Kingston HyperX 3x2 GB 1600 RAM draait maar op 667 HMz

Pagina: 1
Acties:

• Florisc
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik ben er laats achter gekomen dat mijn Kingston HyperX KHX1600C8D3K3/6GX maar een DRAM Frequency heeft van 667 HMz.
Ik was toen ik dit kocht onder de veronderstelling dat het op 1600 HMz zou draaien. Nu kan het natuurlijk dat ik het gewoon niet goed begrijp en dat het echt op 667 HMz hoort te draaien, maar ik wil het toch even zeker weten.

Moederboord: Asus P6T SE
RAM: Kingston HyperX KHX1600C8D3K3/6GX
Processor: Intel Core i7 930

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- Floris

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het geheugen is van het type DDR, wat wil zeggen dat er twee keer data verzonden wordt per kloktik. Geheugen dat aangeduid wordt als 1333MHz DDR loopt in praktijk eigenlijk op 667MHz, en een aantal programma's zullen deze snelheid dan ook gewoon aangeven.

Verder zal je zelf het geheugen op 1600MHz moeten instellen. Die snelheid valt immers buiten de specificaties van de geheugencontroller van je CPU, en heeft vaak ook een hogere spanning nodig. Je zal in het BIOS van je moederbord de snelheid moeten verhogen, en de spanning van het geheugen op de juiste waarde moeten zetten. Zie hiervoor de specificaties van het geheugen :)

• Florisc
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-12-2025
Bedankt!
Ik heb hem nu op 800MHz, was niet moeilijk, in moederbord gewoon XMP geselecteerd voor 1600 : )