Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

compatibiliteit pdflatex PDF's?

Pagina: 1
Acties:

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04
Goedenavond dames, heren,

Bij mijn laatste met LaTeX gemaakte verslag (getypeset met pdflatex) kreeg ik te horen dat op sommige computers/viewers niet alle plaatjes te zien waren, en nu hoor ik bij mijn huidige verslag dat de inhoudsopgave opeens niet zichtbaar is. Het gaat hierbij in het laatste geval om Acrobat for Mac, ik denk in het eerste geval ook (diegene bekeek het ws met iPad) Dit leek me heel vreemd voor een PDF bestand.

Weet iemand van problemen met LaTeX en PDF?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Altijd 2x genereren anders mis je inderdaad plaatjes of je index. Heeft verder niks met de PDF reader te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 22:25 ]

• ktf
Jaja, dat heb ik natuurlijk wel gedaan. Op mijn eigen reader doet hij het prima, op andere readers niet. Dat is het gekke.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn vele PDF-versies. Check even of het niet een te hoge versie was die werd gegenereerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ktf
Versie 1.4 dus dat lijkt me niet het probleem eerlijk gezegd.

[ Voor 15% gewijzigd door ktf op 19-01-2012 23:52 ]

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Dit is merkwaardig. PDF is PDF. Lijkt me eerder een gebrek van de gebruikte viewer. Wat ziet de klager in plaats van het verwachte plaatje/inhoudsopgave? Welke reader gebruik je zelf? Probeer het eens met een andere reader (http://portableapps.com/apps/office/sumatra_pdf_portable) of op een andere computer.
Ligt mss aan de gegenereerde links door het gebruik van hyperref. Probeer het eens zonder \usepackage{hyperref}.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
ktf schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:52:
Versie 1.4 dus dat lijkt me niet het probleem eerlijk gezegd.
Heb je ook gechecked of de pdf plaatjes die je heb ingevoegd wel pdf versie 1.4 waren?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ktf
sam.vimes schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:34:
Dit is merkwaardig. PDF is PDF. Lijkt me eerder een gebrek van de gebruikte viewer. Wat ziet de klager in plaats van het verwachte plaatje/inhoudsopgave?
Die ziet niets, het geheel is gewoon leeg. De viewer is (o.a.) een iPad en Adobe Reader 8 voor Mac. Daarbij, het niet gebruiken van hyperref is geen optie.
djexplo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:41:
Heb je ook gechecked of de pdf plaatjes die je heb ingevoegd wel pdf versie 1.4 waren?
Ingevoegde plaatjes zijn soms versie 1.5 ja, maar ook 1.5 zou ondertussen ook al wijdverbreid moeten zijn. Daarbij, de plaatjes die niet verschijnen hebben geen correlatie daarmee, de plaatjes die 1.5 zijn verschijnen wel en sommige 1.4 plaatjes geven problemen. Evenals de inhoudsopgave, die natuurlijk ook gewoon uit LaTeX komt rollen.

[ Voor 21% gewijzigd door ktf op 06-02-2012 23:19 ]

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
ktf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:16:
[...]
Die ziet niets, het geheel is gewoon leeg.
Ach vergeef me mijn domme advies, topic start niet goed gelezen... 8)7
De viewer is (o.a.) een iPad en Adobe Reader 8 voor Mac. Daarbij, het niet gebruiken van hyperref is geen optie.
[...]
Dat snap ik, maar je zou \usepackage[draft]{hyperref} (do not do any hyperlinking) kunnen proberen om te zien of het aan de door hyperref gegenereerde links ligt.
Pagina: 1