieuwe Corsa en Punto (Evo) een hoop techniek delen. Sowieso het onderstel en de dieselmotoren, maar toen ik laatst foto's van het kachelhuis van een Corsa zag kwam dat me allemaal toch ook wel erg bekend voor. Ik denk inderdaad dat de kwaliteit dus niet zal verschillen.

Oh, ik zou alleen die 1.2 nog even heroverwegen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik zou zonder twijfel de Fiat kopen. Ten eerste omdat ik de Punto mooier vind, hij is nog goedkoper ook volgens de topicstarter, en als laatste omdat ik zelf gewoon nooit Opel zou kopen. Ik heb in redelijk wat Astraatjes/Combo's/Zafira's/Vivaro's gereden en allemaal had ik het idee van "dit is het gewoon niet voor mij". Richtingaanwijzers die elke keer een geluid maken alsof ze afbreken, diesels die klinken als een landbouwvoertuig, interieur dat totaal afgekloven is na 80.000km. Nee ik zou gewoon nooit Opel kiezen en zou daarom de Fiat kopen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
ik vind persoonlijk de stoelen van een Opel nooit fijn zitten. Een Fiat vind ik comfortabeler.
Dus daar komt hij weer. Proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:58

artificial_sun

Mazda Rx7

Hmm moeilijke keuze. Opels zijn altijd rot en Fiats starten niet in de winter.....

Nee zonder gein, qua kwaliteit verschillen Opels en Fiats niet veel van elkaar. Opel is gewoon geen toonbeeld van Duitse degelijkheid, het is gewoon GM. En Fiat staat ook nooit op 1 in de betrouwbaarheids tests.
Maar qua interieur, vormgeving en uitstraling wint de Fiat het dik, als deze dan ook nog goedkoper is, zou ik niet twijfelen. En dus een proefrit gaan maken.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:50
Ik zou sowieso even rijden zoals eerder aangegeven. Je moet even een lijst maken wat voor jou de belangrijkste punten zijn die je wilt hebben in een auto. Dat is gewoon voor iedereen anders. Het comfort van de stoelen wat minder belangrijk vinden als je vooral ritten maakt van 3,5km.

Ook over het uiterlijk verschillen meestal de meningen. Ikzelf vind bijv de corsa mooier. Eigenlijk moet je zo min mogelijk advies vragen, want iedereen kijkt weer anders tegen dingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:02
Widow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:14:
Ik zou zonder twijfel de Fiat kopen. Ten eerste omdat ik de Punto mooier vind, hij is nog goedkoper ook volgens de topicstarter, en als laatste omdat ik zelf gewoon nooit Opel zou kopen. Ik heb in redelijk wat Astraatjes/Combo's/Zafira's/Vivaro's gereden en allemaal had ik het idee van "dit is het gewoon niet voor mij". Richtingaanwijzers die elke keer een geluid maken alsof ze afbreken, diesels die klinken als een landbouwvoertuig, interieur dat totaal afgekloven is na 80.000km. Nee ik zou gewoon nooit Opel kiezen en zou daarom de Fiat kopen.
De diesels van de laatste modellen van Opel komen overigens uit de Fiat-stal dus dat probleem los je niet op door een Fiat te kiezen :+ Tja qua interieur ligt het er ook aan hoe ermee om wordt gegaan, de 11 jaar oude astra van m'n pa ziet er nog als nieuw uit met 220k op de teller...

Maargoed ik heb een (nieuwe) Corsa dus ik weet wel waar ik voor zou gaan ;) (ligt ook aan de fiatdealer hier in de buurt waarvan ik geen auto zou willen afnemen)

Ik zou gewoon ff een proefrit maken met beiden en goed onderhandelen bij de dealer kan ook nog wat in prijs schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Extra gegevens. Het is inderdaad nieuw, met de bedoeling to min 5 à 6 jaar mee rond te bollen. En elk jaar erbij is een leuke aanwinst. Doorgaans is in België de Opel een "coolere" wagen dan een Fiat, maar goed dat is een irrationeel argument. Het kleur mag mijn vriendin zelfs kiezen omdat het mij weinig boeit. :)

Voordeel is dat ik nu door het autosalon enorme korting krijg op de Fiat (meer dan 5000) en bij de Corsa is die een pak minder. Leuk om te horen dat veel mensen mijn oom volgen. Heb vandaag een testritje gepland voor de Fiat. Probleem is dat het allemaal snel moet gaan omdat de promoties tegen het einde van de maand gedaan zijn. En ondertussen is het druk op het werk en heb ik ook nog examens. >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Welke uitvoeringen praten we hier over (liefst met linkjes naar carbase)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Carbase?

