Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de installatie van dit apparaat krijg ik de volgende melding:

System.ComponentModel.Win32Exception: No network provider accepted the given network path
at mapower.MyNetworkDrive.mapDrive(String username, String password)
at mapower.MyNetworkDrive.mapDrive(String localDrive, String shareName, Boolean force)
at mapower.p7_public_mount.mountDevice()

Het is tijdens het aanmaken van een publieke share op deze computer.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing :)
Ik heb het probleem eerst geprobeerd te googelen maar heb geen werkende oplossing kunnen vinden. In de instructies van Sitecom heb ik niets kunnen vinden en op hun site ook niet.
Het is een overgenomen bedrijfscomputer met windows XP

Alvast bedankt.

Grtz

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sitecom werkt niet met Windows NT?

Sorry maar in Het algemeen beleid staat het e.e.a. uitgelegd wat je eerst ons moet vertellen voordat wij meer kunnen doen dan in een glazen bol kijken :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses MAX3400 ik ben vrijwel nieuw met posten op deze forum en op welke forum dan ook als ik heel eerlijk ben. Heb vergeleken met de doorsnee Nederlander veel verstand van computers maar vergeleken met de doorsnee tweaker lid sta ik zwaar onderaan wat betreft met kennis op gebied van computers.

Ik hoop dat het zo iets beter is? Ik heb geen oplossingen en weet absoluut niet wat ik met dit probleem aan moet. Weet niet waar ik moet beginnen aangezien ik absoluut geen idee heb wat de foutcode inhoud.

Als ik meer info toe moet voegen hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben inmiddels geen stap verder, maar misschien wel zo ver om jullie meer info te verschaffen.

Het OS is windows XP prof.
Het internet gaat wireless via een tele 2 modem via een sitecom extender en aan deze extender is de sitecom NAS met een netwerkkabel aangesloten.

Het eerste probleem is als ik de meegeleverde software gebruik dat hij de NAS in zijn geheel niet kan vinden. Terwijl dat eerst geen probleem was. Schijnbaar tijdens het proberen oplossen van het probleem hierboven gemeld iets veranderd waardoor dit nieuwe probleem ontstaan is.
De volgende melding doet zich voor:

Het systeem kan geen toegang krijgen tot het Home Storage Center
Controleer uw IP-instellingen.
Home Stoarge Center: Hier het IP
Uw pc: Hier het IP

Wat ik al aan het doen ben is in de tele 2 modem gelogt alleen weet ik niet zo goed wat ik hier aan moet passen en of dat de juiste manier is om het probleem op te lossen.

Iemand suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De meest logische verklaring lijkt me dat de NAS en de PC zich stiekum in twee verschillende netwerken bevinden. De UDP berichten van de NAS detectie komen wel door de router heen, maar de TCP berichten van het instellen niet.

Je hebt een Tele2 modem (/router, neem ik aan) met ingebouwde wireless. De NAS zit bedraad aan een extender. Als je iets bedraad aan kan sluiten is het geen extender maar een bridge. Weet je zeker dat het geen router is?
Waar en hoe zit je PC?

Zitten de IP's van de PC en de NAS in hetzelfde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tele2 router idd (Davolink-DV2020).
Als het goed is, is het een extender. Het type en merk Sitecom wireless range extender 300N.

Ik heb de situatie veranderd. De router staat in de woonkamer, daar heb ik nu via netwerkkabel de NAS aangesloten(ik had het liever aan de extender wegens het geluid van de NAS). De computer staat in een kamertje en deze maakt verbinding met de router via de extender.
Het zijn twee aparte netwerken, kan dit ook anders? Want de extender heeft een eigen netwerknaam...doch maakt de computer via de extender gewoon goed contact met i-net.

In de oude(NAS aan extender) situatie geeft het de melding:
Het systeem kan geen toegang krijgen tot het Home Storage Center.
Controleer uw IP-instellingen.
Voor meer informatie zie:
Home Storage Center: [169.254.0.253]
Uw pc: [192.168.1.8]

In de nieuwe(NAS aan router) situatie vind het de NAS helemaal niet. Ik denk dat de NAS en PC dan op twee verschillende netwerken zitten? Ik heb het dan inmiddels tijdens het maken van dit bericht weer terug veranderd in NAS aan extender.

