Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansolo776
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 16:48
Hoi

Ik maak mijn eigen Minecraft server en dit doe ik met hamachi omdat ik nooit geportforward heb.
Nu had ik een site gevonden die helemaal een uitleg had over de router die ik heb (D-Link DIR 655).
Ik ging het eens proberen alleen ik kwam niet ingelogd want het wachtwoord was fout.

Mijn vader heeft dat allemaal ingesteld alleen die is vorig jaar overleden.
Nu is mijn vraag van als ik de router reset, doet hij dan alleen het wachtwoord terug zetten of gebeuren er meer dingen en dat ik dadelijk een probleem heb omdat er niks meer werkt.

Alvast bedankt

groetjes

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je de router terug zet naar de fabrieksinstellingen (dat is wat je neem ik aan bedoeld) veranderden alle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Wat er zal gebeuren, is dat bij een goede reset, ookwel Factory Default genoemd. De router zich compleet terug naar fabrieksinstellingen zal terugzetten. Dit houdt het volgende in bij de meeste routers ( ik weet dus niet of alles exact van toepassing is bij jouw.

1. Password wordt teruggezet naar het password in de handleiding
2. Wan zijne ( waar het modem aan vast zit ) wordt meestal als dhcp client ingesteld.
3. Lan zijde ( waar jouw pc op zit ) wordt meestal als dhcp server in de 192.168.*.* of 10.0.0.* reeks teruggezet.
4. Eventuele port forwards zullen weer verwijderd worden.
5. Eventuele IP reserveringen zullen verwijderd worden.
6. Eventueel als er wifi aanwezig is, zal deze weer een standaard naam krijgen ( bijv. linksys, sitecom enz )
7. De beveiliging van wifi zal terugvallen op basis beveiliging. Dus niet het wachtwoord wat gekozen is door jouw vader mocht dit van toepassing zijn.

en dan voor de wat exclusievere routers

8. PPPoE clients zullen verwijderd worden en uitgeschakeld worden
9. VPN verbindingen/servers zullen verwijderd worden. Eventuele keys gaan verloren.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen om hiermee te gaan spelen, maar breng alstjeblieft de belangrijkste dingen even in kaart.

zoals, Wat is je IP Range, dus in welk bereik krijg jij ip addressen op je netwerk. Wat is je default Gateway ( dit is dus meestal het ip adres van je router ) wat is je wifi wachtwoord, watvoor soort beveiliging staat hierop ( wep wpa wpa2 wpa2-psk enz) en hoe heet je draadloze netwerk.

Zoek ook even de papieren van je provider erbij, zodat je kan zien hoe jij de router in moet stellen om het weer goed te doen.

En misschien wel het belangrijkste... Zorg dat je bij tweakers.net kan ( eventueel via buurman ) als het dan foutgaat, zijn er altijd mensen die je willen en kunnen helpen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansolo776
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 16:48
ik zal het eens gaan uitproberen en bedankt voor de uitleg.

groetjes

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lees even je boekje sommige routers kennen bepaalde nivo's van resetten
e.g.
2 seconde rest
5 reset pass
15 factory reset

niet dat ik zeker weet dat deze dat ook kan maar fyi

mmme nee dus
If you forgot your password, you must reset your router. Unfortunately this process will change all your settings back to the factory defaults.
To reset the router, locate the reset button (hole) on the rear panel of the unit. With the router powered on, use a paperclip to hold the button down for 10 seconds. Release the button and the router will go through its reboot process. Wait about 30 seconds to access the router. The default IP address is 192.168.0.1. When logging in, the username is admin and leave the password box empty.
hamachi blijft wel werken die is er op gemaakt om door nat heen te prikken

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 20-01-2012 21:57 ]

Iperf