Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou007
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 14:33
Ik heb geprobeerd om een blu-ray te streamen van mijn pc boven (waar als enige apparaat in dit huis een blu-ray speler in zit) naar de laptop beneden om die films beneden ook te kijken.

Nu heb ik geprobeerd om mijn drive te sharen net als ik doe met mijn andere films die ik op mijn hdd heb staan. Dit werkte niet.
Verder ben ik op zoek gegaan naar een programma dat met behulp van dlna het kan streamen dat werkt wel met mijn films op mijn hdd maar herkent geen blu-rays. (hiervoor heb ik TVMOBili gebruikt)

Dus nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft.

Beide systemen werken op windows 7
De pc op professional en de laptop op home premium

Nu zou het natuurlijk makkelijker zijn om een blu-ray speler te kopen maar daar wil ik geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat werkt er niet aan die share? Heeft de laptop beneden wel bluray compatible afspeelsoftware?

Wanneer je een BD-rom deelt op het netwerk kan een computer zonder de juiste software er natuurlijk niks mee :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou007
De pc beneden had powerdvd 11 om de blu-ray af te kunnen spelen. exact dezelfde software die ik op mijn pc draai.

Het probleem was dat het niet kon vanwege de beveiliging op de blu-ray volgens mij ga het zo even uitzoeken wat het precies was

edit:
Ik heb nu onderzocht en als ik het index.bdmv file in het scherm sleep doet het programma niks. het werkt ook niet als ik een los video bestand erin sleep want dan loopt hij vast. zelfde geprobeerd met vlc, media player classic en windows media player + center

[ Voor 36% gewijzigd door wou007 op 19-01-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Als ik het goed begrijp wil je ook wireless streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou007
Rezje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:30:
Als ik het goed begrijp wil je ook wireless streamen?
Het maakt me niet zozeer uit of het wireless of bedraad moet, want toen we nog een traag draadloos netwerk hadden moesten we ook een kabel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Volgens mij kan dat niet blu ray is per definitie hdcp en kan dus alleen op apparatuur die het signaal geencodeerd verzenden. Dat kan alleen door je 3d-kaard over digitale uitgangen (hdmi/displayport/dvi) en dan alleen met nieuwe drivers. Tenminste dit dacht ik. Gebruik je wel juiste software? Bijvoorbeeld powerdvd?

[ Voor 14% gewijzigd door LeVortex op 19-01-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Installeer eens de proef versie van AnyDVD HD (http://www.slysoft.com/nl/download.html). Als het dan wel werkt, is het naar alle waarschijnlijkheid de Blu-Ray beveiliging welke roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou007
Bedankt na het installeren van AnyDVD HD werkt het wel!
Pagina: 1