Toon posts:

berichten over lan versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Verwijderd

Topicstarter
bestaat er een programma waarmee ik naar iedere pc die aan mijn lan netwerk hangt een bericht kan sturen
zonder dat zei iets speciaals hebben

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

netsend? Beetje meer informatie / inzet mag wel :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Dat is nogal OS gerelateerd. Alle pc's draaien Windows neem ik aan?

En inderdaad, beetje karige topicstart.

[ Voor 24% gewijzigd door danielkraak op 20-01-2012 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
er hangen pc's en iphones op momenteel
en ik wist niet goed hoe dit uit te leggen
ik zit momenteel op school en hier is geen wifi en weinig internet toeganspunten
ik ben momenteel verbonden en zend dan een ad-hoc netwerk uit waar verschillende gebruikers mee verbonden zijn
en ik zou graag berichten kunnen sturen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:26:
bestaat er een programma waarmee ik naar iedere pc die aan mijn lan netwerk hangt een bericht kan sturen
zonder dat zei iets speciaals hebben
Tja, er zijn meerdere manierwaarop je dat kan doen. Zelf een email servertje in de lucht brengen, of via het NET SEND commando (Alhoewel dat tegenwoordig dan weer standaard dicht staat).
Maar k kan me niet aan de illusie ontrekken dat er niets over te vinden is als je een zoekopdrachtje door google heen stuurt.

We verwachten hier een behoorlijke portie eigen inzet. We zijn geen helpdesk waar je snel een vraag kan dumpen.

Edit: Goed, het zijn meerdere verschillende apparaten dus die er aan hangen. Dat gaat dan waarschijnlijk nooit werken.

Ik gooi het topic dicht, omdat ik niet het idee heb dat je zelf moeite hebt gedaan. Sowieso moet je op school niet Internetten, maar wat leren. Thuis kan je dan wat rond gaan googlen.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 20-01-2012 12:36 ]

Dit topic is gesloten.