Ik zit er aan te denken om mijn mobo te upgraden, aangezien mijn oude mobo geen Sata 600 en USB 3.0 ondersteund en de AM3+ bordjes veel zijn afgeprijsd. In mijn huidige setup heb ik een Phenom ii x4 965 met een ASrock M3N78D (Nforce 720D) mobo. Ik zag een mooie aanbieding van een ASrock 970 Extreme 3 die erg compleet is. Het probleem is echter dat ik een Win 7 Home Premium 64 bit OEM versie heb geïnstalleerd en die dus gekoppeld is aan mijn huidige mobo. Zou het mogelijk zijn om Windows 7 nog een keer te activeren als ik mijn nieuwe mobo heb geïnstalleerd? Ik heb namelijk geen zin om nog een licentie te kopen.
goede vraag, dit is meer een software probleem dan hardware.Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:19:
Ik zit er aan te denken om mijn mobo te upgraden, aangezien mijn oude mobo geen Sata 600 en USB 3.0 ondersteund en de AM3+ bordjes veel zijn afgeprijsd. In mijn huidige setup heb ik een Phenom ii x4 965 met een ASrock M3N78D (Nforce 720D) mobo. Ik zag een mooie aanbieding van een ASrock 970 Extreme 3 die erg compleet is. Het probleem is echter dat ik een Win 7 Home Premium 64 bit OEM versie heb geïnstalleerd en die dus gekoppeld is aan mijn huidige mobo. Zou het mogelijk zijn om Windows 7 nog een keer te activeren als ik mijn nieuwe mobo heb geïnstalleerd? Ik heb namelijk geen zin om nog een licentie te kopen.
ik heb ook wel eens overgezet naar ander mobo, vista oem geeft dan aan dat ie opnieuw moet worden gractiveerd. en dat mislukt dus idd.
3 keuzes: illegale pad, nieuwe licentie kopen, of belletje naar microsoft.
ora et labora
Dat kan gewoon. Waarschijnlijk zal het activeren zonder problemen gaan. Anders moet je even je internetverbinding uitschakelen en dan opnieuw de activatie doorlopen. Dan komt er een extra optie bij waar je kan bellen naar Microsoft om hem te activeren. Daar vragen ze op hoeveel computers je hem nu hebt gebruikt. Als je dat allemaal goed beantwoord krijg je een activatiecode
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Een OEM Windows is niet alleen gekoppeld aan je moederbord. Deze is gekoppeld aan je hardware ID. En deze zal idd gaan wijzigen als je een onderdeel hebt vervangen.
Lukt activeren via internet niet, gewoon bellen en zeggen (als er om gevraagd wordt) dat je moederbord kapot was gegaan. Activeren mag maar op 1 pc. Maar je mag wel gewoon onderdelen vervangen als deze defect zijn
Lukt activeren via internet niet, gewoon bellen en zeggen (als er om gevraagd wordt) dat je moederbord kapot was gegaan. Activeren mag maar op 1 pc. Maar je mag wel gewoon onderdelen vervangen als deze defect zijn