Auto neg Gigabit forceren naar Fast Ethernet

Pagina: 1
Acties:

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01-2025

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een probleem met het aansluiten van legacy apparatuur op een Gigabit switch. Ik ben op zoek naar een oplossing om een gigabit poort te forceren naar 100Mbit full (kan niet in de switch). Op dit moment schakelt de switch terug naar 100Mbit half wat niet wenselijk is.
Ik wil dus een connectie forceren van 100Mbit full en denk dit te kunnen realiseren door enkele aders (pin 8 ) van een UTP door te "knippen".

Het gaat hierbij om veel poorten en heb geen zin (en is tevens ook niet zo fraai) om alle kabels zelf te knijpen of bestaande te modden.

Nu weet ik dat er voor telefonie zogenaamde koppelblokjes bestaan waarin zowel pin 1-8 of 3 - 6 of 4 en 5 voorzien zijn van koper. Weet iemand of deze er ook zijn voor Fast Ethernet (al dan niet gecertificeerd)?

Dank voor de info.

M@Dd09

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gebruik je geen patch panels?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Wat voor legacy apparatuur is het?
Soms kan je ook aangeven op welke snelheden iets mag autonegotiaten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/img/products/large/8207_utp_koppelstuk_500x375.jpg

Deze kun je los klikken:

Afbeeldingslocatie: https://www.knudde.be/poe/koppelstuk.jpg

Knipt je draadje door en klaar... :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01-2025

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reactie

@cyber
Nee in dit geval is dat niet mogelijk.

@fatalerror
Is inderdaad in apparaat in te stellen echter gaat hij dan op half duplex

@rammy
Precies, heb hier ook al zon blokje voor me liggen met het draadje doorgeknipt en werkt perfect alleen moet ik er meer dan 1000 maken en dat is vrij arbeidsintensief.

Waar ik dus naar op zoek ben is een dergelijke oplossing die Rammy voorsteld maar dan alleen met de FE pinning doorgezet.

M@Dd09

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het om 1000 van deze connecties gaat, zou ik toch echt een andere switch overwegen. Jouw uurloon voor het fixen van 1000 van die dingen weegt waarschijnlijk niet op tegen de aanschaf van een managed switch - die laatste is goedkoper. Kun je ook nog eens mooi een scheiding maken t.a.v. je legacy apparatuur :)

Alternatief: bottlenekje maken door er een 100Mbit switch tussen te zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:29
Maddog McHare schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:00:
...... alleen moet ik er meer dan 1000 maken en dat is vrij arbeidsintensief......
je maakt me wel nieuwsgierig, wat en waarom precies?

Maar wat the Eagle zegt, een managed switch, of als het 100% 100mbit mag worden een 100mbit switch ertussen hangen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1