Wat kan ik doen om de IP's in hetzelfde netwerk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Home Storage Center: [169.254.0.253]
Dit is in elk geval niet goed. Dit is een APIPA adres, wat betekend dat de NAS geen IP adres krijgt van de DHCP server.
Het zijn twee aparte netwerken, kan dit ook anders? Want de extender heeft een eigen netwerknaam...doch maakt de computer via de extender gewoon goed contact met i-net.
De netwerknaam is eigenlijk niet zo interessant. Dat is alleen een onderonsje tussen het draadloze accesspunt en de draadloze computers. Het netwerk word (grofweg) gevormd door de IP adressen.
Je PC heeft adres 192.168.1.8. Normaal gesproken zitten alle computers die aan dezelfde router hangen (direct of indirect, achter een extender/switch/...) en een adres in dezelfde range hebben (in dit geval 192.168.1.x) in hetzelfde netwerk.
Wat kan ik doen om de IP's in hetzelfde netwerk te krijgen?
Hm. Normaal gesproken zorgen dat er slechts 1 DHCP server is, en buiten de router naar het internet geen routers in je netwerk opnemen.
Bij jou is het me niet duidelijk. Volgens de manual kan die extender niet routeren, dus je hebt maar 1 router. De extender kan wel een DHCP server draaien, zorg er in elk geval voor dat die uitstaat, en die in je router aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even aan het rommelen geslagen met de extender en de router en zie dat als ik in de extender de DHCP server uit zet ik ook geen netwerk verbinding meer heb via de extender.

Enig idee wat er fout gaat?

Het lijkt erop dat de router dus geen adres doorgeeft aan de extender?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ja. Staat de DHCP server in de router wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze staat standaard aan en kan niet aan of uitgeschakeld worden. Maar laat me hierop terugkomen, ik ga even een beetje uitproberen. Ik ben nu niet thuis. Net had ik wel weer verbinding met het netwerk zonder dhcp server aan in de extender. Als dat lukt is waarschijnlijk het probleem opgelost. In ieder geval het eerste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De dhcp server staat uit in de extender en heb nog steeds het zelfde ip issue.
Wat me overigens opvalt is dat als de dhcp server aan staat ik wel in de extender kan komen en als deze uit staat vind de computer de inlog page niet meer via het zelfde adres.

Kan ik trouwens de nas niet direct aan de computer koppelen zodat ik erin kan komen en handmatig het ip kan instellen?

Als het zo niet lukt ga ik tijdelijk de extender er tussen uit halen en kijken of ik het dan aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:46:
Kan ik trouwens de nas niet direct aan de computer koppelen zodat ik erin kan komen en handmatig het ip kan instellen?
Jazeker. Als je de NAS direct aan de PC hangt, is er geen DHCP server meer, dus nemen beide systemen een APIPA adres. Dat duurt even, maar na een paar minuten zouden ze elkaar moeten kunnen 'zien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas direct aan de pc geeft het zelfde ip probleem. Extender er tussen uit en Nas direct aan router zorgt ervoor dat de Nas weer totaal onvindbaar is. Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen.
Nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Die finder tool van jou geeft wel gewoon het ip adres van de NAS? Wat gebeurt er als je dat gewoon in een browser invoert? (Moeten de beide systemen wel in hetzelfde netwerk zitten. Dus IP adressen gelijk op het laatste cijfer na, of allebei een APIPA adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ie vind in de range van mijn router:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
- <Advanced_IP_scanner>
- <row ip="192.168.1.8" status="alive" name="58HDW1J" mac="00:0C:F6:B7:68:92" has_http="0" has_https="0" has_ftp="0">
<share name="IPC$" />
<share name="print$" />
<share name="SharedDocs" />
<share name="Printer3" />
<share name="Printer2" />
<share name="ADMIN$" />
<share name="C$" />
<share name="Printer" />
</row>
<row ip="192.168.1.6" status="alive" mac="78:D6:F0:A8:76:73" has_http="0" has_https="0" has_ftp="0" />
<row ip="192.168.1.1" status="alive" mac="E0:69:95:3A:61:AD" has_http="0" has_https="0" has_ftp="1" />
</Advanced_IP_scanner>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
? Vreemde lijst.

Dat adres 192.168.1.8 draait duidelijk een smb server, maar de sharelijst lijkt niet op een NAS. (Ik kan me niet echt voorstellen dat die een C$ share heeft). Maar het MAC adres is volgens http://www.macvendorlookup.com/ van een Sitecom. (Sitecom netwerkkaartje?)

