Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[programma] werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem... ongeveer sinds een week.

Ik had namelijk iets geïnstalleerd en het .exe bestand (wel met goed werkende .exe uiteraard) overschreven, zodra ik het toen wou starten kreeg ik een melding dat het programma niet meer werkte en windows naar een oplossing zocht.
Na een aantal dingen geprobeerd te hebben probeerde ik maar een ander spel, maar ook daar gaf hij dezelfde mededeling na het .exe bestand overschreven te hebben (en misschien ook wat .dll bestanden ofzo)
Op het internet vond ik alleen een heleboel over DEP (data execution prevention), dus die had ik ff uitgezet, maar toen dat niet hielp heb ik hem natuurlijk weer aangezet.
als ik trouwens gewoon een spel installeer en ik hoef geen bestanden te overschrijven doet hij het wel, en oude programma's waarvan ik ooit de .exe heb geinstalleerd deden het wel.

Verdere info:
ik heb vista
ik heb alles al duizend keer opnieuw geinstalleerd (bijna dan)
ik heb geen systeemherstel punten
het zou miss een windows-update kunnen zijn?
de .exe moet echt werken
mijn videokaart kan de graphics aan

wie kan mij helpen? iedereen die het probeert sowieso alvast bedankt dat jullie je tijd aan mij willen opofferen ;)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 10:40
Ik zou even teruggaan naar de leverancier van de software, of contact opnemen met de helpdesk van het spel.... O-)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien "domme" vraag maar overschrijven van .EXE-bestanden bij/tijdens/na installeren van games/applicaties klinkt niet als industrie-standaard installatie. Is er een reden waarom de EXE later vervangen moet worden of dat er aanpassingen moeten worden gedaan nadat de installatie voltooid is?

Het zou ook handig zijn als je minstens (!!) meldt welke errors je krijgt en niet "er is een bestand overschreven"; ook je EventViewer is een mooie resource van eventuele foutmeldingen die je dan kan Googlen dus meer info wordt op prijs gesteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:57

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom ga je .exe- .dll-bestanden overschrijven nadat je een spel hebt geïnstalleerd dan? Ik vermoed namelijk dat daar je probleem zit.

Overigens, lees ook Het algemeen beleid #verbodencopyright even.

Rail Away!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:13:
Ik heb sinds kort een probleem... ongeveer sinds een week.

[...]
.exe bestand overschreven
[...]
Ok, je hebt dus een trojan of rootkit binnengehaald, en je spel doet het niet meer. :+

Volgens mij moet je het volgende doen:

1. Windows opnieuw installeren (volgens mij kun je er niet meer zeker van zijn dat je geen rootkit op je systeem hebt staan)
2. Spel kopen indien je dat nog niet gedaan hebt :)
3. Spel opnieuw installeren
4. Spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door SysRq op 19-01-2012 15:22 ]

-

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Andere compatibiliteitsmodus??

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties allemaal, ik ga ze ff een voor een beantwoorden:

diedx: ...
max3400: de error is gewoon: [naam van programma] werkt niet meer, windows zoekt naar een oplossing
Mad Marty: het was niet mijn bedoeling om anderen in zoiets te betrekken, maar alsik bepaalde bestanden niet zonder foutmelding kan overschrijven is dat toch een algemene vraag? maar bedankt voor de link ed want dit wist ik eigenlijk niet.
sysreq: het zou kunnen, maar dat zou niet verklaren waarom alleen nieuwe dingen niet werken ( en ALLE nieuwe dingen)
bartjezz: bedankt voor de suggestie, maar dat heb ik al geprobeerd.

btw, het probleem zit hem gewoon precies in het overschrijven van bestanden...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 10:40
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:00:
bedankt voor de reacties allemaal, ik ga ze ff een voor een beantwoorden:

diedx: ...
Ik mis een antwoord? Als je legale software gekocht hebt, is het toch niet zo gek om contact op te nemen met de helpdesk?

Of heb je deze gedownload? Dan sta ik er niet raar van te kijken dat iets niet meer werkt, en wens ik je veel succes toe met het verwijderen van rootkits e.d.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Deze is er even helemaal tussendoor geslopen zie ik.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat het hier gaat om niet geheel legale software, iets waarvan duidelijk in het Algemeen beldie staat dat we dat niet willen hebben: Het algemeen beleid #verbodencopyright

Als je van mening bent dat ik er naast zit ben je van harte welkom om duidelijkheid te verschaffen via de DM.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.