• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 01:09
Hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn PC een kleine upgrade te geven.
Maar ik heb wat info nodig over het moederbord dat ik nu bezit:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/-vOplwQ_p0xo/TxhKOqZi4SI/AAAAAAAAAs0/zMCvCmE08s4/s384/123.PNG

Ik kan er zelf helaas op google niet veel van terug vinden.
Maar de vraag is dus of het moederbord SATA-600 poorten heeft.

Ik betwijfel het, maar ik zou toch graag een SSD in de pc willen doen. Waar enkel Windows 7 64bit op gaat, en eventueel wat programmaatjes.
Dus ik denk aan 60GB al genoeg te hebben.

SSD zou tot 100.000 read/writes kunnen hebben. Ik las dat dit 5 jaar duurt als je 20GB per dag schrijft of leest. (Wat je in ieder geval niet per dag doet 5 jaar achter elkaar.) Dus dat zit dan wel goed.
Maar zijn het daarnaast stabiele schijven? Waar zou ik op moeten letten?

Ook zou ik er DDR3 4 tot 8GB ram in willen doen, zou dit op mijn moederbord kunnen?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie tijd.

Groet,
Adr01

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

voor een SSD heb je niet perse SATA600 nodig. De boel is backwards en voorwaarts compatable. SATA300 / 150 of 600 is volledig vrij uit te wisselen (note uitzondering als je een oude VIA chipset hebt).

Ga je plezier hebben van een SSD op een SATA300 interface? Ja :D. SATA 600 bied niet veel meer dan dubbele bandbreedte. Iets waar je bij een SSD toch al zat van hebt.

Check eventueel het grote SSD topic. Maar als ik me niet vergis zijn crucial M4's prima SSD's. Vermijdt de OCZ vertex 2 serie in ieder geval.

DDR3 geheugen past niet. Dan heb je een nieuw moederbord.

Lees je even in in het SSD gebeuren want je draait op windows XP. Zoek even met google naar windows XP SSD alignment.

zijn SSD's stabiel? Geen flauw idee. Zo lang bestaan die dingen nog niet. Kan best zijn dat ze over 10 jaar met bosjes neervallen. Regelmatig backups maken is toch noodzakelijk dus maak je daar geen zorgen over.

-_-

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:52
Gezien je een AM2 bord hebt, voorspel ik dat je geen Sata-6 hebt,

Feit is dat die pc al een boost krijgt door er gewoon een SSD in te drukken, Sata 300 is ook snel zat, Snelheid die Sata 600 bied heeft die processor toch niks aan, want dan stress je die processor er eerder uit als de ssd ;)

Ik zou een leuke Sata 600 SSD kopen, en deze later mee nemen naar een nieuwe pc als je deze zou gaan bouwen. Of gewoon een degelijke Sata 300 SSD ;)

In mijn ogen, meid merk als OCZ, die hebben degelijke SSD's gehad, maar ook veel fouten gemaakt. Crusial of Intel doet dat stukken netter :)

Specs!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 01:09
Bedankt M2M en GoldenBatt. :)

Ik zal het grote SSD topic zeker even door lezen.
En goed om te weten dat de DDR3 toch niet past, zat er ook wel in.

En OCZ zal ik meiden, hier had ik ook al het een en ander over gelezen ja.
Maar ik zal dan een Sata600 SSD nemen, dan kan ik onder tussen sparen voor een nieuw moederbord en processor.
Want dan kan ik later toch profiteren van de volle 500+ mb/s snelheden.

En ik zou er vast ook nog op moeten letten welke grafische kaart ik er in kan zetten? :P
Ik zou 1GB of 2GB willen, maar zou ik dan er vooral op moeten letten wat mijn processor kan? Of maakt dat in dat gebied niet veel uit.

Adr01

Verwijderd

Adr01 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:40:

Ik kan er zelf helaas op google niet veel van terug vinden.
Ik wel: http://vip.asus.com/forum...96&page=1&SLanguage=en-us

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-02 07:29
En ik zou er vast ook nog op moeten letten welke grafische kaart ik er in kan zetten?
Ik zou 1GB of 2GB willen, maar zou ik dan er vooral op moeten letten wat mijn processor kan? Of maakt dat in dat gebied niet veel uit.
Voor 1280x1024 pixels is 2GB echt overkill. Aan 1GB heb je wel genoeg maar ik vrees dat je CPU wel gaat bottlenecken vanaf de HD6800 series of geforce GTX560 series. Als je van plan bent om te sparen voor een nieuw moederbord en CPU kan je gerust een betere grafische kaart kopen maar je kan er dan nog niet vollop gebruik van maken.

Als je het low-budget wilt houden kan je ook in de V&A een 2e hands HD5770 1GB halen, daar barst het van tegenwoordig. Die schaalt nog aardig met jou processor en tegen de tijd dat je een nieuwe CPU koopt zullen er al weer betere grafische kaarten zijn voor een betere prijs/kwaliteit verhouding.

update:
Dit kaartje (HD 4850 1GB) is ook wel goed voor die resolutie van jou. Ik ben alleen niet zo bekent met de geforce 200 en HD4000 series dus ik weet niet zeker hoeveel beter hij is dan je huidige.

[ Voor 13% gewijzigd door Trokken op 19-01-2012 21:56 ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DDR3 gaat er niet in, en wss zit er ook geen sata-600 op.

een leuk videokaartje is idd een 5770 of een 6770, of een 6790. Een 5830 is ook heel leuk.

People as things, that’s where it starts.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02 22:21

H.Boss

Hugo Boss

Heb hier ook een Crucial m4 64 GB SSD op SATA-300. En geloof mij dat is retesnel! Dus SATA-600 is nou echt niet nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door H.Boss op 19-01-2012 22:03 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1