Ik heb sinds 2 dagen mijn nieuwe pc in elkaar gezet en loop nu tegen een probleem aan.
Hiervoor had ik een X58 moederbord en draaide de boel in RAID mode.
Ik heb een SSD en 4 Raptor schijven in RAID0 voor data.
Nu heb ik een X79 bordje en heb bij het installeren van Windows SATA in AHCI mode gezet, omdat ik dacht dat ik later kon switchen naar RAID. Gezien RAID ook een AHCI mode is. Tot zover de theorie.
Nu Windows naar behoren werkt, dacht ik mijn RAID0 te gaan gebruiken. Dus in Bios SATA mode veranderd in RAID. Mijn oude RAID0 configuratie wordt netjes herkend, echter reboot mijn systeem bij het laden van Windows 7.
Het lijkt onmogelijk om van AHCI naar RAID te gaan.
Ik kom op internet verschillende registry hacks tegen die allen bedoeld zijn om van IDE naar AHCI te gaan. Deze werken allemaal niet. Ik heb geen zin om Windows opnieuw te installeren.
Waarom werkt het niet en heeft iemand de gouden tip?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStorV Start --> 0
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Pciide Start --> 0
hebben dus geen effect.
Update:
Door HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\msahci op 0 of 3 te zetten, lukt het om van AHCI naar IDE te gaan en andersom.
Nu nog van AHCI naar RAID
Hiervoor had ik een X58 moederbord en draaide de boel in RAID mode.
Ik heb een SSD en 4 Raptor schijven in RAID0 voor data.
Nu heb ik een X79 bordje en heb bij het installeren van Windows SATA in AHCI mode gezet, omdat ik dacht dat ik later kon switchen naar RAID. Gezien RAID ook een AHCI mode is. Tot zover de theorie.
Nu Windows naar behoren werkt, dacht ik mijn RAID0 te gaan gebruiken. Dus in Bios SATA mode veranderd in RAID. Mijn oude RAID0 configuratie wordt netjes herkend, echter reboot mijn systeem bij het laden van Windows 7.
Het lijkt onmogelijk om van AHCI naar RAID te gaan.
Ik kom op internet verschillende registry hacks tegen die allen bedoeld zijn om van IDE naar AHCI te gaan. Deze werken allemaal niet. Ik heb geen zin om Windows opnieuw te installeren.
Waarom werkt het niet en heeft iemand de gouden tip?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStorV Start --> 0
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Pciide Start --> 0
hebben dus geen effect.
Update:
Door HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\msahci op 0 of 3 te zetten, lukt het om van AHCI naar IDE te gaan en andersom.
Nu nog van AHCI naar RAID
[ Voor 15% gewijzigd door K3ke op 19-01-2012 22:20 ]