Nuja, het is de Opel Corsa Enjoy
En de Fiat Punto 2012 Easy

Beide 3 deurs en met parkeercensoren. Bij de Punto zit er ook Blue&Me op.
Voldoende? Nogmaals, kennis van wagens is klein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Punto is van binnen een stuk prettiger dan de Corsa, vind ik. Qua betrouwbaarheid doet Fiat het de laatste jaren ook bepaald niet slecht. Als die 1.2 motor de standaard niet-turbo variant is die Fiat al jaren maakt (en doorontwikkelt) kun je daar in ieder geval geen buil aan vallen, dat is gewoon een heel degelijk blok.

Disclaimer: ik rij zelf twee Fiat's en heb persoonlijk helemaal niks met Opel. Als je de Corsa leuker vindt moet je daar gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb zelf pas een Corsa (diesel) gekocht, omdat ik tegen een goede deal aanliep en deze ook mooier vond dan de Punto. Ligt verder dezelfde motor in als in de Punto, dus daar zit al geen verschil in, en qua betrouwbaarheid daarom denk ik ook niet. Als je perse helemaal nieuw wil met je eigen opties dan is alleen het uiterlijk anders en dan is het vraag of de meerprijs van de Corsa het je waard is - als je 'm al mooier vindt. Als je net als ik demo/showroom auto's ook meeneemt kun je soms tegen een goede deal doen met een auto waar de kop al vanaf is. Dat scheelde bij mij bijna 5000 euro op de nieuwprijs met een auto van een paar maanden oud die zo'n 9000 km aan proefritjes had gemaakt.

Beste optie is gewoon eens een proefrit maken met beide auto's en dan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:52
IStealYourGun schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:02:
Doorgaans is in België de Opel een "coolere" wagen dan een Fiat, maar goed dat is een irrationeel argument....
Dat valt nog te bezien, want als we echt alleen rationeel naar auto's kijken, dan is de afschrijving één van de grootste kostenposten. Ik kan niet op de automarkt in België kijken, maar als de corsa na zes jaar het dubbele nog opbrengt bij inruil, dan is het natuurlijk wel interessant.

Het schatten van restwaarde is altijd erg lastig, maar kan wel wat opleveren. Dan kan bijvoorbeeld een volkswagen, ondanks een stuk hogere aanschafwaarde, ineens toch interessant worden.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 19:40
Plaatst een of het een nieuwe auto wordt of een occasion.
In geval van occasion is KMstand,bouwjaar, optie's, staat zéér van belang.

In geval van een nieuwe auto zou ik voor de Corsa kiezen.

Toch 5 jaar garantie, 5 jaar gratis onderhoud (Opel actie, tijdelijk of niet maar zag het op TV).
Zelf ook vaker Opel gereden, onderdelen zijn vrij goedkoop (mocht dat per sprake komen)
Comfort vind ik persoonlijk een stukje fijner.

En naar eigen ervaring Fiat en Opel gereden, Opel kwalitatief sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een Punto en daar is niks mis mee. Hoe de Corsa rijdt kan ik niet zeggen.
Realiseer je wel dat de 1.2 van Fiat maar 69 pk heeft en de 1.2 van Opel 85. De acceleratie van 0-100 van de Opel is (volgens autoweek.nl) dan wel langer, maar daar zou ik geen waarde aan hechten. Dat kan niet kloppen.
De reden dat die 1.2 van Fiat niet veel voorstelt is dat ze inzetten op hun 0.9 liter 2-cilinder turbo. Daarmee heb ik gereden in een Fiat 500, maar hij kon me niet bekoren. Dat motortje heeft erg weinig zin om weinig toeren te draaien, en als je hem dan in een zwaardere Punto hangt dan is dat nog erger.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Ik zou voor de Fiat gaan. Ding ziet er leuker uit en is goedkoper. Afschrijving, onderhoud ed. zal vergelijkbaar zijn schat ik in.
Waarom niet? Acceleratie is afhankelijk van meer factoren dan alleen het aantal pk's.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Heb ondertussen de Fiat besteld, de test rit was zéér aangenaam en de wagen bewoog vlot. Was wel met een diesel, maar volgens de verkoper zal het niet zoveel verschillen met een benzine.
Je had een mooi zicht over de weg en hij bewoog zich vlot in het verkeer.

