Videos mp4 naar format converten voor auto dvd radio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 18:37

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Heren (en dames),

Laatst heb ik een renkforce 6311 auto radio/dvd speler gekocht. Prima radio, werk naar behoren enz.
Enkel nou heb ik een probleem. Ik wil namelijk via mijn sd videos afspelen op mijn radio.

Nou heb ik al het een en ander geprobeerd namelijk direct van (videoclip site) mp4 bestanden downloaden, wat helaas niet werkt. De gedownloade mp4 omzetten naar divx plus mp4 op home theater settings. Helaas zonder succes.

Nou ben ik via wat menu's op mijn radio erachter gekomen dat het divx support, maar ik krijg het niet in de goede format geconverteerd (mp4 is namelijk een heel algemeen begrip).

Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft? Want ik zoek me n.l. een ongeluk..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:47
venigo schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:34:
Heren (en dames),

Laatst heb ik een renkforce 6311 auto radio/dvd speler gekocht. Prima radio, werk naar behoren enz.
Enkel nou heb ik een probleem. Ik wil namelijk via mijn sd videos afspelen op mijn radio.

Nou heb ik al het een en ander geprobeerd namelijk direct van (videoclip site) mp4 bestanden downloaden, wat helaas niet werkt. De gedownloade mp4 omzetten naar divx plus mp4 op home theater settings. Helaas zonder succes.

Nou ben ik via wat menu's op mijn radio erachter gekomen dat het divx support, maar ik krijg het niet in de goede format geconverteerd (mp4 is namelijk een heel algemeen begrip).

Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft? Want ik zoek me n.l. een ongeluk..

Alvast bedankt.
Al .avi filmpjes geprobeerd? Dat is de gebruikelijke extensie van divx bestanden :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Super kan dat omzetten. Onderaan de pagina vind je de download link (net iets boven een download banner voor een videoplayer).

Let wel op dat je referer in je browser aan staat.

En klik niet zonder te kijken op Next, Next, Next, want er zit wel het e.e.a. aan bloatware in de installer.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Inderdaad ook al geprobeerd, via een ander forum ook gevonden. Enkel Super begint te zeuren dat het niet de juiste formaten zijn die ik importeer.

Nou kom ik er iniedergeval wel achter, nadat Peenutzz .avi noemde dat mijn divx converted files dus .divx heten en niet .avi. Neem aan, aangezien de home theater settings avi, divx, mp3/... heeft staan hem gewoon kan renamen naar .avi? (Edit: Inderdaad is gewoon mogelijk, scheelt een hoop tijd aan het her converteren. Zal het overdag straks een uittesten).

Mocht er verder iemand nog suggesties hebben, tip of trucs. Hoor ik dat graag!

[ Voor 20% gewijzigd door venigo op 20-01-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Ja, hier ben ik! :+

Misschien eet jouw radio alleen DivX 3 video's. Dat komt namelijk wel vaker voor, dus zoals RaZ al zei: Probeer het eens om te zetten met Super. ;)

Edit: Super eet jouw MP4's niet? Al geprobeerd met DirectShow te encoderen? Speelt de MP4 wel normaal op jouw pc af btw?

[ Voor 17% gewijzigd door ElektroNeko op 20-01-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DivX 3 wordt bijna niet hardwarematig ondersteund. Echte (stand alone) hardware DivX ondersteuning is pas gekomen bij versie 4 als ik me niet vergis.

Maar als Super niks met de mp4-files kan, houd het snel op bij dat programma.

DVD's gooi ik nog wel eens om naar DivX/XviD met AutoGK, maar die site ligt er uit. Of die mp4-files aan kan als input geen idee. Wellicht dat er daar wel een mirror van is: klik

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f18bacfc8b3c/4f18bacfc065e-poc.thumb.jpg

Mp4 files werken prima op de pc inderdaad. Zoals ik al zei, morgen even de avi' bestanden proberen.
Wellicht met PSP modus dat ik ook nog kans heb? WMV werkt neem ik aan sowieso niet. Nu heb ik zeg maar gedownloade iPod / iPhone mp4's, deze dus omgezet naar divx (krijg wel eventjes geluid maar geen beeld).

Kortom wellicht dat hij .avi pakt of de psp modus. Anders even met Super converteren.
Welke instellingen zou ik aan moeten houden via Super voor een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lang geleden dat ik met Super gewerkt heb.

Als je de boel naar DivX6 hebt omgezet, en je autoradio kan maar divx5 aan, zit je daar al met een probleem. Opzich zou ik zeggen, kijk wat de waardes van het origineel zijn, en ga niet lager in kwaliteit.

Maar als het HD mp4's zijn, en je maakt er een divx van met 1280x720 gaat dat weer niet werken in een autoradio die DVD's aan kan met divx, omdat het beeld dan te groot is, gezien DVD resolutie veel lager is.

Er spelen dus meerdere factoren mee..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Maximale resolutie van dvd is 720 x 576 (pal). Je kan dus downscalen naar die resolutie. Staat er niets in de gebruiksaanwijzing over ondersteunde formaten / profielen?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
720x576 was inderdaad de optie in Divx Plus converter (home theater). Helaas staat in de gebruiksaanwijzing enkel mp4/dvd/vcd enz.. Net als bij mijn Pioneer Avic. Algoed zal de .divx even omzetten naar .avi en daarna eens testen.

Edit:

Helaas, hernoemd naar .avi ook geen succes..
Toch vreemd dat hij het dan niet doet..

[ Voor 17% gewijzigd door venigo op 20-01-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

Topicstarter
Kick*

Nou heb het werkend gekregen, dien .vob files te gebruiken (welke op een dvd staan). Volgens mij is dit teven ook gewoon .avi? Misschien dat iemand dat even toe kan lichten?

Verder heb ik nu wel wat frappants, bepaalde nummers lijkt het wel of de zanger/zangeres helium op heeft. Gewoon via de FM klinkt alles goed, andere nummers werken ook prima. Ligt dit aan de conversie?

Bvd.

Edit:

Probleem opgelost. Kortom gewoon .vob bestanden gebruiken. En het helium geluid kwam door het dynamisch bereik en de key. Met name de key (audio), deze op 0 gezet, dynamisch bereik op 0 en voila. Onze zangers en zangeressen zonder helium.

Probleem opgelost :).

Bedankt allen!

[ Voor 27% gewijzigd door venigo op 21-01-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
VOB = mpeg2 :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1