Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126509

Topicstarter
Ik heb een videocamera te voorschijn gehaald waar ik wat tapes van op m'n mac wil zetten. Het is een jvc gr-dvm1. Hij heeft een docking station waar een digital 9-pins aansluiting op zit waarmee hij op een computer aangesloten kan worden, maarja deze aansluiting zit uiteraard niet op m'n mac.

Heeft iemand een idee welke kabel ik het beste kan gebruiken om hem aan te sluiten? De kabel die erbij zit heeft een d-sub 9 pins aansluiting voor de computer, dus eventueel kan ik die ook nog gebruiken met een adapter ofzo...Ik heb al zitten zoeken maar ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je mac?

Elke mac heeft een type-aanduiding waardoor de rest van de wereld kan roepen welke aansluitingen er wel op zitten en hoe je eventueel een verloopje kan trekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses, ik had dat er nog bij willen zetten! Het is een iMac intel core duo. Vorig jaar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 17:45
klik
Zo iets zoek je denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is het inderdaad!

Weten jullie toevallig ook hoe ik ervoor zorg dat m'n imac het apparaat daarna herkent en ik de video's over kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maandag JVC even bellen @ 071 - 54 53 333

Kan me zo voorstellen dat je hier aanvullende software voor nodig hebt...

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 21-01-2012 15:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb even zitten googlen, maar wat een stuk antiek is dat zeg...

Software gaat je niet lukken, via dat kabeltje dus ook zeker niet.

Mijn advies: Koop een analoge video-capture USB stick, en speel de video's via de camera analoog naar je Mac. De beeldkwaliteit is beter dan via die seriële poort en het werkt tenminste wel.

Bedenk je vooraf of dit is om oud materiaal veilig te stellen (de moeite waard) of gewoon voor de fun (niet de moeite waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de moeite! Ik was inderdaad al bang dat dit zo zou zijn. Het is om oud materiaal veilig te stellen, dus wel de moeite waard denk ik. Ik ga maar eens uitkijken naar zo'n analoge usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 17:23
Je kan wellicht ook de mini DV tapes afspelen in een andere (JVC) mini-DV camcorder met FireWire (1394)... Dan haal je alles digitaal binnen, scheelt weer wat kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat steeds meer richting Foto & Video Hardware.

Move OH -> FVH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1