In elk geval bedankt voor de raadgeving, heeft me goed geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met alle respect, maar "volgens de verkoper"?

Je weet ook dat "volgens de verkoper" iedere occasion van een oud vrouwtje is geweest? ;) Met andere woorden, neem voortaan niets aan van een verkoper, maar baseer je keuze op eigen ervaringen.

Verder wel veel plezier met je aankoop. :) Je zult er, zeker met jouw eisen, veel plezier aan beleven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:37:
Met alle respect, maar "volgens de verkoper"?

Je weet ook dat "volgens de verkoper" iedere occasion van een oud vrouwtje is geweest? ;) Met andere woorden, neem voortaan niets aan van een verkoper, maar baseer je keuze op eigen ervaringen.

Verder wel veel plezier met je aankoop. :) Je zult er, zeker met jouw eisen, veel plezier aan beleven.
Ik ga er nu wel van uit dat de man op dat vlak correct was. Toen ik buiten stond aan de wagen had ik het aan een collega van hem gevraagd en die zei net het zelfde. Uiteindelijk gaat het toch over hun wagens en was er wel een enorm verschil geweest, dan had ik misschien een andere motor genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:04

Shiro

Serenity

Widow schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:14:
.... diesels die klinken als een landbouwvoertuig, interieur dat totaal afgekloven is na 80.000km. Nee ik zou gewoon nooit Opel kiezen en zou daarom de Fiat kopen.
Helemaal eens over het geluid :P Ik rij zelf in een 1.3 Corsa ecoflex uit eind 2010. Niet alleen klinkt de diesel als een landbouwvoertuig, maar lijkt het ook dat de auto slecht geisoleerd is. Als ik 120+ rij dan mag je de radio wel heel hard zetten als je er nog van wil genieten :P

Maar de Corsa heeft uiteraard ook pluspunten:
- Trekt vlot op met de 95 PK
- Zuinig, hoewel ik een lease rijder ben...
- Ruimer dan je zou denken :P

Ik heb zelf geen Fiat Punto gehad, dus voor de zelfde geld is de isolatie net zo slect. We hebben het immers over auto's van onder de 20.000, het is toch geen BMW of Audi :p

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

IStealYourGun schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:28:
Heb ondertussen de Fiat besteld, de test rit was zéér aangenaam en de wagen bewoog vlot. Was wel met een diesel, maar volgens de verkoper zal het niet zoveel verschillen met een benzine.
Je had een mooi zicht over de weg en hij bewoog zich vlot in het verkeer.

In elk geval bedankt voor de raadgeving, heeft me goed geholpen. :)
Dan zou ik toch even teruggaan en een proefrit gaan maken met de benzinemotor. Het grote verschil tussen de dieselversie die jij hebt gereden en de benzineversie die je hebt gekocht is het feit dat de 1.2i van Fiat géén turbo heeft, en de diesel wel. Dat ga je zeker merken.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet wanneer je de 0.9 Twinair hebt genomen, die heeft wel een turbo (en een beter verbruik, fijnere koppelkromme etc).

Hoe dan ook wens ik je veel plezier ermee :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IStealYourGun schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:28:
Dat denk ik toch wel. Vooral als je de 69 pk 1.2 hebt. Wat je bij de diesel merkt is dat hij onder de 1500 toeren niet thuis geeft, maar daarna krijg je direkt de turboschop. En de soepelheid als de turbo meewerkt zul je absoluut niet krijgen bij een 1.2 benzine. Daar moet je veel meer toeren mee maken.
Ik heb zelf met de 1.4 een proefrit gemaakt, en ook daar is dat verschil heel goed merkbaar.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Maasluip schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Dat denk ik toch wel. Vooral als je de 69 pk 1.2 hebt. Wat je bij de diesel merkt is dat hij onder de 1500 toeren niet thuis geeft, maar daarna krijg je direkt de turboschop. En de soepelheid als de turbo meewerkt zul je absoluut niet krijgen bij een 1.2 benzine. Daar moet je veel meer toeren mee maken.
Ik heb zelf met de 1.4 een proefrit gemaakt, en ook daar is dat verschil heel goed merkbaar.
Eigenlijk vond ik dat juist een beetje irritant dat hij onder 1500 niet vooruit wou gaan, maar had iets van: "meh, das ook maar even aanpassen." De motor is voor mij sowieso niet het belangrijkste, hij moet gewoon vlot kunnen meegaan met het verkeer, wat met mijn huidige wagen (Ford ka uit 1998) niet altijd het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
artificial_sun schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:26:
Opel is gewoon geen toonbeeld van Duitse degelijkheid, het is gewoon GM. En Fiat staat ook nooit op 1 in de betrouwbaarheids tests.
Hahaha, welke Duitsers wel dan!?
VAG kun je dan ook beter links laten liggen...

