HDMI geluid via Bose set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393613

Topicstarter
Hallo.

Na veel zoeken kom ik alsnog met dit topic.

Ik heb mijn Bose set met de standaard rode en witte kabel verbonden met mijn Sony tv.
Als ik nu mijn laptop aansluit via een HDMI kabel aan mijn televisie komt het geluid alleen via de TV zelf ipv ook via mijn Bose set.

Ditzelfde probleem heb ik met mijn Playstation 3 waar het geluid dus ook alleen maar via de TV komt. Opzich niet een erg groot probleem maar ik heb toch liever een betere ervaring met films/games.

De set werkt overigens prima als ik gewoon TV kijk.

Verder heb ik op internet al wel gelezen over een Optical Digital Audio kabel waarmee het zou kunnen werken maar kan hier niet echt goeie info over vinden en of dit het probleem kan oplossen!

Iemand hier die mij verder kan helpen? Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Zonder info over welke Bose set en welke Sony tv je hebt gaan we je in ieder geval niet kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:27

FeaR

In GoT we trust

Het zou sowieso al helpen om aan te geven welke Sony-TV je gebruikt en welke Bose set. Al zal het probleem voornamelijk bij de Sony liggen, maar iets meer van dergelijke informatie is wel handig.

Moet je in de Sony niet iets instellen dat het geluid van externe bronnen (wat de laptop en PS3 zijn) ook via de Audio Out van de TV moet worden gestuurd. In principe zou de Audio Out alles uit moeten sturen van wat de TV in komt.

Sowieso waarom niet de PS3 rechtstreeks op de Bose aansluiten met een optische kabel? Dan ben je verzekerd van DTS en Dolby Digital 5.1.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393613

Topicstarter
Sorry, was ik even vergeten te vermelden

Sony Bravia kdl-40w4220

Bose 3·2·1® GS home entertainment system.
FeaR schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:54:
Het zou sowieso al helpen om aan te geven welke Sony-TV je gebruikt en welke Bose set. Al zal het probleem voornamelijk bij de Sony liggen, maar iets meer van dergelijke informatie is wel handig.

Moet je in de Sony niet iets instellen dat het geluid van externe bronnen (wat de laptop en PS3 zijn) ook via de Audio Out van de TV moet worden gestuurd. In principe zou de Audio Out alles uit moeten sturen van wat de TV in komt.

Sowieso waarom niet de PS3 rechtstreeks op de Bose aansluiten met een optische kabel? Dan ben je verzekerd van DTS en Dolby Digital 5.1.
Ik heb mijn gehele TV settings doorgepluisd en tot dusver nog geen instellingen hiervoor gevonden.. Heb wel van alles geprobeerd maar niets dat hielp.

En ik hoorde afgelopen week voor het eerst over zo'n optische kabel dus heb er totaal geen verstand van, als het met HDMI zou moeten lukken dan hou ik dat liever zo ipv nog een kabel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heel basic misschien, maar heb je de tulpjes (RCA) wel op de goede plaats aangesloten. De tv heeft zover ik kan zien zowel een RCA in- als uitgang.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 15:23
Ondersteund je TV ARC (audio return channel)?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1