Externe HDD probleem, WD Elements SE 500GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn externe harde schijf. Het betreft de Western Digital Elements SE 500 GB.

De schijf op zichzelf werkt prima. Alleen als ik hem in mijn netbookje plug valt mijn netbook spontaan compleet uit. Als ik daarna boot met de schijf er aan kan ik hem weer gebruiken. Haal ik hem er echter uit, en doe ik hem er weer uit nadat windows is gestart gebeurt hetzelfde. Dit gebeurt op alle usb poorten.
Mijn main computer, een destkop, freezed spontaan als ik 'm in plug. Ook dan is een reboot nodig om de schijf te gebruiken.

Ik heb de warranty gecheckt op WD site, deze is nog tot augustus 2013. Bon is ook aanwezig. Denken jullie een gevalletje RMA of doe ik iets fout? Kan het ook alleen het usb kabel zijn? Ik heb namelijk weinig trek om m'n schijf een aantal weken kwijt te zijn.

Overigens is hij gekocht bij de Media Markt, kan ik hem daar anders zo omruilen of moet het via Western Digital gaan?

*edit* verrek, ik plug 'm net nog eens in en nu doet die het zonder slag of stoot in m'n main pc. Enfin, veranderd niet het feit dat die m'n netbook zojuist 3 keer heeft laten uitvallen en m'n pc al een paar keer heeft doen freezen

[ Voor 91% gewijzigd door Mu.siQ op 19-01-2012 22:00 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 08:32
Heb je al met een ander usb kabel geprobeerd?
Ik heb zelf rare ervaringen met sommige USB kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan ff niet 1-2-3 vinden of dat ding USB3.0 is maar volgens mij moet je de INF-file installeren die op de drive is bijgeleverd :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:19:
Kan ff niet 1-2-3 vinden of dat ding USB3.0 is maar volgens mij moet je de INF-file installeren die op de drive is bijgeleverd :)
:? mass-storage is volgens mij altijd plug en play.. daarnaast, als de pc uitvalt lijkt dat meer op een power surge probleem en niet een drivertje.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DukeBox schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:23:
[...]

:? mass-storage is altijd plug en play.. daarnaast, als de pc uitvalt lijkt dat meer op een power surge probleem en niet een drivertje.
Mwhoa, geen idee wat jij onder Mass Storage verstaat maar dat het altijd PnP is, is eenvoudigweg niet correct.

/edit: mijn ervaring met de USB3.0 drives van WDC is dat de driver wel zeker benodigd is voor systemen die alleen 2.0 poorten hebben; in enkele gevallen is de data-transfer anders echt ziekelijk slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2012 22:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
K3ke schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:18:
Heb je al met een ander usb kabel geprobeerd?
Ik heb zelf rare ervaringen met sommige USB kabels.
Nee maar die mogelijkheid heb ik hier niet. Het deel dat ik in moet pluggen in de drive heeft nogal apart uiteinde, dus ik kan 'm niet vervangen zonder een andere kabel te kopen, vind ik wat zonde als student.
MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:19:
Hij is usb3.0. Maar hij is sowieso plug&play, dat was die de dag dat ik 'm kocht, dus nu ook nog lijkt mij. Inf lijkt mij hier weinig aan bij te dragen? Of kijk ik hier te makkelijk overheen? Waarom zou bij het missen van deze file mijn pc freezen / uitvallen?
DukeBox schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:23:
[...]
:? mass-storage is altijd plug en play.. daarnaast, als de pc uitvalt lijkt dat meer op een power surge probleem en niet een drivertje.
Mijn netbook valt dus letterlijk uit. Mn pc freezed gewoon...
MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:25:
[...]

Mwhoa, geen idee wat jij onder Mass Storage verstaat maar dat het altijd PnP is, is eenvoudigweg niet correct.

/edit: mijn ervaring met de USB3.0 drives van WDC is dat de driver wel zeker benodigd is voor systemen die alleen 2.0 poorten hebben; in enkele gevallen is de data-transfer anders echt ziekelijk slecht.
Ik zal dan op de site even kijken of ik deze nog kan vinden voor de schijf. Heb 'm namelijk als één van de eerste dingen geformat, standaard procedure.
Momenteel transfer rate van ongeveer 32 mb/s, going steady, op usb 2.0

Na wat zoeken, ik heb 2 (verborgen) bestanden standaard op de schijf staan. Autorun mapje met daarin logo en autorun, type setup-gegevens. Rechtermuisknop wijst uit dat dit de Inf file is...Staat er dus al op

[ Voor 25% gewijzigd door Mu.siQ op 19-01-2012 22:33 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Pagina: 1