• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 15:21
Vandaag heb ik mijn nieuwe systeem binnengekregen en in elkaar gezet. Bij het aanzetten van de PC gaan de lampjes branden en starten alle koelers op, maar een halve seconde later houdt hij het voor gezien.

Ik heb vervolgens een andere PSU geprobeerd, zonder succes. Ook heb ik het moederbord uit de kast gehaald om er zeker van te zijn dat de kast geen kortsluiting veroorzaakt. Verder heb ik alles losgekoppeld behalve de power naar het moederbord, de cpu fan en de power switch, maar ook dan wil het systeem niet langer dan een halve seconde werken. Uiteindelijk alles losgekoppeld, inclusief CPU, en weer in elkaar gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik ben nu een beetje door mijn ideeën heen. Heb ik een defect moederbord gekocht of kan het ook nog aan iets anders liggen, zoals de CPU of het interne geheugen? Voordat ik spullen terug ga sturen (het nadeel van webwinkels), wil ik wel zeker weten wat er mis is. Ik hoop dan ook dat jullie kunnen helpen. Of kan ik met het hele systeem naar een winkel als Mycom om erachter te komen wat er mis is? Aangezien alleen het geheugen bij Mycom vandaan komt, kan ik me voorstellen dat ze daar niet echt op zitten te wachten :)

Mijn systeem:

Moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
CPU: Intel Core i5 2500K Boxed
CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Voeding: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Videokaart: Club3D Radeon HD 6950 Coolstream Edition
SSD: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
HD: Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB
DVD-brander: Sony Optiarc AD-7280S Zwart
Behuizing: Corsair Carbide 500R Black

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
Ram-geheugen goed genoeg aangedrukt, hier ben ik zelf een keer in de mist gegaan en dat gaf hetzelfde resultaat. Probeer ook eens 1 module en wissel ze ook een keer als het niet direct helpt, misschien is er 1 module stuk. Cpu-voeding (4-pins) niet vergeten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enorm domme opmerking maar gezien je post-historie (nog niet zo heel veel); heb je wel alle correcte voedingskabels zowel op je moederbord als op je videokaart geprikt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Controleer de pinnen in de socket eens, dit soort scenario's waren bij mij regelmatig een indicatie van een falende processor.

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 15:21
Mmhh, ik heb op jullie aanraden gewoon nog maar 's alles gecontroleerd en zowel het geheugen als de CPU goed bekeken en weer teruggestopt (geheugen meteen even een slot opgeschoven allebei) en alle kabels weer opnieuw aangesloten... en ineens werkt alles weer! Jammer dat ik nogal veel tegelijk heb geprobeerd nu, want nu weet ik nog steeds niet wat de boosdoener precies was. En ik ga het niet alsnog allemaal proberen nu hij werkt ;)

Hartelijk bedankt in elk geval! Het zou goed het geheugen kunnen zijn geweest, want dat is het enige dat ik nog niet eerder opnieuw had geplaatst. Of ik moet iets anders heel stom gedaan hebben, het zou mij niets verbazen. Van één keer per 4 a 5 jaar een systeem bouwen, word je tenslotte geen expert ;)

Gelukkig is er altijd Tweakers.net om me te redden in elk geval!