Treinvakantie door Zwitserland in de winter

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Eind februari wil ik twee dagen met de trein touren door Zwitserland en Oostenrijk. Als er in Nederland een sneeuwvlokje valt, dan rijden er nauwelijks treinen en alternatief vervoer is er dan eigenlijk ook niet. Ik vroeg me echter af hoe dat in Zwitserland en Oostenrijk zit. Ik heb wel gehoord dat het daar een stuk beter geregeld is dan in Nederland.

Is er iemand die ervaring heeft met als het wel misgaat, zoals een paar weken terug in de Alpen? Als er geen treinen rijden, regelt de spoorwegen dan alternatief vervoer of is het net zoals hier in Nederland dan 'sorry, helaas, overmacht, zoek het zelf maar uit'?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Amper...

Vroeger, toen de winters nog winter waren en er langs de dorpswegen een meter of 2 sneeuw lag van december tot maart, zag ik regelmatig boemeltjes rijden :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:41
Voor zover ik weet gaan ze over het algemeen in Zwitserland hier sowieso heel goed mee om. Ik heb een paar keer meegemaakt op vakantie dat er echt een behoorlijk pak sneeuw was gevallen, of dat het heel slecht weer was, en dan reden de treinen gewoon. En nog op tijd ook, daar kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren :p .

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17

Wallie

Herr

In Zwitserland rijd 98% van de treinen op tijd. Je betaalt er wat voor, maar dan heb je ook wat ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.