Is dat onderste bord verboden? Zo ja, onder het mom van welke regel/wet?
Werd vandaag staande gehouden bij een kleine controle.
Ze konden niks vinden, dus uiteraard moesten ze vallen over die onderste kentekenplaat.
"Heb je toevallig gereedschap bij je zodat je dat bord eraf kunt halen?" Nee, dat heb ik helaas niet.
"Heb je hier iemand in de buurt die je misschien gereedschap kan brengen?" Nee dat heb ik ook niet.
Moest die weer gaan overleggen, en toen hoorde ik hun zeggen "Naja hij heeft zo'n opvallende auto, laat hem maar gaan, maar hij moet het thuis wel eraf halen want als we hem nog een keer tegen komen dan moeten we hem verbaliseren."
Nu mijn vraag. Waarom is dit zo erg?
Je hebt ook mensen met nummerborden achter hun raam met allerlei soorten tekst erop (om maar te zwijgen over de echt foute dingen). Maar alleen omdat dit bord buiten het voertuig zit, is het strafbaar?
En wat als ik nu gewoon een sticker plak. Dan is het geen echt bord meer, maar gewoon decoratie (wat het nu eigenlijk ook is).
Mijn originele kentekenplaat is toch gewoon perfect (en verlicht) zichtbaar.
Alsof de politie in de war raakt als ze mijn kenteken willen opzoeken... het onderste kunnen ze toch helemaal niks mee.
Wie kan mij hier wat meer toelichting op geven?
Ik heb totaal niets tegen de politie, maar dit voorval vind ik gewoon weer enorm jammer om mee te moeten maken.
(Ze konden me beter bekeuren omdat ik nergens NL heb staan. Dat is wel verplicht toch, of enkel voor het buitenland?)
[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-01-2012 20:22 ]