Framefreeze in DivX film

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik hoop dat dit topic wel wat reacties krijgt, ondanks dat het forum de laatste tijd zwaar brak is :(:(

Anywayz, ik heb in een paar films die ik zelf gecodeerd heb en die groter dan 700 mb waren (en dus op 2 cd's gebakken moesten worden) een paar framefreezes ontdekt. Beeld stopt dan dus en geluid speelt door. Nah, bekend probleem lijkt mij en ik weet dat dat zoiets kan komen doordat bepaalde files niet goed gedownload worden, maar dat is in dit geval dus niet van toepassing. Ik weet dat het ook niet simpel is en eigenlijk haast niet mogelijk is om het probleem te verhelpen, maar mijn vraag is: 'hoe voorkom ik het?' Ik voeg al elke seconde een keyframe toe, dus daar ligt het niet aan.

Zou het kunnen komen doordat ik de laatste tijd mijn .VOB files op een bracket (met daarin een 15 GB Western Digital 7200 rpm) zet en daar vanaf ook de .VOB files laadt voor het coderen? :?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Arrrggghh!!! En nu staat ie er natuurlijk wel!!! Wat is er aan de hand met dit forum de laatste tijd joh???? Sluit deze maar weer.... :(:(:(:(:(

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Kheb't zelfde wel gehad, maar alleen met de 4.28 DivX ;-) codec. Als je dat gebruikt zou ik gewoon terruggaan naar de 3.11 versie , daarmee heb ik er geen last van iig.

Great minds think in parallel gutters.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja, die gebruik ik dus al. Toch bedankt! :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
Je kan het betreffende stukje hercoderen en los erin plakken met VDub. Voorkomen kan niet.
Of je moet Fair Use gebruiken, die dus je film in 4-voud codeert en vervolgens de beste frames pakt.
VKI werkt ook wel, aangezien die na het coderen van een frame controleert of het frame OK is... (d8 ik)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Mag ik van je weten wat je voor een system hebt staan ......soms een amd proc...
Eeen vriend van mij heeft daar ook steeds last van...hij kan dan met de hand de slider van de media player of zo een stukje verder zetten en dan gaat de boel weer door.
Hij heeft de zelfde film hier gedaan en ik draai zelf PIII en erg raar maar geen last.
Zelfde soft.....
Maar om nou duidelijk te zeggen wat het is ....niet echt een idee.
Gebruik wel soft die geoptimaliseerd is voor AMD...
greetzz

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nah, ik heb een optimized versie van FlaskMpeg voor AMD (ik heb een athlon classic 700@900), maar ik geloof niet dat het daar aan ligt, want heb eerder ook goede films zonder fouten kunnen coderen. Zou het niet aan die bracket kunnen liggen? Ik ga het vanavond in ieder geval vanaf een gewone schijf proberen.

Iemand nog andere suggesties?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

De fout zit, zoals eerder gezegd door garbage in de Divx codec, maakt niet uit of dat nou 3.1, 3.11 of 3.x is.

Probeer een programma als Fair Use eens, betere kwaliteit maar vereist iets meer geduld en geen freezers meer !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1