Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb me intussen suf gegoogeld, maar krijg steeds verkeerde verwijzingen, voor iets wat volgens mij nooit moeilijk kan zijn om het aan te passen. Wellicht iemand hier zo even de oplossing uit de mouw schud?

Voor een specifiek (en gaar) FoxPro applicatie is er ooit eens een eenvoudige TS server opgetuigd. (op basis van 2003 R2 X64)

Omdat deze FoxPro multi user gezamenlijk in 1 data bestand zit te rommelen is het belangrijk dat de applicatie 'netjes' wordt afgesloten. Omdat de meeste gebruikers dat simpelweg chronisch vergeten, staat de TS server ingesteld dat sessies nooit automatisch opgeruimd/verbroken/afgesloten worden, en dus altjid aktief blijven na een disconnect. (op zich werkt dat prima, memory is verder geen issue)
In TSCC staat ingesteld dat een gebruiker maar 1 sessie kan gebruiken ( vinkje bij Restrict each user to one session )
Zou de gebruiker terwijl er ergens nog een sessie open staat, vanaf een andere werkplek (bijv. thuis) op de TS inloggen dan wordt direct de sessie dus overgenomen. Werkt eigenlijk perfect dus.

Vanwege werkplekken met multi-monitor opstellingen is er een vraag gekomen of het mogelijk is om voortaan 2x te kunnen inloggen op de server. En daar zit ik even mee te stoeien.

Het vinkje (Restrict each user ...) uitzetten, geeft de gebruiker dus de mogelijkheid om oneindig aantal sessies te kunnen maken. Wat dus niet wenselijk is, dan gaat het zeker veel meer resources kosten.

Sessies automatisch laten uitloggen na een disconnect of inactiviteit is ook onwenselijk, want de FoxPro applicatie moet 'netjes' worden afgesloten in de applicatie zelf. (zodat het zijn tijdelijke en lock bestanden kan verwijderen). Een foutmelding weergeven (maximaal aantal sessies in gebruik) is ook weer niet wenselijk. Men laat vaak TS sessies op het kantoor open staan, en/of is men mobiel bezig en regelmatig wordt dan een 3G verbinding afgebroken.

Wellicht kijk ik er ergens overheen, of is het misschien niet eens mogelijk ( ?? ), maar is het niet ergens op te geven dat een gebruiker maar maximaal 2 sessies open mag hebben, en dat bij een 3e poging gewoon direct een bestaande sessie wordt overgenomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik raad het eigenlijk direct af vanwege die applicatie; er zal een moment komen dat iemand "net" iets verkeerd doet en dus de datafiles om zeep zit te helpen door records te verwijderen/dupliceren.

Mogelijk, maar daar zijn kosten/techniek mee gemoeid: Terminal Server 2008 Session Reconnection :)

/edit: het zou eventueel ook kunnen met 2003R2 maar dat is licentie-technisch weer een halszaak.

/edit2: en hoe ga je regelen dat in 2 sessies naar dezelfde terminal server het profiel (roaming/local/mandatory) geen locks op bepaalde bestanden heeft en dus door de tweede sessie kan worden aangepast/gelezen/geschreven?

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2012 15:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

ralpje

Deugpopje

Waarom zou je op een multimon setup 2 sessies willen starten? Gaan ze dan ook twee maal de software starten?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55
Vanwege werkplekken met multi-monitor opstellingen is er een vraag gekomen of het mogelijk is om voortaan 2x te kunnen inloggen op de server. En daar zit ik even mee te stoeien.
Ik snap je hele verhaal maar ehh hoezo dit precies? Waarom heb je een 2e sessie nodig voor multi monitor setups?

[ Voor 10% gewijzigd door Craven op 19-01-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:10:
Ik raad het eigenlijk direct af vanwege die applicatie; er zal een moment komen dat iemand "net" iets verkeerd doet en dus de datafiles om zeep zit te helpen door records te verwijderen/dupliceren.

Mogelijk, maar daar zijn kosten/techniek mee gemoeid: Terminal Server 2008 Session Reconnection :)

/edit: het zou eventueel ook kunnen met 2003R2 maar dat is licentie-technisch weer een halszaak.

/edit2: en hoe ga je regelen dat in 2 sessies naar dezelfde terminal server het profiel (roaming/local/mandatory) geen locks op bepaalde bestanden heeft en dus door de tweede sessie kan worden aangepast/gelezen/geschreven?
Uhm jah, die applicatie is in het verleden ooit eens aangekocht en zijn we er intussen aan 'veroordeeld'.
Op lange termijn komt daar nog wel een vervanging voor, maar dat gaat nog wel een jaar duren.
Een gebruiker 2 TS sessies laten gebruiken op 1 TS gaat verder eigenlijk wel prima.
ralpje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:13:
Waarom zou je op een multimon setup 2 sessies willen starten? Gaan ze dan ook twee maal de software starten?
Yep, de applicatie laat zich verder prima 2x starten onder dezelfde gebruiker. (Alsmede dat de applicatie zich eigenlijk zelfs 50 laat starten, de software is FoxPro gebaseerd en met zit met zijn allen samen in de zelfde bestanden te roeren. Bloedlink en erg foutgevoelig, maargoed de ontwikkelaar denkt daar anders over |:(
Craven schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Ik snap je hele verhaal maar ehh hoezo dit precies? Waarom heb je een 2e sessie nodig voor multi monitor setups?
Men 'wil' dus die applicatie in 2 afzonderlijke RDP sessies hebben, zodat er 1 naar het ander scherm gesleept kan worden, zodoende kan men dan 2 verschillende schermen tegelijk aflezen.

Dit werkt allemaal verder ook prima. Ik zoek alleen een mogelijkheid om te voorkomen dat bij een time-out disconnect er een 3e sessie wordt geopend. (met 50 gebruikers zal dan de loze sessies aardig kunnen oplopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Is het niet makkelijker om remote desktop met de "Multimon" of "span" parameter op te starten.

Dus dit:

mstsc.exe /multimon

mstsc.exe /span
Pagina: 1