[MSI X600] Toetsenbord vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Helaas is er vocht (bier) gekomen in/op mijn MSI X600 laptop. Een aantal toetsen zijn nu defect. Ik heb de laptop opengeschroefd en het toestenbord bestaat uit een plastic met daarin staal verwerkt toetsen gedeelte en een ingebouwd gedeelte dat verwerkt zit in de laptop zelf. Ik heb een nieuw toetsenbord gedeelte aangeschaft om dit te gaan vervangen. Heel simpel eigenlijk, alleen zit het toetsenbord met een dunne plastic kabel bevestigd aan de laptop zelf en is deze niet zichtbaar los/vast te klikken aan de toetsenbord kant van de laptop. Ik heb me suf gegoogled / YTed maar kan hier niets over vinden. Moet hiervoor de volledige laptop worden opengemaakt of hoe gaat dit in zijn werk, iemand ervaring met deze handeling bij de X-serie van MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen ervaring met dit type maar normaal gesproken zitten er 2 plastic clipjes op het system board. Zit er aan je nieuwe keyboard geen flatcable dan?
Zoals hier:
http://thingsrobslearned....lace-laptop-keyboard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Op het moederbord zit op de aansluiting een (meestal donker gekleurd) lipje, Om de lintkabel los te maken moet deze worden opengeklapt of omhoog geschoven worden

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 19-01-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Bedankt voor de reacties. De bevestiging is niet zichtbaar aan de keyboard kant. De kabel loopt onderlangs waarschijnlijk naar het moederbord idd. Zal de laptop toch verder open moeten. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 14:22
kun je de kabel er bij het toetsenbord niet afhalen?
weet dat sommige types dit wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Opgelost: door het paneel te verwijderen waar HD en RAM zich bevinden was de keyboard connector zichtbaar. Kwestie van een schuifje omzetten, nieuwe kabel bevestigen en keyboard vastschroeven. Werkt weer als een trein.
Pagina: 1