Het adres 192.168.1.1 zou je normaal gesproken verwachten bij de router/default gateway. Het MAC adres is van 'Pegatron Corporation' (Volgens Wikipedia een afsplitsing van Asus, maakt "notebooks, netbook computers, desktop computers, game consoles, handheld devices, motherboards, video cards, LCD TVs, as well as broadband communication products such as smartphones, set-top boxes and cable modems"), en het draait geen webserver (wat wel gebruikelijk is bij routers) maar wel een ftp server(?).

Het adres 192.168.1.6 heeft een MAC van Samsung. Mobiele telefoon?

Hier staat je NAS niet bij. Probeer hem eens direct op de PC, wacht een paar minuten na booten, en doe dan een scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal waarschijnlijk mijn usb netwerk verbinding zijn. Deze is ook van sitecom. En ik heb inderdaad een samsung telefoon en deze gebruik ik op wifi. Zodra ik thuis ben sluit ik de nas aan op de pc en voer de scan uit. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Nas direct aan de computer gekoppeld en kan weer inloggen op de nas! en scan uitgevoerd op ip range welke aangegeven wordt in de nas:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
- <Advanced_IP_scanner>
<row ip="169.254.0.253" status="alive" mac="00:0C:F6:A2:67:80" has_http="1" http_title="Sitecom NAS" has_https="0" has_ftp="0" />
</Advanced_IP_scanner>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ah, mooi. Betekend dit dat je 'enige' probleem nu je wazige DHCP server is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond heb ik een paar uurtjes tijd en ga ik ff klussen. Mijn idee is de nas een statisch ip geven en dan aan het netwerk koppelen via de extender of via de router. Goed idee? Ik heb er geen ervaring mee maar ik neem aan dat ik een ip geef in de range van de router? Wat geef ik als gateway? En dns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ja, goed idee. De IP moet in de range zijn van de router (192.168.1.1-192.168.1.254), maar als het even kan buiten de range van de DHCP server. Gezien dat lijstje wat je postte, lijkt het me dat de DHCP range de lage waarden zijn (192.168.1.1-192.168.1.50, of zo). Dus pak adres 192.168.1.200 of iets dergelijks.

Default gateway en DNS kun je overnemen van je PC. (Voer 'ipconfig /all' uit in een command prompt). (Overigens hoef je die alleen in te vullen als je wilt dat je NAS het internet op kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, gelukt. Ik heb acces tot de nas via de nieuwe static ip en heb ook access tot de twonkey media server. Alleen geen acces via mijn netwerk tot de schijven. Als ik de cd draai en de stappen uitvoer kom ik bij een stap waar ik een sharemap dien aan te maken en dan krijg ik de volgende foutmelding(mijn oorspronkelijke probleem):
System.ComponentModel.Win32Exception: No network provider accepted the given network path
at mapower.MyNetworkDrive.mapDrive(String username, String password)
at mapower.MyNetworkDrive.mapDrive(String localDrive, String shareName, Boolean force)
at mapower.p7_public_mount.mountDevice()

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ja. Kiep die CD in de vuilnisbak, en maak je shares aan in de webinterface. Vervolgens kun je die in je Windows netwerk beheer ('Netwerkomgeving'?) benaderen. Lukt dat niet dan kun je \\<ip-van-nas> intypen in de adresbalk van explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol duidelijk!

Het is gelukt. Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook sinds kort de MD-254.
Alleen wat mij nog niet lukt (na een hele dag klote) is om een folder te bereiken die ik met een gebruikersnaam en wachtwoord heb beveiligd.

Eerst maar even wat specs:

Windows 7 Ultimate
Samsung Spinpoint 1TB 7200rpm 32 mb
Linksys E3000 router

Lijkt me wel genoeg toch.

Wat ik heb gedaan is via SITECOMNAS ingelogd op de backend en daar een gebruiker met wachtwoord aangemaakt.
Daarna een persoonlijke folder aangemaakt met de aangemaakte gebruikersnaam.
Nu ga ik naar mijn Netwerk - > SitecomNAS
Daar zie ik mijn mapjes netjes staan en mijn map die ik beveiligd wil. Dubbelklik en er wordt netjes op een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.
Ik invullen (en ik weet zeker dat het goed is ingevuld) maar dan plots verdwijnt het schermpje niet en vraagt nogmaals om mijn gegevens met onderdaan het shermpje de tekst "Toegang geweigerd"!
Ik als admin wordt geweigerd!?

Weet iemand hier raad mee??

Alvast bedankt!!
Pagina: 1