Toon posts:

slecht wireless signaal windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop.
ik ben laatst overgestapt van windows vista naar windows 7.
nu maak ik met mijn laptop verbinding via internet met een usb stickje van linksys.
Afbeeldingslocatie: http://c1.neweggimages.com/NeweggImage/productimage/33-124-278-04.jpg
deze dus.

nu had ik met xp en vista op me laptop altijd een goede signaalsterkte met dit stickje op me laptop maar sinds ik windows 7 heb is het erg zwak 1 tot 2 streepjes.
Nu heb ik mijn pc gister er naast gezet dus in feite zelfde afstand vanaf de router en daar de stick in gedaan en die haalt op xp gewoon 5 streepjes.

Ook heb ik een knopje op me laptop zitten voor wifi en daar haal ik wel gewoon 4 tot 5 streepjes mee, alleen gebruik ik die liever niet ivm met haperingen in het internet bij bepaalde applicaties.

Wie weet hoe dit komt en wat ik hier aan kan doen?

met vriendelijke groeten,

Frank

Verwijderd

Topicstarter
niemand die weet wat er aan de hand is?

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:19
Wel een snelle kick... minder als drie uur...

Heb je bij de dongle een CD met software, en zo ja, heb je deze geïnstalleerd?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows 7 bestaat niet; daar heb je minstens een achtervoeging bij en ook mogelijk 32 of 64 bits. Daarbij weinig informatie hoe de netwerkdongle staat ingesteld binnen Windows, of je de correcte drivers hebt geinstalleerd alsmede of je andere USB-poorten hebt geprobeerd. Ook mis ik of het wel/niet beter gaat als je de onboard WiFi uitzet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
/care welke windows 7 versie die draait :?

Wat er meer aan de hand lijkt is dat Windows XP of Windows 7 het verkeerde bereik aangeeft maar ondertussen dezelfde signaalsterkte heeft. Op hoeveel megabit is je verbinding in winXP en win7 verbonden?

Draai netstumbler eens om te kijken met hoeveel db je het accesspoint onder winXP en win7 ontvangt?

CISSP! Drop your encryption keys!

• MAX3400

MAX3400

laurens0619 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:14:
/care welke windows 7 versie die draait :?
Doe eens niet zo slim?

http://www6.nohold.net/Ci...0cc7ed050711d_jm_temp.xml

Het is dus wel degelijk van belang of bepaalde apparaten op 32-bit of 64-bit zitten.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
MAX3400 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Doe eens niet zo slim?

http://www6.nohold.net/Ci...0cc7ed050711d_jm_temp.xml

Het is dus wel degelijk van belang of bepaalde apparaten op 32-bit of 64-bit zitten.
Ik snap niet waarom die link relevant is? Die laat zien dat hardware voor een ander OS een andere driver nodig heeft. Maar de netwerkkaart werkt, dus er is een driver geïnstalleerd schijnbaar voor de juiste versie.

Of wilde je beweren dat hij wellicht op een 64bit een 32bit driver heeft geinstalleerd en het apparaat daarom maar half werkt (met minder bereik) :+

CISSP! Drop your encryption keys!

• MAX3400

MAX3400

laurens0619 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:37:
[...]

Ik snap niet waarom die link relevant is? Die laat zien dat hardware voor een ander OS een andere driver nodig heeft. Maar de netwerkkaart werkt, dus er is een driver geïnstalleerd schijnbaar voor de juiste versie.

Of wilde je beweren dat hij wellicht op een 64bit een 32bit driver heeft geinstalleerd en het apparaat daarom maar half werkt (met minder bereik) :+
Bij gebrek aan volledige topicstart, kan ik zelfs aannemen dat er jam in de USB-poort zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik draai windows 7 64 bit (ultimate) dacht ik.
de drivers die ik erbij heb zijn voor windows xp en vista.
maar zodra ik de stick er in deed zij die dat de stuurprogrammas ervoor geinstalleerd waren.

zoals ik al zei, met het wifi knopje op me laptop aan heb ik beter bereik maar daar kan ik niet fatsoenlijk een spel mee spelen omdat die om de zoveel tijd hapert.

verder zal ik thuis dat netstumbler eens testen want zit nu nog op stage.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Streepjes heb je niks aan. Het gaat om de connectiesnelheid; die kan op W7 met 2 streepjes hoger zijn dan op XP met 5 streepjes. Zolang je daarover geen informative geeft, ga ik er van uit dat je geen problem hebt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:47:
ik draai windows 7 64 bit (ultimate) dacht ik.
de drivers die ik erbij heb zijn voor windows xp en vista.
maar zodra ik de stick er in deed zij die dat de stuurprogrammas ervoor geinstalleerd waren.
Dus verder geen drivers bij LinkSys/Cisco opgezocht om zeker te weten dat de goede driver aanwezig is?

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 23:00
En misschien ook belangrijk: merk je er iets van dat windows 7 een paar streepjes minder aangeeft.
Test de verbinding eens op snelheid en kijk of er dan ook een verschil tussen de verschillende windows versies zit.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien zijn de drivers van de chipset niet geinstalleerd? Die zorgen ook voor betere communicatie met de usb poorten.
Pagina: 1