Audio Split onboard audiokaart

Pagina: 1
Acties:

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:29
Beste allen,

Ik heb een vreemde verschijning in mijn audio, sinds kort.
Het vermoeden is bij mij dat mijn audiokaart 5.1 signalen doorstuurt naar mijn headset.
Instellingen zijn nageplozen, maar maken geen verschil.
Tijdens het luisteren van muziek hoor ik bijvoorbeeld wel de drums en achtergrondzangeressen goed, maar niet de lead vocal. Tevens werken alle geluiden in windows goed, maar met een veel lager volume dan eerst.
Als ik op TS luister, dan hoor ik heel zacht ergens de stemmen. Dit is niet aan te passen door volume te verhogen. Verder heb ik niets, bewust, geupdate of aangepast en bemerk ik dat W7 moeilijker mijn jackplug als headset wil herkennen. Vaak krijg ik de melding dat er geen boxen of koptelefoon is aangesloten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit weer recht kan zetten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke geluidschip gebruik je? Heb je daar de drivers al eens van geherinstalleerd/geupdate?
Hoe heb je de headset aangesloten? En om welke headset gaat het?

• Raimundus
Ben op dit moment weer bezig met Realtek aan het installeren; heb een normale headset van Logitech.
De headset staat aangesloten op de bovenaansluiting van mijn CM690, maar maakt niet uit of ik de achteraansluiting gebruik.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Raimundus schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:17:
De headset staat aangesloten op de bovenaansluiting van mijn CM690
:? Denk dat TERW_DAN wil weten wat voor moederbord je hebt, welke audio-chipset daarop zit en wat er geconfigureerd staat.

Je CM690 is je case; over het algemeen maakt die geen geluid tenzij je er hard op slaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Raimundus
Ik durf niet te zeggen welke geluidschip erop zit, maar moederboard is Gigabyte GA-X58A-UD3R.
Audio driver is geupdate via Gigabyte.
Het geluid bij bv Youtube, komt over als het geluid onder water binnen komt. Maar als ik dan de audio test in windows, dan is dit normaal.
Als ik Captain America bekijk op de PC, dan hoor ik de muziek goed, maar zijn de stemmen niet aanwezig.
Naar mijn idee geeft bij geluidskaart de audio in surround door naar mijn stereo headset, maar kan het niet aanpassen in Windows.

Edit:
Na veel gekloot en hetzelfde nalopen, nakijken en herhalen, is de audio nu hersteld.
Probleem blijft wel dat de realtek HD soms problemen heeft om mijn headset als zodanig te herkennen.

[ Voor 85% gewijzigd door Raimundus op 20-01-2012 13:38 ]

• Raimundus
Het probleem blijft zich geregeld voordoen. Vaak komt het pas naar voren als de pc langer dan 30 minuten aan staat.
In windows 7 zelf lijkt het volume een stuk lager geworden te zijn, en in internet explorer is de audio verstoord. Bij films en muziek verdwijnen er geluidssporen.
De vorige keer zijn de drivers geupdate van realtek (Realtek ALC889), moederboard. Het probleem blijft steeds naar voren komen. Ik ben een beetje door alle opties heen.
Iemand een aanvulling?
Zou oververhitting de oorzaak kunnen zijn dat bepaalde geluidssignalen (achtergrond/voorgrond of geluidssporen) gefilterd worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Raimundus op 22-02-2012 09:30 . Reden: Extra info ]

• Raimundus
Na grondig het probleem te hebben uitgetest, vermoed ik dat het probleem zit in de HD audio kabel van het MOBO naar de bovenaansluiting. De connectie op de printplaat van de bovenaansluiting lijkt niet goed contact te maken. Mijn vraag alleen, zit deze kabel nu origineel geleverd bij de kast (CM690) of het mobo (GA-X58A-UD3R)?

Na het disconnecten van de audio kabel van het Mobo, blijkt het probleem zich nog steeds voor te doen. Als mijn headset op de achteraansluiting aangesloten wordt, blijft het geluid verstoord. Maar als ik een normale koptelefoon aansluit is deze verstoring niet aanwezig.

[ Voor 29% gewijzigd door Raimundus op 27-02-2012 09:13 . Reden: Extra infor ]

Pagina: 1