Configuratie Allied Telesis AT-8000S en AT-8000GS netwerk sw

Pagina: 1
Acties:

• Sweenie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 16:37
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het configureren van Allied Telesis AT-8000S en AT-8000GS netwerk switches? Ik ben niet zeker hoe ik het best link aggregations, VLANS en QoS voor VoIP instel.
Mocht er iemand voorbeelden hebben van configuraties voor deze netwerk switches, mag je die altijd doorsturen.
Alvast bedankt.

Groeten,
Sven

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
PNS -> NT

Ik weet vrij zeker dat al die onderwerpen goed uitgelegd staan in de handleiding en/of op de website van de fabrikant.
Wat wil je precies bereiken?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Sweenie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 16:37
Dag FatalError,

Waarom hoort dit thuis in Netwerken en niet in Professional Networking & Servers? Allied Telesis in een professioneel merk net zoals Cisco en HP? Het is wel niet zo een gekend merk. De meeste IT'ers die beroepsmatig bezig zijn met switches kennen het merk.

Wat in de handleiding en/of op de website is niet altijd juist. Zo is er bijvoorbeeld port aggregation. Volgens de handleiding moet je dynamic maar in de praktijk ben je beter met static.

Het liefst van al zo ik graag voorbeelden hebben van bestaande configuraties, maar dat ligt soms wat gevoelig om die publiek te maken. Met tips of bepaalde zaken waar ik moet op letten, ben ik ook al blij.

Groeten,
Sven