Volkswagen stond vorig jaar nog een stuk onder Renault en de Skoda die ik nu heb heeft al zoveel lampjes op het dash laten zien en kraakjes in het dash en de stoel... Dat voor een auto van 3 maanden oud :X

Nee hoor, welke degelijkheid???

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:58

artificial_sun

Mazda Rx7

dfrenner schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:39:
[...]

Hahaha, welke Duitsers wel dan!?
VAG kun je dan ook beter links laten liggen...

Volkswagen stond vorig jaar nog een stuk onder Renault en de Skoda die ik nu heb heeft al zoveel lampjes op het dash laten zien en kraakjes in het dash en de stoel... Dat voor een auto van 3 maanden oud :X

Nee hoor, welke degelijkheid???
BMW, Mercedes? Ik weet het eigenlijk ook niet. Ik ben een Mazda fanboy :+

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

IStealYourGun schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:54:
[...]

Eigenlijk vond ik dat juist een beetje irritant dat hij onder 1500 niet vooruit wou gaan, maar had iets van: "meh, das ook maar even aanpassen." De motor is voor mij sowieso niet het belangrijkste, hij moet gewoon vlot kunnen meegaan met het verkeer, wat met mijn huidige wagen (Ford ka uit 1998) niet altijd het geval was.
Dan zou ik dus helemaal een proefrit willen maken in een benzineversie. Echt, het maakt een groot verschil of een motor wel of geen turbo heeft.
Die 1.2 is een turboloze motor die al redelijk oud is, en dus niet snel kapot zal gaan. Probleem is alleen wel dat die auto 1) minder pk's en koppel heeft, en 2) dat het langer duurt voordat deze beschikbaar komen (pas rond de 5500tpm heb je je maximale aantal pk's, en bij 3000tpm je maximale koppel); 3) dat dit ook nog eens minder lang beschikbaar is (tov een turbogeblazen motor). Dit zijn allen verschillen die je gewoon écht wel merkt tijdens het rijden en die dus ook invloed hebben op jouw beleving van de auto (hoe is het rijgenot/rijcomfort).
Les voor de toekomst: Geloof niet wat de verkoper je zegt zonder de benodigde kilo's zout mee te nemen. Andere les voor de toekomst: Neem iemand mee die er wél verstand van heeft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
artificial_sun schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:04:
[...]

BMW, Mercedes? Ik weet het eigenlijk ook niet. Ik ben een Mazda fanboy :+
En toch staat Opel op nummer 1 met 2 modellen (dus 2 klasses) in de Dekra betrouwbaarheidstest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
3p0x schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:33:
[...]

En toch staat Opel op nummer 1 met 2 modellen (dus 2 klasses) in de Dekra betrouwbaarheidstest ;)
* Napo heeft meer vertrouwen in ADAC ;)
http://www.adac.de/infote...nenstatistik/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
En daar staat de Corsa ook 10 plaatsen hoger dan de Fiat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:25

sebasd

loopt op espresso

Shiro schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:56:
[...]
Ik heb zelf geen Fiat Punto gehad, dus voor de zelfde geld is de isolatie net zo slect.
Ik heb dan weer geen ervaring met de Corsa, maar het geluidsniveau in de Punto is ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ik rij dan nog een 1.4 (ook zonder turbo), dik 4000 toeren bij 130 op de teller, ik kan me voorstellen hoe een 1.2 tekeer gaat.. Maar goed, als je voornamelijk stukjes van een paar kilometer rijdt maakt dat ook minder uit denk ik.

Dat is overigens wel meteen het enige wat ik op mijn Punto aan te merken heb, voor de rest een erg fijne auto.
Pagina: 1